Η MAERSK σχεδιάζει το μέλλον των εφοδιαστικών αλυσίδων με πλοία δίχως εκπομπές άνθρακα

banner-google-news

Τον σχεδιασμό οκτώ πρωτοποριακών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 16.000 TEU που τροφοδοτούνται από μεθανόλη ουδέτερη σε άνθρακα παρουσίασε η MAERSK. Μοναδικός στη βιομηχανία, ο σχεδιασμός επιτρέπει 20% βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση ανά μεταφερόμενο κοντέινερ, σε σύγκριση με τον μέσο όρο της βιομηχανίας για πλοία αυτού του μεγέθους. Επιπλέον, ολόκληρη η σειρά αναμένεται να εξοικονομήσει περίπου ένα εκατομμύριο τόνους ετήσιων εκπομπών CO2 στις θαλάσσιες μεταφορές.

maersk-shipping-vessel-new-generation_1024x576

Τα πλοία θα έχουν μήκος 350 μέτρα, πλάτος 53,5 μέτρα και θα έχουν μορφή σημαντικά διαφορετική από ό,τι έχουμε δει στο παρελθόν για άλλα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η σειρά, που κατασκευάστηκε από την Hyundai Heavy Industries, συνοδεύεται από μια καινοτόμο διάταξη κινητήρα διπλού καυσίμου που μπορεί να λειτουργεί με μεθανόλη και συμβατικά καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Τα πλοία θα μπορούν να ολοκληρώσουν ένα ολόκληρο ταξίδι μετ’ επιστροφής, για παράδειγμα Ασία-Ευρώπη, με πράσινη μεθανόλη.

Το πρώτο σκάφος έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2024.