Κέντρο τρισδιάστατης εκτύπωσης για το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Ford στην Ευρώπη

banner-google-news

Ενόψει του φετινού λανσαρίσματος του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, η Ford χρησιμοποιεί ένα νέο κέντρο τρισδιάστατης εκτύπωσης, προκειμένου να βελτιώσει την αποδοτικότητα και την ποιότητα στις διαδικασίες παραγωγής.

Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford στην Ευρώπη θα βγει από τη γραμμή συναρμολόγησης στην Κολωνία. Η Ford δεν μετατρέπει μόνο τις εγκαταστάσεις παραγωγής της για την υποστήριξη του Κέντρου Ηλεκτροκίνησης της Κολωνίας, αλλά, με την ευκαιρία καθιστά επίσης τις διαδικασίες παραγωγής ακόμη πιο αποδοτικές και βιώσιμες, προωθώντας την ψηφιοποίηση και το Industry 4.0.

Η πιο πρόσφατη καινοτομία είναι η λειτουργία ενός νέου κέντρου τρισδιάστατης εκτύπωσης. Εδώ, δώδεκα τρισδιάστατοι εκτυπωτές υψηλής τεχνολογίας παράγουν μια μεγάλη ποικιλία πλαστικών και μεταλλικών εξαρτημάτων μήκους μερικών εκατοστών και βάρους μόλις 30 γραμμαρίων, καθώς και πολλά άλλα –που παράγονται από τον μεγαλύτερο τρισδιάστατο εκτυπωτή του κέντρου– με μήκος 2,4 μέτρα, πλάτος 1,2 μέτρα, ύψος 1 μέτρο, τα οποία ζυγίζουν 15 κιλά.

«Εδώ κατασκευάζουμε κυρίως εργαλεία και εξαρτήματα για τα εργοστάσια παραγωγής μας», δήλωσε ο Nurah Al-Haj-Mustafa, μηχανικός της Ford για την τρισδιάστατη εκτύπωση. «Κάθε εξάρτημα μπορεί να είναι απολύτως μοναδικό. Ωστόσο, κάθε εκτυπωμένο εξάρτημα είναι ίδιο ως προς την ποιότητα και τις ιδιότητες».

Τέτοια εξαρτήματα είναι, για παράδειγμα, μετρητές για τον έλεγχο των διαστάσεων, καλούπια για την τοποθέτηση του λογότυπου της Ford, και στο μέλλον επίσης τεράστιες κατασκευές αρπάγης που θα προσαρτώνται σε ρομπότ για την κατασκευή του κελύφους του αμαξώματος. Στο νέο κέντρο τρισδιάστατης εκτύπωσης μπορούν επίσης να εκτυπωθούν εξαρτήματα για πιλοτικά οχήματα και μοντέλα περιορισμένης παραγωγής.

Εκτός από την ευελιξία της, η τρισδιάστατη εκτύπωση μπορεί επίσης να εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα όταν πρόκειται για μικρές ποσότητες -έως και 80% σε σύγκριση με τη συμβατική διαδικασία χύτευσης με έγχυση, κατά την οποία η παραγωγή του αντίστοιχου καλουπιού είναι πολύ περίπλοκη. Υπάρχει επίσης ένα όφελος βιωσιμότητας -η τρισδιάστατη εκτύπωση απαιτεί σημαντικά λιγότερο υλικό και οι τεμαχισμένοι κόκκοι μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν. Η ομάδα Κατασκευής και Υλικών στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας της Ford στο Άαχεν εργάζεται επί του παρόντος σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την ανακύκλωση κόκκων για τρισδιάστατη εκτύπωση.

Στο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια της Ισπανίας υπάρχει μια ειδική ομάδα στο εργαστήριο τρισδιάστατης εκτύπωσης, η οποία έχει δημιουργήσει έναν κατάλογο με 5.000 εκτυπώσιμα εξαρτήματα που προσφέρουν λύσεις για διάφορα στάδια της διαδικασίας παραγωγής. Μόνο το 2021, το τμήμα δημιούργησε με επιτυχία συνολικά 20.000 εκτυπωμένα εξαρτήματα, με τους εργαζόμενους να μπορούν να ζητούν ή να προτείνουν νέα εξαρτήματα όταν χρειάζεται.

License expires -------------------------- IN PERPETUITY License scope -------------------------- A - Earned editorial, press releases, press kits B - All non-broadcast digital and online media C - All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc) D - All print media (newspaper, magazine etc) Copyright and image rights -------------------------- This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.

Κέντρο τρισδιάστατης εκτύπωσης ήδη κατασκευάζει εξαρτήματα για την επερχόμενη παραγωγή του νέου ηλεκτρικού μοντέλου

Το νέο και ιδιαίτερο στοιχείο του κέντρου τρισδιάστατης εκτύπωσης στην Κολωνία είναι η δικτύωση με τις άλλες περιοχές και η άμεση πρόσβαση. Κάθε εργαζόμενος της Ford μπορεί να υποβάλει αίτηση μέσω μιας εφαρμογής, προσθέτοντας το σχέδιο του εξαρτήματος που επιθυμεί ή περιγράφοντας για ποιο σκοπό το χρειάζεται.

«Ακολουθούμε μια προσέγγιση start-up με σύντομες διαδικασίες και λίγη γραφειοκρατία», δήλωσε ο Oliver Färber, ο οποίος, ως διευθυντής του εργοστασίου κινητήρων, είναι επίσης υπεύθυνος για την περιοχή του κέντρου τρισδιάστατης εκτύπωσης. «Τα εξαρτήματα που ζητούν οι εργαζόμενοι σχεδιάζονται στη συνέχεια ειδικά από την ομάδα τρισδιάστατης εκτύπωσης και μπορούν επομένως να παραχθούν πολύ γρήγορα».