Logistics: Επενδυτικός «πυρετός» στο Θριάσιο

banner-google-news

Μέσα στο έτος αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και ενεργοποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ενώ την ίδια στιγμή παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον μεγάλων retailers για την απόκτηση των αποθηκευτικών χώρων που θα κατασκευαστούν στην περιοχή, όπως δηλώνει στο Liberal Markets ο CEO της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ Αθανάσιος Ψαθάς.

Στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο πρόκειται να κατασκευαστούν 235.000 τ.μ. κτιρίων, 250.000 τ.μ. παλετοποθετήσεων επί 210.000 τ.μ. αποθηκών, ενώ προβλέπονται 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά. Το έργο αναδεικνύει τον Πειραιά και γενικότερα την Αττική σε διακομετακομιστικό κέντρο, ενώ οι επενδύσεις που σχεδιάζονται έχουν έντονο κοινωνικό αποτύπωμα, καθώς οδηγούν στη δημιουργία έως 5.000 νέων θέσεων εργασίας.

Ο διαγωνισμός κατακυρώθηκε στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair και η σύμβαση για το Εμπορευματικό Κέντρο είχε υπογραφεί από το 2018, ωστόσο υπήρξε η παρέμβαση της Κομισιόν που καθυστέρησε την ολοκλήρωση της παραχώρησης.

Piaggio Porter

Οι Βρυξέλλες για να μην ζητήσουν την επιστροφή 200 εκατ. ευρώ κοινοτικών πόρων, ζήτησαν αλλαγές σε 12 σημεία της σχετικής σύμβασης και στόχος είναι η σύμβαση που έχει αναθερωρηθεί στη πλειονότητά της να περάσει προς έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να κυρωθεί ξανά από τη Βουλή και να πέσουν οι υπογραφές μέσα στο έτος, με το φθινόπωρο να θεωρείται το επικρατέστερο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες έχει υπάρξει συμφωνία για τις αλλαγές που έχει ζητήσει στη σύμβαση παραχώρησης η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και μένουν απλώς ορισμένες λεπτομέρειες. Οι αλλαγές αυτές έχουν να κάνουν, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, με το διπλασιασμό του τιμήματος στα 62 εκατ. ευρώ και στη μείωση της διάρκειας της παραχώρησης στα 37 χρόνια. Στην κοινοπραξία συμμετέχει η Goldair με 40% και η ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ με 60%.

Όπως σημειώνει ο κ. Ψαθάς η κατασκευαστική περίοδος περιλαμβάνει δύο φάσεις, με την πρώτη να ολοκληρώνεται έως το 2023 και τη δεύτερη έως το 2025, ενώ σχετικά με το ενδιαφέρον μεγάλων retailers για τις αποθήκες που θα κατασκευαστούν, ο CEO της ETBA BI.ΠΕ τονίζει πως αυτό οφείλεται στη μείωση του κόστους διακίνησης και αποθήκευσης εμπορευμάτων, καθώς πλέον οι μεγάλοι παίχτες μπορούν να έχουν κοντά στα καταστήματά τους και συγκεντρωμένα τα προϊόντα τους, αντί να διαθέτουν διάσπαρτες αποθήκες.

Η ΕΤΒΑ έχει σήμερα στην εκμετάλλευση και διαχείρισή της 25 Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙ.ΠΕ.), την εκμετάλλευση με εκχώρηση της διαχείρισης σε δύο ΒΙ.ΠΕ., ενώ συνεχίζει τη δημιουργία νέων. Μέχρι σήμερα η ΕΤΒΑ έχει υποστηρίξει εκατοντάδες επιχειρήσεις κάθε κλάδου σε ευρύτατο φάσμα αναγκών τους, συμβάλλοντας ενεργά στην οικονομική τους ανάπτυξη, στην ορθολογική χωροταξία και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Autovision New