Καινοτόμο πεδίο δοκιμών για την επαγωγική φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τη συμμετοχή της Stellantis

banner-google-news

Ύστερα από χρόνια εντατικών ερευνών, η πίστα «Arena Del Futuro» -που βρίσκεται δίπλα στον αυτοκινητόδρομο A35, ο οποίος ενώνει τη Μπρέσια με το Μιλάνο- είναι έτοιμη να αξιοποιηθεί. Η εγκατάσταση θα έχει ως σκοπό την έρευνα πάνω στην καινοτόμα τεχνολογία της δυναμικής επαγωγικής φόρτισης.

Μετά την αναγνώριση των τεχνολογιών φόρτισης μέσω του οδοστρώματος και των τελικών ρυθμίσεων στη σχεδίαση της πίστας, η 3η φάση του προγράμματος ξεκινά με την εστίαση πλέον να βρίσκεται στη δοκιμή των τεχνολογιών. Η λειτουργία της πίστας μήκους 1.050 μέτρων εγκαινιάστηκε με επιτυχία, με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 1 MW να επιτρέπει τη χρήση της “Arena del Futuro” ως ενός καινοτόμου πεδίου δοκιμών για τη διαδικασία φόρτισης αυτοκινήτων ενώ αυτά βρίσκονται εν κινήσει.

Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές τις δοκιμές θα παίξει το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό FIAT 500, το οποίο αποτελεί μια καινοτόμα πρόταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, αποτελώντας τη δημοφιλέστερη πρόταση στην κατηγορία του στην Ευρώπη. Ήδη, τη θρυλικό μοντέλο έχει καλύψει αρκετές εκατοντάδες χιλιομέτρων δοκιμών σε αυτή τη «φουτουριστική αρένα» με ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Στόχος είναι να διερευνηθεί πως η δυναμική επαγωγική φόρτιση (DWPT – Dynamic Wireless Power Transfer) θα μπορέσει να συμβάλει στην αποτελεσματικότερη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων και ως εκ τούτου στη μείωση των εκπομπών ρύπων προς το περιβάλλον από τις μεταφορές. Για τις δοκιμές που αφορούν σε μεγαλύτερα οχήματα, χρησιμοποιείται ένα ηλεκτρικό λεωφορείο Iveco E-Way.

«Πρόκειται για μια καινοτόμα λύση που δίνει πειστική απάντηση στα θέματα της αυτονομίας και της φόρτισης. Η φόρτιση των οχημάτων ενώ αυτά βρίσκονται εν κινήσει προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα ως προς το χρόνο φόρτισης και το μέγεθος των μπαταριών», σημείωσε η κ. Anne-Lise Richard, επικεφαλής σε παγκόσμιο επίπεδο του τομέα e-Mobility της Stellantis.

Με το σύστημα DWPT, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να φορτίζουν ασύρματα ενώ κινούνται στις ηλεκτροδοτούμενες λωρίδες, με τις σχετικές υποδομές να βρίσκονται κάτω από την άσφαλτο. Η τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα οχήματα που φέρουν τον κατάλληλο αποδέκτη, ο οποίος μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια από το οδόστρωμα στην μπαταρία του αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή, το σύστημα θα συνεργάζεται με προηγμένες λύσεις συνδεσιμότητας συμβάλλοντας και στην ασφάλεια τον οχημάτων που κινούνται κατά μήκος της εγκατάστασης. Τέλος, η επιφάνεια του οδοστρώματος με την κατάλληλα προεργασία θα προσφέρει υψηλή αντοχή, χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά στην αποδοτικότητα και την επαγωγική φόρτιση.