Mercedes-Benz: Τα φορτηγά της επόμενης μέρας

Με τα προϊόντα, τις τεχνολογίες και τις υπηρεσίες της, η Mercedes-Benz Trucks υπογραμμίζει τη δέσμευσή της να παρέχει στις εταιρείες του κλάδου μεταφορών τα φορτηγά που καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες τους, είτε με συμβατικά είτε με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.

banner-google-news

Είναι ήδη γνωστό ότι η Mercedes-Benz έχει δεσμευτεί στη Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα και στοχεύει να μετατρέψει πλήρως το χαρτοφυλάκιό της σε ηλεκτροκίνητα φορτηγά έως το 2039. Ενώ ταυτόχρονα πλησιάζει σταθερά στο όραμά της για την επίτευξη οδήγησης χωρίς ατυχήματα, με τα πιο πρόσφατα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το βοηθητικό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, το Sideguard Assist με ενεργή λειτουργία πέδησης και το Active Drive Assist για μερικώς αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Τα νεότερα από το χαρτοφυλάκιο του Γερμανού κατασκευαστή αφορούν το Actros F που είναι προσανατολισμένο στην αλληλεπίδραση οικονομικής απόδοσης και λειτουργικότητας, το πολυτελές Actros L που θέτει νέα σημεία αναφοράς στην κατηγορία των premium φορτηγών μεγάλων αποστάσεων, την έναρξη της παραγωγής πλήρους κλίμακας του eActros για μεταφορά διανομής βαρέως τύπου, του eEconic για δημοτική χρήση που θα μπει στην παραγωγή το δεύτερο εξάμηνο του 2022, το eActros LongHaul με εμβέλεια περίπου 500 χιλιομέτρων που έχει προγραμματιστεί για το 2024 και τέλος  το GenH2 Truck με σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου με βάση το υδρογόνο που αναμένεται το 2027 και θα προσφέρει αυτονομία 1000 χιλιομέτρων ή περισσότερο.

BANNER NEWS MERCEDES_728X90

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

Η ενεργειακή επανάσταση στον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών κάνει τους μεταφορείς να εστιάζουν περισσότερο από ποτέ στο ζήτημα της καλύτερης τεχνολογίας κίνησης για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους. Η απόφαση για την πηγή της ενέργειας που θα κινήσει ένα φορτηγό, είναι μια απόφαση που πρέπει να ζυγιστεί προσεκτικά και να υπολογιστεί για όλη την περίοδο που αυτό θα χρησιμοποιηθεί. Στο τέλος της ημέρας, οποιαδήποτε επένδυση σε ένα νέο φορτηγό πρέπει να κάνει απόσβεση. Και εδώ, η Mercedes-Benz Trucks βλέπει τον εαυτό της ως συνεργάτη ικανό να παρέχει ενεργή υποστήριξη που εκτείνεται πέρα από τα ίδια τα οχήματα, ώστε να περιλαμβάνει υπηρεσίες και λύσεις για τη μεγιστοποίηση του οφέλους στους πελάτες που χρησιμοποιούν τα φορτηγά της καθημερινά στο δρόμο.

Daimler Trucks startet intensive Tests seines Brennstoffzellen-LkwDaimler Trucks begins rigorous testing of its fuel-cell truck

ΤΑ «ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ» ACTROS

Η Mercedes-Benz Trucks κυκλοφόρησε πρόσφατα δύο νέες εκδόσεις στην παραδοσιακή κατηγορία πετρελαιοκίνητων φορτηγών, τα Actros F και Actros L, τα οποία εξυπηρετούν συγκεκριμένες απαιτήσεις των πελατών όσον αφορά τη λειτουργικότητα και την αποδοτικότητα του κόστους, στην πρώτη περίπτωση και την υψηλή ποιότητα και την καλύτερη δυνατή άνεση οδηγού στη δεύτερη περίπτωση.

Δίκτυο VIALIDER, με την πιστοποίηση της MICHELIN: Επαγγελματισμός, εξυπηρέτηση, ποιότητα, διαφάνεια

Το Actros F, που ξεκίνησε να παράγεται τον περασμένο Απρίλιο, απευθύνεται κυρίως στους πελάτες που αναζητούν ένα λειτουργικό φορτηγό, αλλά δεν χρειάζονται οπωσδήποτε όλες τις νέες καινοτομίες της τελευταίας γενιάς του Actros, αλλά θέλουν ένα φορτηγό με ελκυστική σχέση τιμής-απόδοσης. Διατίθεται με Classic Cockpit και συμβατικούς εξωτερικούς καθρέφτες στον βασικό εξοπλισμό και είναι ιδανικό για χρήση σε κλασσικές και τοπικές μεταφορές, ειδικότερα ως όχημα με εναλλασσόμενη υπερκατασκευή, ανατρεπόμενη καρότσα  ή όχημα μεταφοράς χύδην φορτίου.

Der Actros L: Mercedes-Benz Trucks setzt neue Maßstäbe im Premium-Segment der Fernverkehrs-LkwThe Actros L: Mercedes-Benz Trucks sets new standards in the premium segment for long-distance haulage trucks

Αυτόν τον μήνα εν τω μεταξύ, ξεκινά η παραγωγή του Actros L, της μεγαλύτερης και πολυτελέστερης έκδοσης της σειράς. Στις εκδόσεις StreamSpace, BigSpace και GigaSpace έχει πλάτος 2,5 μέτρα και εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό. Χάρη στην απουσία του τούνελ κινητήρα, το δάπεδο της καμπίνας είναι επίπεδο, γεγονός που συμβάλλει σε μια πραγματικά άνετη διαρρύθμιση. Η βελτιωμένη ηχομόνωση και θερμομόνωση της καμπίνας προφυλάσσει τον οδηγό από τον ανεπιθύμητο και ενοχλητικό θόρυβο, διευκολύνοντας τη χαλάρωσή του, ιδίως στα διαλείμματα. Το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το σύστημα υποβοήθησης ρύθμισης απόστασης, το MirrorCam, που αντικαθιστά τους κύριους και ευρυγώνιους καθρέφτες, αλλά και με πολλά άλλα χαρακτηριστικά ασφάλειας αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού του Actros L.

ΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ

Με το πρώτο ηλεκτρικό φορτηγό παραγωγής που φέρει το τριάκτινο αστέρι, η Mercedes-Benz Trucks εγκαινιάζει μια νέα εποχή και, ταυτόχρονα, υπογραμμίζει τη σαφή επιθυμία της για οδικές μεταφορές εμπορευμάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Το βασικό μοντέλο του eActros προβλέπεται να βγει από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Wörth (Γερμανία) αυτό το διάστημα.

Η μπαταρία του eActros αποτελείται από τριπλή ή τετραπλή συστοιχία μπαταριών με ενεργειακή χωρητικότητα περ. 105 kWh η καθεμία. Η μέγιστη χωρητικότητα μπαταρίας 420 kWh προσφέρει αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα. Στην καρδιά της τεχνολογίας του ηλεκτρικού φορτηγού βρίσκεται η μονάδα μετάδοσης κίνησης – ένας άκαμπτος ηλεκτρικός άξονας με δύο ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες και ένα κιβώτιο δύο σχέσεων. Και οι δύο υγρόψυκτοι κινητήρες παρέχουν συνεχώς 330 kW ισχύος και κορυφαία απόδοση 400 kW. Επιπλέον, εάν το όχημα οδηγείται ιδιαιτέρως προνοητικά, μπορεί να ανακτά ηλεκτρική ενέργεια. Η ενέργεια που ανακτάται κατά την πέδηση επανατροφοδοτεί τις μπαταρίες του eActros και είναι ξανά διαθέσιμη προς χρήση από το σύστημα μετάδοσης κίνησης.

ΜΕ ΡΕΥΜΑ ΚΑΙ ΥΔΡΟΓΟΝΟ

Το έως σήμερα πρωτότυπο όχημα Mercedes-Benz GenH2 Truck που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του πέρυσι και σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής όσον αφορά τις εναλλακτικές μορφές κίνησης πήρε άδεια για χρήση σε δημόσιο δρόμο. Μέσω του GenH2 Truck, η Daimler προσδιορίζει με σαφήνεια τις τεχνολογίες που αναπτύσσει και προωθεί ταχύτατα έτσι ώστε βαρέα φορτηγά κυψελών καυσίμου να μπορούν να εκτελούν μεταφορικό έργο μεγάλων αποστάσεων, με αυτονομία που θα ξεπερνά τα 1.000 χλμ. με μια μόνο δεξαμενή καυσίμου.

Ο Γερμανός κατασκευαστής σχεδιάζει να ξεκινήσει δοκιμές με πελάτες του το 2023 και να βάλει το GenH2 Truck στην παραγωγή από το 2025 και μετά. Η μεγάλη διαφορά στην τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί αφορά στη χρήση του υδρογόνου ως υγρό και όχι ως αέριο, δηλαδή με υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, που «μεταφράζεται» σε απόδοση εφάμιλλη ενός φορτηγού και πετρελαιοκινητήρα.

Οι ειδικοί της Daimler μπορούν να αξιοποιήσουν την υπάρχουσα εμπειρία για την ανάπτυξη δεξαμενών υγρού-υδρογόνου και επίσης συνεργάζονται στενά με έναν σχετικό συνεργάτη. Όσον αφορά τις κυψέλες καυσίμου, ο κατασκευαστής επωφελείται από εμπειρία δεκαετιών, από άποψη τεχνολογίας, μεθόδων και διαδικασιών παραγωγής. Πρόσφατα η Daimler συνήψε μια συμφωνία με τον όμιλο Volvo για τη δημιουργία μιας νέας κοινοπραξίας για την ανάπτυξη, παραγωγή και εμπορική εκμετάλλευση συστημάτων κυψελών καυσίμου για χρήση σε βαρέα επαγγελματικά οχήματα και άλλες εφαρμογές. Μια τέτοια συμφωνία αναμένεται να μειώσει το κόστος ανάπτυξης και για τις δύο εταιρείες και θα επιταχύνει την εισαγωγή στην αγορά συστημάτων κυψελών καυσίμου. Η κοινή επιχείρηση θα επωφεληθεί από την τεχνογνωσία της Daimler Truck AG και του ομίλου Volvo.

Daimler Trucks startet intensive Tests seines Brennstoffzellen-LkwDaimler Trucks begins rigorous testing of its fuel-cell truck

Η Daimler Trucks προτιμά να χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο (LH2), επειδή σε αυτήν την κατάσταση, ο φορέας ενέργειας έχει πολύ μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τον όγκο από το αέριο υδρογόνο. Ως αποτέλεσμα, οι δεξαμενές ενός φορτηγού κυψελών καυσίμου που χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο είναι πολύ μικρότερες και, λόγω της χαμηλότερης πίεσης, είναι σημαντικά ελαφρύτερες. Αυτό δίνει στα φορτηγά μεγαλύτερο χώρο φορτίου και υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο. Ταυτόχρονα, μπορεί να μεταφερθεί περισσότερο υδρογόνο, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την αυτονομία των φορτηγών. Αυτό καθιστά τη μελλοντική σειρά GenH2 Truck, κατάλληλη για πολυήμερες μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και όπου η ημερήσια ενεργειακή απόδοση είναι υψηλή.

Η Daimler Trucks προχωρά επί του παρόντος με την ανάπτυξη των απαραίτητων τεχνολογιών δεξαμενών του υγρού υδρογόνου που μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν ως πηγή ενέργειας για φορτηγά κυψελών καυσίμου που παράγονται ήδη. Η αποθήκευση κρυογονικού υγρού υδρογόνου στους -253 βαθμούς Κελσίου είναι ήδη κοινή πρακτική σε σταθερές εφαρμογές, για παράδειγμα στη βιομηχανία ή σε σταθμούς πλήρωσης υδρογόνου.

eACTROS ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ

Το ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων Mercedes-Benz eActros LongHaul θα είναι στην ίδια κατηγορία με το φορτηγό GenH2. Τα χαρακτηριστικά του θα είναι σε μεγάλο βαθμό πανομοιότυπα με αυτά της σειράς GenH2 Truck ή ενός φορτηγού με πετρελαιοκινητήρα. Η συγκριτικά μικρή αυτονομία του eActros LongHaul με μία φόρτιση μπαταρίας αντισταθμίζεται από την υψηλή ενεργειακή του απόδοση, καθώς η ηλεκτρική μονάδα έχει την υψηλότερη απόδοση μεταξύ εναλλακτικών συστημάτων κίνησης. Αυτό προσφέρει στις εταιρείες μεταφορών σημαντικά πλεονεκτήματα στα σενάρια εφαρμογής που προβλέπονται για το eActros LongHaul λόγω του χαμηλού κόστους ενέργειας. Πολλές από τις εφαρμογές μεγάλων αποστάσεων στις πρακτικές δραστηριότητες των εταιρειών μεταφορών δεν απαιτούν μια εμβέλεια μεγαλύτερη από τα περίπου 500 χιλιόμετρα που θα μπορεί να καλύψει το eActros LongHaul με μία φόρτιση.

Η υποδομή φόρτισης για το eActros LongHaul μπορεί να είναι διαθέσιμη σχετικά σύντομα ενώ η κυκλοφορία του στην αγορά προγραμματίζεται για το 2025, λίγο πριν το GenH2 Truck. Η απαιτούμενη υποδομή μπορεί επίσης να δημιουργηθεί νωρίτερα – και με σχετικά χαμηλό κόστος – από τις ίδιες τις εταιρείες μεταφορών για φόρτιση στις αποθήκες τους. Αυτή η λεγόμενη φόρτιση αποθήκης είναι το πιο σημαντικό βήμα για τη χρήση του eActros LongHaul και σημαίνει ότι οι πρώτοι τομείς εφαρμογής μπορούν ήδη να καλυφθούν. Στο μέλλον, η φόρτιση σε δημόσιους προσβάσιμους σταθμούς κατά μήκος των κύριων οδικών μεταφορών θα γίνει επίσης ολοένα και πιο σημαντική – μια εθνική υποδομή φόρτισης θα μεγιστοποιήσει το εύρος λειτουργίας των ηλεκτρικών φορτηγών. Νέες, πιο ανθεκτικές μπαταρίες θα συμβάλουν επίσης στην ανταγωνιστικότητα των ηλεκτρικών φορτηγών, μειώνοντας το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας για τον κύκλο ζωής ενός οχήματος.

Τέλος, ξεκινά άμεσα η πρώτη πρακτική λειτουργία του φορτηγού Mercedes-Benz eEconic χαμηλού δαπέδου, το οποίο βασίζεται στο eActros και ανακοινώθηκε από την Daimler Trucks πέρυσι, με την αρχή της παραγωγής να αναμένεται το 2022. Το eEconic θα χρησιμοποιηθεί κυρίως ως όχημα συλλογής απορριμμάτων σε εφαρμογές διαχείρισης αστικών αποβλήτων.