ΚΟΚ: Αλλαγές στα πρόστιμα φορτηγών και λεωφορείων

banner-google-news

Την εξομοίωση των προστίμων ελληνικών και αλλοδαπών φορτηγών αλλά και λεωφορείων σε περιπτώσεις παραβάσεων προβλέπει άρθρο του σχεδίου νόμου για τις μεταφορές που κατατέθηκε στη βουλή.

Οι παραβάσεις κατατάσσονται ανάλογα με τον βαθμό σοβαρότητάς τους στις εξής κατηγορίες: ιδιαζόντως σοβαρή παράβαση, πολύ σοβαρή παράβαση, σοβαρή παράβαση και ελαφρά παράβαση.

Η σοβαρότητα μιας παράβασης καθορίζεται με βάση τα εξής κριτήρια: την πιθανότητα να δημιουργήσει κίνδυνο θανάτου ή τραυματισμού, βλάβης στην περιουσία του παραβάτη ή τρίτων ή όχληση, την πιθανότητα να προκαλέσει ζημία του περιβάλλοντος ή του οδικού δικτύου, τη δυνατότητά της να εμποδίσει τον έλεγχο τήρησης της νομοθεσίας οδικών μεταφορών από τα αρμόδια όργανα ή να αλλοιώσει τα αποτελέσματα του ελέγχου και τέλος τη δυνατότητά της να προκαλέσει διατάραξη της αγοράς των εθνικών εμπορευματικών και/ή επιβατικών μεταφορών.

Το ύψος του προστίμου είναι ανάλογα με την παράβαση.

Με την προτεινόμενη ρύθμιση εξαιρείται από την έννοια των ρυμουλκούμενων ο τροχοφόρος εξοπλισμός για τη μεταφορά φορτίου που έλκεται ή ρυμουλκείται με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού αποκλειστικά εντός κλειστού χώρου, και αποτελείται από άκαμπτο οριζόντιο επίπεδο αμάξωμα επί συμπαγών τροχών μικρής διαμέτρου χωρίς αεροθάλαμο.

Τα εξαιρούμενα οχήματα roil trailer ή MAFI trailer (από το όνομα της εταιρείας που το πρώτο κατασκεύασε) προορίζονται για την κυκλοφορία εντός λιμένων, πλοίων (RO-RO) ή για βιομηχανική χρήση.

Η εν λόγω δε εξαίρεση καλύπτει τις κοινοτικές επιταγές καθώς (α) σύμφωνα με τις διατάξεις της Οδηγίας 2007/46/ΕΚ, η οποία εναρμονίστηκε στο εσωτερικό μας δίκαιο με την κυα απ. 29949/1841/09, τα οχήματα αυτού του τύπου δεν υποχρεούνται να έχουν έγκριση τύπου και (β) σύμφωνα με την Οδηγία 2006/42/ΕΚ τα οχήματα αυτού του τύπου εντάσσονται στις μηχανές αρμοδιότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης και απαιτείται η εφαρμογή της προβλεπόμενης σε αυτή διαδικασίας.

Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην οδηγία 96/53/ΕΚ το μέγιστο επιτρεπόμενο μήκος οδικού συρμού ορίζεται στα 18,75m.

Ωστόσο, στην πλειοψηφία τους τα κράτη μέλη της Ε.Ε έχουν θεσπίσει εθνικές νομοθεσίες, που για την περίπτωση των οδικών συρμών μεταφοράς οχημάτων (αυτοκινητοφόρες) διαφοροποιούν τις μέγιστες επιτρεπόμενες διαστάσεις (κυρίως μήκος) σε σχέση με τα αναφερόμενα στην οδηγία.

Οι διαφοροποιήσεις αυτές τροποποιούν τις επιτρεπόμενες διαστάσεις των έμφορτων οχημάτων και όχι των άφορτων (όπου παραμένουν τα ανώτατα όρια της οδηγίας), με τον καθορισμό του μέγιστου επιτρεπόμενου προεξέχοντος από την αυτοκινηφόρα οχήματος – φορτίου.

Η προκαλούμενη με τον τρόπο αυτό αύξηση του διαθέσιμου χώρου φόρτωσης και κατ’ επέκταση του μεταφορικού έργου των εν λόγω οχημάτων, δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των οχημάτων που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας και για τα οποία ισχύουν τα ανώτατα όρια της οδηγίας, και όσων προέρχονται από χώρες της Ε.Ε..

Επισημαίνοντας ότι οι κατασκευαστές των αυτοκινητοφόρων έχουν προσαρμόσει την κατασκευή των οχημάτων αυτών ανάλογα με τις «παρεκκλίσεις» αυτές, είναι εμφανές ότι δημιουργούνται συνθήκες καλύτερης χρήσης του χώρου φόρτωσης, ενώ υφίσταται θετική επίδραση στο περιβάλλον, μέσω της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και κατ’ επέκταση της προκαλούμενης ρύπανσης.

Με τη διάταξη αυτή επιχειρείται η προσαρμογή της εθνικής μας νομοθεσίας με αυτή (του μέσου όρου) των άλλων κρατών – μελών στο μέτρο του δυνατού και με γνώμονα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της χώρας μας, όπως π.χ την ποιότητα του εθνικού οδικού δικτύου, με στόχο την άρση των ανισοτήτων.

Με την παρούσα νομοθετική ρύθμιση συμπληρώνεται το άρθρο 34 του ν. 2696/99 (Α’ 57) με στόχο οι παρεκκλίσεις να εφαρμόζονται και για τον καθορισμό των θέσεων στάσης, αφετηρίας των λεωφορείων που διενεργούν διεθνείς λεωφορειακές γραμμές και ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης ανοικτού τύπου αστικής περιήγησης πόλεων.

Στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα καθορισμού θέσεων στάσης παρά την οδό και κατ/ επέκταση η δυνατότητα χρήσης αυτών ως σημεία αφετηρίας των διεθνών λεωφορειακών γραμμών καθώς επίσης και για τις στάσεις και τις αφετηρίες των λεωφορείων ανοικτού τύπου, με βάση τις ίδιες προϋποθέσεις και διαδικασίες που ισχύουν για τα αστικά, τα υπεραστικά και τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.

Με αυτό τον τρόπο θα διασφαλιστεί η ασφαλέστερη διακίνηση επιβατών χωρίς να παρακωλύεται η συγκοινωνία και χωρίς να επικρέμαται το ενδεχόμενο ατυχήματος.

Αναδημοσίευση από dikaiologitika.gr

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!