Mεταχειρισμένες μπαταρίες Nissan EV στις σιδηροδρομικές διαβάσεις της Ιαπωνίας

banner-google-news

H East Japan Railway Company (JR East), μια από τις κορυφαίες εταιρείες σιδηροδρόμων της Ιαπωνίας, δοκιμάζει την επαναχρησιμοποιημένη μπαταρία του Nissan LEAF EV, για τις διαβάσεις στους σιδηρόδρομους. Και η Nissan αναπτύσσει έναν εντελώς νέο τρόπο για να συνδυάσει τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται τόσο στο σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι σιδηροδρομικές διαβάσεις είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία των τρένων και την ασφάλεια της οδικής κυκλοφορίας. Σε κάθε διάβαση οι σιδηροδρομικές εταιρείες εγκαθιστούν μονάδες παροχής ρεύματος έκτακτης ανάγκης, για να διασφαλίσουν τη σωστή λειτουργία, ανά πάσα στιγμή. Αυτό περιλαμβάνει τακτικές εργασίες συντήρησης και προσωρινές διακοπές ρεύματος. Επί του παρόντος, αυτές οι μονάδες παροχής ρεύματος έκτακτης ανάγκης χρησιμοποιούν μπαταρίες μολύβδου-οξέος. Ωστόσο, τον Ιανουάριο του 2021, στη διάβαση Atago Railway στη γραμμή Joban, η οποία διασχίζει την πόλη Minamisoma, στην επαρχία Φουκουσίμα, άρχισαν οι προσπάθειες να αντικατασταθούν με ανακυκλωμένες μπαταρίες Nissan Leaf.

Για τον Kaito Tochihara, βοηθό επικεφαλής ερευνητή στο κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης της East Japan Railway, όταν πρόκειται για παροχή ρεύματος έκτακτης ανάγκης, η αλλαγή από μπαταρίες μολύβδου σε επαναχρησιμοποιημένες μπαταρίες ιόντων λιθίου EV, όχι μόνο προάγει τη βιωσιμότητα, αλλά οδηγεί και σε βελτιωμένες επιδόσεις  από την ίδια την μπαταρία. Σε σύγκριση με τις μπαταρίες μολύβδου-οξέος, η επαναχρησιμοποιούμενη ποικιλία ιόντων λιθίου απαιτεί μόνο το 1/3 του χρόνου φόρτισης. Επιπλέον, είναι πολύ πιο ανθεκτικές και  διαρκούν κατά μέσο όρο 10 χρόνια, σε σύγκριση με τα 3-7 χρόνια μιας τυπικής μπαταρίας.

Μια ακόμα σημαντική παράμετρος που απασχολεί τον Tochihara, αφορά στη συντήρηση της μπαταρίας.

«Με τις μπαταρίες μολύβδου-οξέος», λέει, «πρέπει να επισκεπτόμαστε περιοδικά τις σιδηροδρομικές διαβάσεις για να ελέγχουμε την κατάσταση φόρτισης και τυχόν αλλοιώσεις. Ωστόσο, με τις επαναχρησιμοποιημένες μπαταρίες ιόντων λιθίου, υπάρχει ένα σύστημα ελέγχου, παρόμοιο με του EV, ώστε να μπορούμε να ελέγχουμε εξ αποστάσεως την κατάσταση της μπαταρίας. Αυτό θα οδηγήσει σε βελτιωμένα πρότυπα συντήρησης. Επίσης, αυτό το σύστημα επιτρέπει την προληπτική συντήρηση ενημερώνοντάς μας για την κατάσταση της μπαταρίας, προτού η τάση της γίνει πολύ χαμηλή».