Νέα Citroen Berlingo – Opel Combo – Peugeot Rifter : Τα επαγγελματικά… SUV!

Ο όμιλος PSA, δημιουργός της κατηγορίας των οχημάτων ελεύθερου χρόνου LAV (leisure activity vehicle), παρουσιάζει μία νέα γενιά μοντέλων με τα σήματα των μαρκών Peugeot, Citroën και Opel/Vauxhall.

Κείμενο: Κώστας Σκαρμαλιωράκης, Φωτογραφίες: PSA & Opel

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εξέλιξης 3 μοντέλων το οποίο αφενός αντανακλά τη πολιτική διαφοροποίησης στην τοποθέτηση των μαρκών Peugeot, Citroën και Opel/Vauxhall και αφετέρου οδηγεί στην διάδοχη κατάσταση των γνωστών Partner, Berlingo και Combo αντίστοιχα. Η αρχή γίνεται με τις επιβατικές εκδόσεις των μοντέλων ενώ θα ακολουθήσουν σύντομα και τα επαγγελματικά vanette. Μοναδική αλλαγή στα ονόματα των νέων οχημάτων αφορά σε αυτό της Peugeot. Η επιβατική έκδοση θα ονομάζεται πλέον Rifter και όχι Partner Teppee, ωστόσο δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς θα ονομάζεται η επαγγελματική έκδοση.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Η νέα γκάμα προϊόντων προέρχεται από ένα ενιαίο αναπτυξιακό πρόγραμμα που στοχεύει στην αύξηση της αποδοτικότητας των επενδύσεων και των πόρων που διατίθενται για την ανάπτυξη οχημάτων, και ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών αλλά και στις διαφορετικές απαιτήσεις χρήσης.

Τα νέα αυτά μοντέλα εξελίχθηκαν πάνω σε μία ιδιαίτερα καινοτόμο πλατφόρμα, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι θα αποτελέσουν το πρότυπο στην κατηγορία των «LAV», σε τομείς όπως είναι η οικονομία, η ευελιξία, η άνεση αλλά και η ασφάλεια.

Πολυμορφική ευελιξία

Ο εξωτερικός σχεδιασμός διακρίνεται για τις απόλυτα ισορροπημένες αναλογίες και τις δυναμικές γραμμές του, με κύριο χαρακτηριστικό το ψηλό και κοντό καπό, που προσφέρει την απαραίτητη νότα στιβαρότητας και ασφάλειας, ενσωματώνοντας παράλληλα και τα στιλιστικά γνωρίσματα της κάθε μάρκας. Πράγματι, τα τρία αυτοκίνητα διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους, τραβώντας εντελώς διαφορετικό δρόμο στην αισθητική τους, κυρίως στην εμπρόσθια όψη. Πιο ακραίο και φουτουριστικό το Berlingo, πιο premium το Rifter και πιο κλασικό το Combo ενώ σαφώς και υπάρχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά στα πλαϊνά του αμαξώματος και στο πίσω τμήμα. Ξεχωρίζουν οι απόλυτα ισορροπημένες αναλογίες, το κοντό καπό, οι ψηλοί «ώμοι», και οι κοντοί πρόβολοι. Τα στρογγυλεμένα άκρα του αμαξώματος εμπρός και πίσω, δίνουν στα παράθυρα και τις πόρτες ένα καινούργιο σχεδιαστικό μοτίβο. Τα τονισμένα φτερά συμβάλλουν επίσης στη δημιουργία ενός αθλητικού προφίλ. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη πόρτα που εξασφαλίζει άνετη πρόσβαση στο εξαιρετικά ευρύχωρο πορτμπαγκάζ, με κύριο σχεδιαστικό στοιχείο το ανοιγόμενο πίσω παράθυρο. Αυτή η πρακτική λύση επιτρέπει την πρόσβαση στο πορτμπαγκάζ χωρίς να χρειάζεται να ανοίξει η πίσω πόρτα. Αυτή η λειτουργία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για την παραλαβή ενός αντικειμένου μέσα από το πορτμπαγκάζ, ή όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο κοντά σε εμπόδιο.

psa opel7 (Medium)

Εν τω μεταξύ, η βελτιστοποίηση των συρόμενων πλαϊνών θυρών επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα μέσω ενός μεγαλύτερου ανοίγματος ενώ η νέα σχεδίαση στις μπάρες οροφής αφήνει πλέον ελεύθερο χώρο μέσα στην καμπίνα.

psa opel15 (Medium)

Αίσθηση SUV

Τα νέα Citroen Berlingo, Opel Combo και Peugeot Rifter δανείζονται και μερικά στιλιστικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά από τον κόσμο των SUV: μεγάλη απόσταση από το έδαφος (προσδίδει στο αυτοκίνητο δυνατότητες κίνησης και «εκτός δρόμου»), μεγάλοι τροχοί, μεγάλο κατώφλι θυρών, και πλαστικά προστατευτικά στα φρύδια των φτερών και τους προφυλακτήρες. Όλα τα παραπάνω φανερώνουν την τάση των κατασκευαστών να δημιουργήσουν οχήματα με χαρακτηριστικά την ευελιξία και την πολυχρηστικότητα: συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις για κυκλοφορία στην πόλη και δύναμη για μακρινές αποδράσεις στο ύπαιθρο ή τα μεγάλα ταξίδια. Και για εκείνους που απαιτούν κάτι ακόμα πιο μεγάλο, επιλογές σε μακρύτερη έκδοση (+35 εκατοστά) με απαράμιλλους εσωτερικούς χώρους για έως επτά επιβάτες και εξαιρετικό επίπεδο πρακτικότητας.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Μοντέρνα και ευρύχωρα

Κάθε μοντέλο ξεχωρίζει επίσης και για τον εσωτερικό του σχεδιασμό, που αντανακλά επίσης ξεκάθαρα το στυλ της μάρκας στην οποία ανήκει.

2018 Opel Combo Life

Η γκάμα των νέων μοντέλων θα προσφέρει στους πελάτες της κατηγορίας ότι πιο εξελιγμένο διατίθεται σήμερα στην αγορά, από πλευράς ευχαρίστησης, δυνατοτήτων διαμόρφωσης και χωρητικότητας πορτμπαγκάζ.

Τα νέα οχήματα των PSA και Opel προσφέρoυν τεράστιους χώρους, απόλυτα ισορροπημένες φόρμες, ορατή τεχνολογία, και μοναδικό επίπεδο ποιότητας συναρμογής. Δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές στην σχεδίαση του ταμπλό, με εξαίρεση τις γραμμές στους πίνακες οργάνων και στα τιμόνια. Εντυπωσιακότερο όλων, το μικρό τιμόνι του Peugeot Rifter, με flat το επάνω και κάτω μέρος για καλύτερο πιάσιμο και βελτιωμένο κράτημα. Μια οθόνη αφής 8ιντσών, εύκολα προσβάσιμη και στο οπτικό πεδίο του οδηγού δεσπόζει στο πάνω μέρος της κονσόλας ενώ από εκεί και πέρα υπάρχουν διαφορετικά στοιχεία εξοπλισμού που χαρακτηρίζουν την κάθε εταιρία, και ανάλογα την έκδοση. Χαρακτηριστική είναι για παράδειγμα η έκδοση GT Line του Rifter, που διαθέτει αποκλειστικά αισθητικά γνωρίσματα σε ειδική απόχρωση Black Onyx, όπως είναι η μάσκα, οι πλευρικοί καθρέφτες, οι μπάρες οροφής, ακόμα και τα ένθετα στα πλευρικά προστατευτικά. Το μοναδικό στυλ συμπληρώνεται από τις 17άρες αλουμινένιες ζάντες «Aoraki«, και τα λογότυπα GT Line στα φτερά και στην πίσω πόρτα. Στο εσωτερικό της συγκεκριμένης ειδικής έκδοσης ξεχωρίζουν το δερμάτινο τιμόνι, η απόχρωση των στοιχείων του ταμπλό σε «Quente Brown«, οι ταπετσαρίες «Tissu Casual«, και το ειδικό φόντο, σε μοτίβο σημαίας τερματισμού, των οργάνων.

psa opel11 (Medium)

Και στα τρία μοντέλα, η θέση οδήγησης είναι προσεγμένη μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, με το κόκπιτ να περιλαμβάνει κομψούς διακόπτες χρωμίου για το χειρισμό του κλιματισμού. Είναι άμεσα προσβάσιμοι και περιβάλλουν την οθόνη θερμοκρασίας σε καθαρή λευκή απόχρωση. Σε ορισμένες εκδόσεις, διατίθεται και ηλεκτρικό χειρόφρενο που απελευθερώνει χώρο στην κεντρική κονσόλα, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μεγάλος αποθηκευτικός χώρος.

Κορυφαία ευελιξία

Τόσο η 5θέσια όσο και η 7θέσια διάταξη της καμπίνας είναι διαθέσιμες και στα δύο μήκη του αμαξώματος (Standard 4.40 μ. και Long 4.75 μ). Κάθε ένα από τα 3 καθίσματα στην πίσω σειρά, εφοδιάζεται με άγκιστρα παιδικού καθίσματος, ενώ έχουν και τη δυνατότητα αναδίπλωσης μέσα στο πάτωμα μέσω της λειτουργίας. Στη μακριά έκδοση, τα 2 ανεξάρτητα καθίσματα στη σειρά 3 μπορούν να γλιστρήσουν και να αφαιρεθούν για να προσαρμοστούν σε όλες τις καταστάσεις δίνοντας προτεραιότητα είτε στη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, είτε στον χώρο των ποδιών για τους επιβάτες. Με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού που «εξαφανίζεται» μέσα στο πάτωμα, δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς φορτίων μεγάλου μήκους. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 775 λίτρα στην έκδοση κανονικού μήκους, και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 4,000 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, στην μακριά έκδοση.

psa opel13 (Medium)

Η πίσω εταζέρα μπορεί να τοποθετηθεί σε ειδική θέση στις πλάτες των καθισμάτων της 2ης σειράς. Ο ειδικός αερόσακος οροφής του συνοδηγού αφήνει ελεύθερο το χώρο στο ταμπλό, ώστε να δημιουργηθεί ένα πολύ χρήσιμο ψυχόμενο κλειστό ντουλαπάκι. Η συνολική χωρητικότητα των αποθηκευτικών χώρων στην καμπίνα, αγγίζει το εκπληκτικό για την κατηγορία, νούμερο των 186 λίτρων (ανάλογα με την έκδοση).

psa opel6 (Medium)

Εντυπωσιακό στοιχείο του εξοπλισμού η γυάλινη οροφή, που αποτελεί ορόσημο για την κατηγορία. Αποτελείται από ένα γυάλινο τμήμα που καλύπτεται με ηλεκτρική κουρτίνα. Σε όλο το πλάτος της διαθέτει μία αψίδα με αποθηκευτικούς χώρους (ντουλαπάκι οροφής χωρητικότητας 14 λίτρων).

Απόλαυση στο δρόμο

PSA και Opel δηλώνουν ότι η νέα γενιά μοντέλων χαρακτηρίζεται από εξαιρετική οδική συμπεριφορά και άψογο κράτημα, που εξασφαλίζει η υιοθέτηση εμπρός ανάρτησης τύπου McPherson καθώς και η πίσω με ημιάκαμπτο άξονα. Στη διατήρηση του εξαιρετικά υψηλού επιπέδου αίσθησης του δρόμου συμβάλλει και το ειδικό setup των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης.

Ακόμα και οι λάτρεις της περιπέτειας, έχουν τη δυνατότητα κίνησης «παντός εδάφους» χάρη στο εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης/Advanced Grip Control, το οποίο σε συνδυασμό με τα ελαστικά παρέχει απόλυτο και σε πραγματικό χρόνο, έλεγχο της ολίσθησης των τροχών. Το σύστημα συνεργάζεται επίσης και με το βοήθημα ελέγχου κατάβασης/Hill Assist Descent Control (HADC), το οποίο διατηρεί την ιδανική ταχύτητα σε κατάβαση δρόμων με μεγάλη κλίση.

psa opel8 (Medium)

Προκειμένου τα αυτοκίνητα να ανταποκριθούν στις πιο απαιτητικές χρήσεις, η στιβαρότητα και η αντοχή τους έπρεπε επίσης να αποτελέσουν αντικείμενο ιδιαίτερης προσοχής, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τις εξαντλητικές δοκιμές που υποβλήθηκαν σε κάθε τύπο οδοστρώματος και κλιματικών συνθηκών. Οι προσπάθειες στον τομέα της αρχιτεκτονικής του οχήματος και η μείωση του συνολικού βάρους, αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στο «κυνήγι» του περιορισμού τόσο των εκπομπών του CO2 όσο και της κατανάλωσης. Οι κινητήρες που εφοδιάζουν τα νέα μοντέλα πληρούν τις πρόσφατες προδιαγραφές Euro 6.2 και υπερκαλύπτουν ήδη τα μελλοντικά πρότυπα κύκλου οδήγησης WLTC. Θα υπάρχουν δύο επιλογές σε κινητήρες βενζίνης 1,2 λίτρων με 110 και 130 ίππους και τρεις επιλογές ισχύος από ένα 1500άρη πετρελαιοκινητήρα (τεχνολογίας SCR) απόδοσης 75, 100 και 130 ίππων. Την γραμμή κίνησης συμπληρώνουν ένα μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και ένα αυτόματο 8άρι.

Κορυφαίες τεχνολογίες

Τα νέα Citroen Berlingo, Opel Combo και Peugeot Rifter εφοδιάζονται με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις του κάθε κατασκευαστή. Ο σχετικός κατάλογος των τεχνολογικών εξοπλισμών είναι εντυπωσιακός και μοναδικός για την κατηγορία, και περιλαμβάνει, ανάλογα με τις εκδόσεις από ηλεκτρικό χειρόφρενο και ενεργό cruise control/adaptive cruise control μέχρι ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα ειδοποίησης απόσπασης προσοχής του οδηγού και κάμερα που αναλύει τη συμπεριφορά του οδηγού και τις κινήσεις του τιμονιού.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Ο προαιρετικός εξοπλισμός μπορεί επίσης να συμπεριλάβει μεταξύ άλλων, ενεργό σύστημα φρένων/Active Safety Brake, σύστημα ελέγχου σταθερότητας τρέιλερ/tow bar stability control, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων/Active Blind Spot Monitoring system και σύστημα πλοήγησης 3D navigation με λειτουργία φωνητικών εντολών.

Τα νέα οχήματα θα κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις των εργοστασίων του Vigo (Ισπανία) και του Mangualde (Πορτογαλία). Για να ικανοποιηθούν οι στόχοι πωλήσεων της νέας γκάμας, τους επόμενους μήνες στη μονάδα του Vigo θα προστεθεί και μία 4η βάρδια, και μία 3η σε εκείνη του Mangualde. Τα δύο εργοστάσια στη βιομηχανική ζώνη της Ιβηρικής, πέρα από το ότι πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές απόδοσης του Ομίλου PSA, έχουν υποστεί και ριζικές τροποποιήσεις ώστε να μπορούν να κατασκευάσουν τα νέα μοντέλα. Οι βιομηχανικές καινοτομίες εστιάζονται στις μεθόδους αυτόματης αποθήκευσης στις πρέσες, στον γεωμετρικό ποιοτικό έλεγχο με τη μέθοδο της τεχνητής όρασης, τα συνεργαζόμενα ρομπότ (cobots), και το σύστημα πλήρους κατηγοριοποίησης (Full Kitting) και διανομής μέσω αυτοκινούμενων οχημάτων (SGVs), και εντάσσουν τα δύο εργοστάσια στην εποχή του «Factory 4.0».

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ