Μέτρα για Ταξί, ΚΤΕΛ, μηχανικούς ΤΕΕ, εργοτάξια και αεροπορικές εταιρείες

Μέτρα για Ταξί, ΚΤΕΛ, μηχανικούς ΤΕΕ, εργοτάξια και αεροπορικές εταιρείες
banner-google-news

Αν και η επιβατική κίνηση έχει μειωθεί δραματικά τις τελευταίες μέρες, κατά μέσο όρο 90%, σε μετρό, τραμ και λεωφορεία, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εντείνει τα μέτρα για την πρόληψη του κορωνοϊού στις συγκοινωνίες. Ο υπουργός Κ. Καραμανλής στη συνέντευξη που έδωσε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ ευχαρίστησε τους επιβάτες και τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ.

Ανέφερε επίσης ότι υπάρχει μέριμνα για Ταξί, ΚΤΕΛ, μηχανικούς ΤΕΕ, εργοτάξια και αεροπορικές εταιρείες. Και εξέφρασε την πίστη του ότι οι χώρες του Βορρά θα καταλάβουν ότι η Ευρώπη διατρέχει τεράστιο κίνδυνο και θα το αποδείξουν εμπράκτως.
Κάλεσε τους πολίτες να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους στις απολύτως απαραίτητες, υπενθυμίζοντας ότι όπως έχει πει και ο καθηγητής κ. Σωτήρης Τσιόδρας, η εβδομάδα που διανύουμε και η επόμενη είναι πολύ κρίσιμες, ενώ επισήμανε ότι η πλειοψηφία του ελληνικού λαού έχει δείξει ψυχραιμία.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι οι οδηγοί ταξί και τα ΚΤΕΛ κατατάσσονται στην κατηγορία των ελεύθερων επαγγελματιών, και σημείωσε ότι το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης θα ξεδιπλώσει την πολιτική που θα ακολουθήσει τον επόμενο μήνα. Ανέφερε επίσης ότι το ΤΕΕ έχει καταθέσει πρόταση για εισοδηματικά κριτήρια όσον αφορά στην ένταξη των μηχανικών στο επίδομα των 800 ευρώ.

Πρόσθεσε ότι η κρίση είναι δυναμική και άρα και τα μέτρα είναι δυναμικά και ανάλογα με τις εξελίξεις προσαρμόζονται, ενώ υπογράμμισε ότι η Κυβέρνηση θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να στηρίξει τον ιδιωτικό τομέα, που φέρνει έσοδα και είναι ο κινητήριος μοχλός της παραγωγικότητας.

Ανέφερε ότι εργοτάξια ακόμη λειτουργούν, διότι δεν μπορούν να παγώσουν όλες οι οικονομικές δραστηριότητες στη χώρα. Τόνισε ότι πρέπει να ακολουθούνται με μεγάλη ευλάβεια τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ για την ασφάλεια των εργαζομένων.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση το πτητικό έργο έχει ελαχιστοποιηθεί και τόνισε ότι η χώρα μας έχει έτοιμο σχέδιο, σε περίπτωση που χρειαστεί, για να διατηρηθούν σε κάθε περίπτωση ορισμένες πτήσεις εσωτερικού και να διασφαλιστεί η διασυνδεσιμότητα ειδικά με τα νησιά.

Ερωτηθείς για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες του χώρου των αερομεταφορών, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε ότι βρίσκεται σε συνεχή επαφή με την Επίτροπο Μεταφορών, Αντίνα Βαλεάν, για τα θέματα των αεροπορικών μεταφορών και των αεροδρομίων, καθώς σε όλη την Ευρώπη η αεροπορική βιομηχανία έχει υποστεί τεράστιο πλήγμα και γίνονται πολλές προσπάθειες για την ενίσχυση των αερομεταφορών. Τόνισε δε ότι η ελληνική κυβέρνηση θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της ώστε οι εταιρείες του χώρου να μείνουν όρθιες και την επόμενη ημέρα.

• «Υπάρχει δυισμός στην Ευρώπη, θέλω να πιστεύω ότι οι χώρες του Βορρά θα καταλάβουν ότι είναι μια μεγάλη κρίση»

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι σε μία πρώτη φάση η Ευρώπη έχει δείξει στοιχεία αλληλεγγύης. Αναφέρθηκε ειδικότερα στην απαγόρευση εισόδου υπηκόων τρίτων χωρών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που διασφαλίζει και ενισχύει τη Σένγκεν, καθώς και στη χαλάρωση των διατάξεων για το Σύμφωνο Σταθερότητας και στο γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έχει ξεκινήσει ποσοτική χαλάρωση.

«Υπάρχει ένας δυισμός στην Ευρώπη, αυτό είναι πραγματικότητα. Η Ευρώπη κινείται με πολύ αργούς ρυθμούς και χρειάζεται μία διαδικασία διαπραγμάτευσης. Η Ευρώπη θα πρέπει να δει εάν θα πάρει ενιαία δραστικά μέτρα, όπως προτείνουν οι εννέα και όπως προτείνει και ο Έλληνας Πρωθυπουργός ή αν θα περιχαρακωθεί στα όρια του κράτους-μέλους. Θέλω να πιστεύω ότι τις επόμενες δύο εβδομάδες θα δούμε ότι όλες οι χώρες, ακόμη και χώρες του Βορρά, θα καταλάβουν ότι αυτή είναι μία απίστευτη κρίση, με συνέπειες τις οποίες δεν μπορούμε να υπολογίσουμε. Είδαμε ακόμη και τεχνοκράτες και ανθρώπους των τραπεζών όπως η Κριστίν Λαγκάρντ, να βγαίνει και να λέει ότι πρέπει να πάρουμε αμέσως πολύ περισσότερα μέτρα.

Εδώ λοιπόν υπάρχει μία πολύ μεγάλη πίεση και θέλουμε να πιστεύουμε όλοι, ειδικά εμείς εδώ στην Ελλάδα και η ελληνική κυβέρνηση, ότι τελικά θα καμφθούν αυτές οι αντιδράσεις, οι οποίες αν θέλετε σε ένα γκρουπ 27 χωρών μελών είναι φυσικό να υπάρχουν. Η Ευρώπη πάντα λειτουργεί με συμβιβασμούς, δεν παίρνονται αποφάσεις από 27 χώρες μέσα σε ένα βράδυ».