MAN Truck & Bus: IAA Transportation Show 2022

banner-google-news

Η απαλλαγή των εμπορευματικών μεταφορών από τις εκπομπές CO2, η ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και η αυξανόμενη έλλειψη οδηγών φορτηγών θέτουν θεμελιώδεις προκλήσεις για τις εταιρείες μεταφορών. Η MAN Truck &Bus προσπάθησε να δώσει απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα στη φετινή IAA.

man_iaa (5)

Με ημερήσια αυτονομία έως και 800 χιλιόμετρα και δυνατότητα φόρτισης μεγαβάτ, η ευελιξία του νέου eTruck σημαίνει ότι δεν θα εξηλεκτρίζει μόνο τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, αλλά και όλους τους κοινούς τομείς μεταφορών που καλύπτονται σήμερα από φορτηγά ντίζελ. Η παραγωγή του μαζί με τα συμβατικά φορτηγά σε μια γραμμή παραγωγής σειράς καθιστά τη μετάβαση από το ντίζελ στο ηλεκτρικό ιδιαίτερα ευέλικτη. Κατά την έναρξη της παραγωγής, το νέο eTruck θα καλύπτει όλους τους τομείς εφαρμογής, είτε πρόκειται για την περιφερειακή διανομή βιολογικού γάλακτος είτε για τη μεταφορά πράσινου χάλυβα σε μεγάλες αποστάσεις.

Σε συνδυασμό με ολοκληρωμένες συμβουλές για την ηλεκτροκίνηση και τις υποδομές φόρτισης, η MAN κάνει τη μετάβαση σε συστήματα μετάδοσης κίνησης χωρίς CO2 πολύ πιο εύκολη για τις μεταφορικές εταιρείες.

man_iaa (1)

Το νέο MAN eTruck, το οποίο θα τεθεί σε λειτουργία με τους πρώτους πελάτες από το 2024. Ένα τεχνικό χαρακτηριστικό του «ηλεκτρικού λιονταριού» είναι η προετοιμασία του για μελλοντική φόρτιση μεγαβάτ: οι υψηλές δυνατότητες φόρτισης σε μικρούς χρόνους καθιστούν το ηλεκτρικό φορτηγό κατάλληλο για βαριές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με ημερήσια αυτονομία μεταξύ 600 και 800 χιλιομέτρων, ακόμη και έως 1.000 χιλιόμετρα αργότερα. Μαζί με το χαμηλό λειτουργικό κόστος και το καλύτερο ενεργειακό ισοζύγιο, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία προσφέρουν την πιο κατάλληλη τεχνολογία για μελλοντικούς στόλους επαγγελματικών οχημάτων χωρίς CO2. Όσον αφορά την ποικιλία των εφαρμογών και τις πιθανές έννοιες του αμαξώματος, το μελλοντικό MAN eTruck δεν είναι καθόλου κατώτερο από το σημερινό πετρελαιοκίνητο φορτηγό: θα καλύπτει εφαρμογές που κυμαίνονται από τη μεταφορά τροφίμων-ψυγείων χωρίς CO2 και τη διάθεση αποβλήτων στην πόλη χωρίς θόρυβο και εκπομπές έως την πλήρως ηλεκτρική μεταφορά υλικών σε εργοτάξια.

man_iaa (4)

Προκειμένου να μετατραπεί με επιτυχία ένας στόλος από ντίζελ σε ηλεκτρικό, είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθεί μια ολιστική ανάλυση των αναγκών του πελάτη πολύ πριν αγοραστεί ένα ηλεκτρικό φορτηγό. Για το λόγο αυτό, η MAN eMobility Consulting, την οποία η MAN παρουσίασε για πρώτη φορά στην IAA για το επερχόμενο ηλεκτρικό φορτηγό, περιλαμβάνει συμβουλές σχετικά με το όχημα, καθώς και την εξέταση των ειδικών για τον πελάτη συνθηκών ανάπτυξης, όπως οι φάσεις λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης της βελτιστοποίησης του κόστους, της ανάλυσης διαδρομής, της βελτιστοποίησης του στόλου και, βάσει αυτού, των απαραίτητων συμβουλών σχετικά με τις υποδομές φόρτισης. Από την IAA και μετά, ψηφιακά εργαλεία όπως το νέο MAN eReadyCheck μπορούν να βοηθήσουν τους πελάτες να ελέγξουν πώς μπορούν να κινηθούν οι διαδρομές παράδοσης αμιγώς ηλεκτρικά. Επιπλέον, το MAN eManager επιτρέπει στους διαχειριστές στόλων να παρακολουθούν ανά πάσα στιγμή τις σημαντικές πληροφορίες φόρτισης όλων των φορτηγών του στόλου. Αποτελούν μέρος των eSolutions που παρουσίασε η MAN Transport Solutions στην εμπορική έκθεση.

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ

Στον τομέα της ψηφιοποίησης, η MAN έδωσε στην ΙΑΑ μια επισκόπηση των ήδη διαθέσιμων εκτεταμένων ψηφιακών υπηρεσιών και μια προεπισκόπηση των μελλοντικών ψηφιακών υπηρεσιών. Το MAN Now μπορεί ήδη να χρησιμοποιηθεί για την ενημέρωση του υλικού χαρτών για πλοήγηση και για την εναέρια εγκατάσταση λειτουργιών οδήγησης, όπως το MAN EfficientCruise ή προγράμματα οδήγησης για συγκεκριμένες εφαρμογές στο όχημα. Οι εργασίες συνεργείου μπορούν να πραγματοποιηθούν γρήγορα και εύκολα με το ψηφιακό σύστημα διαχείρισης συντήρησης MAN ServiceCare, ενώ η online λειτουργία παρακολούθησης αποδοτικότητας MAN Perform διασφαλίζει ότι το φορτηγό βρίσκεται πάντα στο δρόμο με οικονομία καυσίμου. Στην IAA, η MAN παρουσίασε επίσης για πρώτη φορά το νέο ψηφιακό σύστημα πληρωμών MAN SimplePay, το οποίο διευκολύνει τους οδηγούς να επισκέπτονται τα πρατήρια καυσίμων και τους διαχειριστές στόλων να παρακολουθούν το κόστος των καυσίμων.

MAN TGX series shows shows new interieur and operating concept..DE:.Die MAN TGX-Baureihe zeigt einen neuen Innenraum und Bedienkonzept..UK:.MAN TGX series shows shows new interieur and operating concept.. Outdoor, TGX, TGX XXL, XXL, exterieur, man, onlocation, spanien

ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Εκτός από τους ρυθμιστές στροφών χωρίς CO2, η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί βασικό παράγοντα για τη μετάβαση σε βιώσιμες εμπορευματικές μεταφορές. Τα πλεονεκτήματα εδώ: λιγότερα ατυχήματα που οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, μεγαλύτερη ευελιξία και αποτελεσματικότητα μέσω του διαχωρισμού των διαδικασιών μεταφοράς από τις νόμιμες περιόδους οδήγησης και ανάπαυσης και μείωση των μη ελκυστικών καθηκόντων οδήγησης μεγάλων αποστάσεων υπέρ απαιτητικών και ποικίλων δραστηριοτήτων οδήγησης στην αστική και περιφερειακή κυκλοφορία για τους λίγους οδηγούς που εξακολουθούν να είναι διαθέσιμοι.

Στην IAA, η MAN χρησιμοποίησε διάφορα τρέχοντα πρακτικά έργα για να εξηγήσει τα συνεχή βήματα εξέλιξης από την αυτόνομη οδήγηση σε κλειστές τοποθεσίες έως την πλήρως αυτόνομη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο μεταξύ κόμβων logistics. Το έργο ANITA αναπτύσσει την αυτόνομη παράδοση και παράδοση εμπορευματοκιβωτίων σε τερματικό σταθμό οδικής-σιδηροδρομικής διακίνησης του εταίρου συνεργασίας Deutsche Bahn, η οποία αποσκοπεί στη σημαντική αύξηση της απόδοσης της διαδικασίας διακίνησης και, ως εκ τούτου, των φιλικών προς το κλίμα συνδυασμένων μεταφορών. Το έργο ATLAS-L4, από την άλλη πλευρά, εργάζεται ήδη για τη συγκεκριμένη υλοποίηση αυτόνομων εργασιών μεταφοράς από κόμβο σε κόμβο – αυτό είναι δυνατό από το 2022 με βάση τον νόμο για την αυτόνομη οδήγηση. Στα τέλη του 2024, το ATLAS-L4 θα είναι το πρώτο φορτηγό που θα κινείται αυτόνομα σε γερμανικό αυτοκινητόδρομο.

ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Η MAN λανσάρει μια νέα έκδοση του κινητήρα D26 για τις κλασικές εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρα. Ανάλογα με την εφαρμογή, το all-rounder για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, εφαρμογές διανομής βαρέων φορτίων και μεταφορά εργοταξίου καταναλώνουν έως και 3% λιγότερα καύσιμα από την ήδη πολύ οικονομική έκδοση – και ταυτόχρονα προσφέρει αύξηση ροπής κατά 50 Nm και επιπλέον 10 ίππους για όλες τις εκδόσεις ισχύος. Επιπλέον εξοικονόμηση για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων προσφέρουν τα νέα αεροδυναμικά μέτρα του MAN TGX, τα οποία μειώνουν περαιτέρω την οπισθέλκουσα στη ροή του αέρα γύρω από την καμπίνα, καθώς και επεκτάσεις που βελτιώνουν τη μετάβαση της ροής του αέρα στο επικαθήμενο. Σε συνδυασμό με την εξοικονόμηση κινητήρα, αυτό επιτρέπει εξοικονόμηση καυσίμου έως και 4% στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Ο αποκλειστικός κορυφαίος εξοπλισμός Individual Lion S, ο οποίος είναι εξίσου δημοφιλής τόσο στους οδηγούς όσο και στους επιχειρηματίες και πρόσφατα κέρδισε ένα Red Dot στο Red Dot Design Award, θα είναι επίσης διαθέσιμος για τη σειρά MAN TGS από την IAA και μετά και ταυτόχρονα θα γνωρίσει εκτεταμένες καινοτομίες: ο ειδικός χρωματικός σχεδιασμός περιλαμβάνει πλέον και τους βραχίονες κάμερας του συστήματος αντικατάστασης καθρεπτών MAN OptiView, με τα οποία ο οδηγός δεν έχει πλέον τυφλά σημεία στην αντίληψή του για την κατάσταση της κυκλοφορίας και τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου. Τα τυπικά κόκκινα σχεδιαστικά στοιχεία στο εσωτερικό και στο εξωτερικό συμπληρώνονται από νέες οπτικές πινελιές. Μεταξύ άλλων, οι αεροτομές στις πλευρές των μακριών καμπίνων επισημαίνονται οπτικά με μαύρα ή κόκκινα στοιχεία χρώματος, ενώ υπάρχει και ένα ελκυστικό οπτικό πακέτο σε μαύρο χρώμα.

Στις διανομές, η MAN εστιάζει στην ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια για όλους τους χρήστες του δρόμου: όπως συμβαίνει ήδη με τα MAN TGX και TGS, το MAN TGM είναι πλέον διαθέσιμο και με σύστημα υποβοήθησης στροφής και αλλαγής λωρίδας και σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (LCCPA).


Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!