MAN TGE Intercity : Τα μικρά λεωφορεία της MAN!

Η MAN εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ένταξη του TGE στο χαρτοφυλάκιό της, διαθέτοντας σταδιακά στην αγορά και εκδόσεις λεωφορείου. Τελευταίες προσθήκες στη γκάμα αποτελούν το εντελώς ηλεκτρικό eTGE Combi, το MAN TGE City καθώς και το 4κίνητο TGE.

Έχουμε αναφέρει ξανά στο παρελθόν ότι το νέο ελαφρύ φορτηγό TGE επιτρέπει στη μάρκα να προσφέρει στους πελάτες της κάθε πιθανή έκδοση οχήματος, χωρίς να εξαιρούνται ακόμα και τα λεωφορεία. Η MAN Truck & Bus προχωρά σταδιακά στην πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της πλατφόρμας του TGE που υπενθυμίζουμε πως αποτελεί αδελφό μοντέλο του VW Crafter. Καθώς μάλιστα καλύπτει το εύρος του τονάζ κάτω από τους 7,5 τόνους όπου μέχρι σήμερα η MAN δεν είχε παρουσία, αποτελεί την ιδανική βάση για την κατασκευή επιβατικών εκδόσεων, που θα τεθούν αντιμέτωπες με αυτές του μεγάλου ανταγωνιστή Mercedes-Benz, που δίνει χρόνια το παρόν στην κατηγορία τόσο με το Sprinter όσο και με το Vario.

6 (Medium)(13)

Έτσι λοιπόν, μετά τις αρχικές εκδόσεις για εμπορική χρήση το TGE είναι το πρώτο προϊόν τύπου βαν που η MAN «αφήνει στα χέρια» της ιδιόκτητης μονάδας παραγωγής BMC (Bus Modification Center), που εδρεύει στην περιοχή Plauen της Γερμανίας. Πρόκειται για μια εργοστασιακή μονάδα που συγκεντρώνει την τεχνογνωσία της MAN στον κόσμο των λεωφορείων, βρίσκοντας εξατομικευμένες λύσεις στις ατομικές ανάγκες των πελατών. Το σχετικό χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα ειδικών κατασκευών λεωφορείων για αθλητικές ομάδες, για εφαρμογές στο σύστημα δικαιοσύνης (μεταφορές σε φυλακές κ.α.) ή VIP κατασκευές για συγκεκριμένους πελάτες όπως προέδρους ή αστέρες της show biz.

Η πρώτη σχετική προσπάθεια μετατροπής του TGE σε μίνι λεωφορείο έγινε πριν από μερικούς μήνες με την έκδοση, που αποτέλεσε μάλλον ένα εύκολο εγχείρημα για την BMC, με εξασφαλισμένο το υψηλής ποιότητας αποτέλεσμα. Αυτό το διάστημα, και με αφορμή την παρουσία της μάρκας στη φετινή Busworld παρουσιάστηκαν τρεις ακόμα εκδόσεις. Η 4κίνητη TGE Intercity, η αμιγώς ηλεκτρική eTGE Combi και η TGE City. Το MAN TGE Intercity είναι κατάλληλο για υπηρεσίες μεταφοράς λεωφορείου, για εκδρομές ή μεταφορά προσωπικού και φιλοξενουμένων, ακόμη και ως όχημα πολλαπλών χρήσεων.

Ηλεκτρικό Mini-Bus

Το MAN eTGE Combi είναι το πρώτο, μικρό ηλεκτρικό λεωφορείο του κατασκευαστή, σχεδιασμένο να μεταφέρει έως και 8 επιβάτες, εντός της πόλης και σε ζώνες κυκλοφορίας με αυστηρούς περιορισμούς στις εκπομπές ρύπων. Τα καθίσματα στηρίζονται σε ειδικές ράγες στο πάτωμα και η διάταξή τους είναι ιδιαίτερα ευέλικτη ανάλογα τις ανάγκες, με τη δυνατότητα μάλιστα να μπορεί να προστεθεί ακόμα και αναβατόριο αναπηρικού αμαξιδίου στο πίσω μέρος.

5 (Medium)(13)

Οι μπαταρίες βρίσκονται αποθηκευμένες κάτω από το ελαφρώς υπερυψωμένο πάτωμα και εξασφαλίζουν αυτονομία για περίπου 170 χλμ. Μια πλήρη φόρτιση διαρκεί έως και 5,5 ώρες ή ακόμα πιο γρήγορα εάν υπάρχει πρόσβαση σε σύστημα φόρτισης υψηλής τροδοφοσίας. Ένας τριφασικός κινητήρας είναι τοποθετημένος ακριβώς μπροστά από τον κινητήριο άξονα και συνδυάζεται με ένα κιβώτιο μιας σχέσης. Η άμεσα διαθέσιμη ροπή των 290 Nm εξασφαλίζει σβέλτες μετακινήσεις και ευελιξία μέσα στην πόλη. Ο βασικός εξοπλισμός του οχήματος ενσωματώνει ένα πλήθος τεχνολογιών σε επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Πάει παντού

Η 4κίνητη έκδοση TGE Intercity, με μήκος αμαξώματος 6,84 μέτρα προβλέπει τη φιλοξενία 13 επιβατών καθώς και τη δυνατότητα για αναβατόριο και αναπηρικό αμαξίδιο. Μια ηλεκτροκίνητη πόρτα στο πλάι προσφέρει πρόσβαση στην καμπίνα επιβατών, με τα αυτόνομα καθίσματα να είναι στερεωμένα σε ειδικές ράγες στο πάτωμα και να προσφέρουν ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και ρυθμιζόμενη πλάτη. Μπορούν επίσης να αφαιρεθούν εύκολα και να δημιουργηθεί επιπλέον χώρος για κάποιο φορτίο. Ένα ισχυρό σύστημα κλιματισμού εξασφαλίζει ότι η εσωτερική θερμοκρασία θα είναι ευχάριστη ανά πάσα στιγμή ενώ υπάρχουν θύρες φόρτισης USB στους πλευρικούς τοίχους για την ευκολία όλων των επιβατών.7 (Medium)(11)

Την κίνηση του 4κίνητου μικρού λεωφορείου TGE Intercity αναλαμβάνει ένας 4κύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας πετρελαίου 2,0 λίτρων με απόδοση 177 ίππους. Συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων ενώ όποτε απαιτείται ένας πρόσθετος ηλεκτροκίνητος συμπλέκτης πολλαπλών δίσκων στον οπίσθιο άξονα μεταφέρει δύναμη έως και 100% στους πίσω τροχούς επιτρέποντας έτσι την ασφαλή οδήγηση ακόμα και σε ανώμαλο έδαφος.

Φυσικά το λεωφορείο μπορεί να εξοπλιστεί με έως και είκοσι διαφορετικά συστήματα βοήθειας, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων το Adaptive Cruise Control (ACC), το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος κ.α.

Βασισμένο στο Van

Η πιο απλή εκδοχή λεωφορείου στη γκάμα TGE αποτελεί το TGE City. Βασίζεται στην έκδοση βαν, είναι χτισμένο σε μια χαμηλή πλατφόρμα και αποτελεί ένα concept για φιλική προς την πόλη ομαδική μετακίνηση. Μπορεί να εξοπλιστεί με πτυσσόμενα καθίσματα, διαθέτει μεγάλα πλευρικά παράθυρα για ανεμπόδιστη θέα ενώ έχει προβλεφθεί μέχρι και ηλεκτρονική οθόνη αναγραφής του προορισμού.

Ποιοτική κατασκευή

Όμορφες, λιτές, καθαρές γραμμές διατρέχουν το αμάξωμα ενώ η άψογη συναρμογή των επί μέρους επιφανειών φαίνεται να είναι το σημείο που δόθηκε έμφαση κατά την κατασκευή του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό μέρος, αυτή η «πολυτελής» εικόνα εντείνεται περεταίρω με την σχεδίαση του ταμπλό (πολύ έξυπνη ιδέα το ενιαίο ράφι στην πλευρά του συνοδηγού) να παραπέμπει σε ακριβά επιβατικά και ταυτόχρονα η ποιότητα των υλικών να μην αφήνει περιθώριο αρνητικής κριτικής. Όμορφη, σοβαρή και διαχρονική η συνολική εικόνα στην καμπίνα, δείχνει έτοιμη, με τα ανάλογα υλικά και το φινίρισμα, να αντέξει στον χρόνο και στην σκληρή χρήση και ταυτόχρονα να μην κουράζει τόσο από πλευράς αισθητικής όσο και εργονομίας.

4 (Medium)(12)

Εξαιρετική είναι η προσοχή που επέδειξε η BMC στην θερμική και ηχητική μόνωση της καμπίνας, με αποτέλεσμα να μπορούν να επιτυγχάνονται ευχάριστες θερμοκρασίες κατά την διάρκεια της διαδρομής. Σχεδόν όλες οι επιφάνειες (με εξαίρεση τους θόλους των τροχών) είναι «ντυμένες» τόσο με μονωτικό υλικό όσο και με πλαστική επένδυση στα πλαϊνά ή με υφασμάτινη στην οροφή.

Η διαμόρφωση του TGE σε εκδόσεις λεωφορείου βασίζεται στην εφαρμογή ενός ειδικού πατώματος, που περιλαμβάνει εσοχές με μηχανισμό ταχείας ασφάλισης των καθισμάτων. Κάθε κάθισμα μπορεί να ρυθμιστεί πάνω στις ειδικές ράγες και να τοποθετηθεί ξεχωριστά, ανάλογα τον αριθμό των ατόμων που πρόκειται να μεταφερθούν, χωρίς την ανάγκη χρήσης κάποιου εργαλείου. Οι ενσωματωμένες στο κάθε κάθισμα ζώνες ασφαλείας τριών σημείων επιτρέπουν την ατομική προσαρμογή στις ανάγκες του επιβάτη εξασφαλίζοντας μια άνετη και ασφαλή μετακίνηση.

created by dji camera

Τέλος, οι εκδόσεις λεωφορείων της MAN υπόσχονται κορυφαίο TCO (Total Cost of Ownership) αλλά και την υποστήριξη του πελάτη με πρωτοποριακές παροχές όπως συστήματα τηλεματικής και ειδικές εφαρμογές που βοηθούν το έργο του οδηγού.

 

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ