Απ. Κενανίδης-ΟΦΑΕ: «Αγκάθι για τους αυτοκινητιστές η παράνομη μεταφορά»

banner-google-news

Το Youtruck Magazine, συνάντησε τον πρόεδρό της ΟΦΑΕ, κο Απόστολο Κενανίδη και μίλησε μαζί του για το Η.Α.Σ, το “αγκάθι” της παράνομης μεταφοράς, τη στάση της πολιτείας καθώς και για τη νέα παράταση που έλαβε το μέτρο της υποχρεωτικής τοποθέτησης ABS στα φορτηγά.

Συνέντευξη Youtruck Magazine Τ. 17

Στον Νίκο Σπυρόπουλο

Την άμεση κατάργηση του Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος ζήτησε από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος αφού, όπως δηλώνει, το μέτρο εξυπηρετεί μονάχα κερδοσκοπικά συμφέροντα. Η ΟΦΑΕ τάσσεται υπέρ της δημιουργίας κινήτρων του κράτους προς τους επαγγελματίες, με στόχο την ανάπτυξη του κλάδου και τον εκσυγχρονισμό του στόλου και κατ’ επέκταση του μεταφορικού έργου.

-Κε Κενανίδη, από τη θέση του πρόεδρου της ΟΦΑΕ για τρίτη συνεχόμενη θητεία, στείλατε αίτημα στο υπουργείο για κατάργηση του Η.Α.Σ. Γιατί προχωρήσατε σε αυτήν την ενέργεια;

Δεν υπάρχει κανένα απολύτως νόημα ύπαρξης του Η.Α.Σ, καθώς δεν εξυπηρετεί σε τίποτα”

Εδώ και 4 χρόνια προσπαθούμε να καταργηθεί το μέτρο του Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος. Θεωρούμε ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως νόημα ύπαρξης του Η.Α.Σ, καθώς δεν εξυπηρετεί σε τίποτα. Ειδικά στις μέρες μας, που δεν υπάρχει αξία αδείας, καθίσταται ακόμα πιο άχρηστο.

Πιστεύουμε ότι ουσιαστικά, ήταν ένα πρόσχημα, για να μπορέσει ένα σωματείο στον χώρο μας να πριμοδοτηθεί και να ενισχυθεί οικονομικά. Κατάφερε και πήρε τη συγκατάθεση των υπόλοιπων ομοσπονδιών, εκτός της δικής μας, για την αποκλειστική έκδοσή του. Χτίστηκε δίχως δομή, έγινε πρόχειρα και δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα. Δυστυχώς, η πολιτεία δεν κάνει τίποτα για να βοηθήσει τον μεταφορέα. Αντιθέτως, δημιουργεί και άλλα θέματα και προβλήματα τα οποία ευθύνονται για τις ανισότητες που προκύπτουν μεταξύ των σωματείων μας.

-Στο έγγραφο που στείλατε στο Υπουργείο σχετικά με το Η.Α.Σ, σημειώνετε ότι εάν η πολιτεία δεν αποφασίσει τελικά την κατάργησή του, τότε η ΟΦΑΕ θέτει υποψηφιότητα για την έκδοσή του. Δεν είναι αντιφατικό;

Εάν η πολιτική ηγεσία δεν έχει σκοπό να το καταργήσει και θέλει να το διατηρήσει, τότε είμαστε από αυτούς που θέτουν υποψηφιότητα να το αποκομίσουμε και εμείς, για τα δικά μας μέλη. Αποδεδειγμένα δεν προσφέρει τίποτα το Η.Α.Σ, παρά μόνο οικονομικά οφέλη. Εφόσον θέλει να βοηθήσει η πολιτεία τους φορείς-ομοσπονδίες, ας δώσει τη δυνατότητα σε όλους-ες να το δίνουν οι ίδιοι στα μέλη τους.{module katalogos-right}

Αυτό όμως που υποστηρίζουμε, είναι η κατάργησή του και η αντικατάστασή του από βεβαιώσεις που θα χορηγεί η πολιτεία ή οι εκάστοτε Ομοσπονδίες προς τα μέλη τους σε ετήσια βάση. Μάλιστα, τα έσοδα αυτών των βεβαιώσεων που θα εισπράττει το κράτος, θα πρέπει στη συνέχεια να τα αποδίδει υπέρ των ελεγκτικών μηχανισμών ώστε να υπάρξει ουσιαστικός έλεγχος. Όταν θα λειτουργούν με το σωστό τρόπο αυτοί, τι νόημα έχει το Η.Α.Σ;

-Η πλειοψηφία του κλάδου κάνει λόγο για «άνθηση» της παράνομης μεταφοράς μέσω των αλλοδαπών οχημάτων που «οργώνουν» την χώρα. Θεωρείτε ότι οι κινήσεις που έχουν γίνει από την Πολιτεία, είναι σε θέση να δώσουν ένα τέλος;

Να επανδρωθούν μικτά κλιμάκια ελέγχου αποτελούμενα από τους αρμόδιους φορείς”

Τα αλλοδαπά φορτηγά έχουν καταφέρει να πάρουν μερίδιο άνω του 60% στην ελληνική αγορά. Φορτηγά από τη Βουλγαρία, π.Γ.Δ.Μ, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Ρουμανία, Τουρκία κ.α., κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στους δρόμους. Τα μικτά κλιμάκια ελέγχου της Πολιτείας, που πραγματοποιούν μια στο τόσο ελέγχους, δεν αποτελούνται από τους αρμόδιους φορείς, με αποτέλεσμα να μην έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν σχεδόν κανέναν αλλοδαπό φορτηγό παρά μόνο για τροχαίες παραβάσεις. Οι περισσότεροι έλεγχοι γίνονται επομένως σε ελληνικά φορτηγά. Η λύση είναι να επανδρωθούν μικτά κλιμάκια ελέγχου αποτελούμενα από τους αρμόδιους φορείς, τα οποία και θα ελέγχουν σε όλη την χώρα αλλά κυρίως στα σύνορα, τα αλλοδαπά φορτηγά.

 


-Άλλο ένα μέτρο που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, είναι αυτό της υποχρεωτικής τοποθέτησης εκ των υστέρων, του συστήματος
ABS. Για ακόμα μια φορά, δόθηκε εξάμηνη παράταση. Ποια είναι η γνώμη της ΟΦΑΕ για το μέτρο;

Πρόκειται, κατά τη γνώμη μας, για ένα προσωρινό και πολύ κοστοβόρο μέτρο για τον επαγγελματία. Καλούμαστε να πληρώσουμε αρκετά χρήματα για να εγκαταστήσουμε ένα σύστημα πέδησης εκ των υστέρων, το οποίο μπορεί στην τελική και να μην είναι ασφαλές. Είμαστε υπέρ του μέτρου της ασφάλειας, αλλά ενάντια τη δεδομένη χρονική στιγμή, στο συγκεκριμένο.

{module katalogos-left}Θα ήθελα να αναφέρω, ότι είμαστε η μοναδική χώρα στην οποία δεν έχουν δοθεί τα κατάλληλα κίνητρα ώστε να μπορέσει ο Έλληνας μεταφορέας να είναι πιο ασφαλής στο οδικό δίκτυο έχοντας ένα πιο σύγχρονο όχημα. Δυστυχώς, είμαστε η μόνη χώρα στην οποία η Πολιτεία δεν έχει συμβάλλει καθόλου στην ενέργεια και την προσπάθεια που καταβάλει από μόνος του ο αυτοκινητιστής. Δεν υπάρχουν επιδοτήσεις και χορηγήσεις όπως σε άλλα επαγγέλματα.

 

-Τι θα πρέπει να κάνει λοιπόν η Πολιτεία;

Υπάρχει ένα τεράστιο κενό, το οποίο η Πολιτεία ουδέποτε έως τώρα έχει ενισχύσει. Το έχει παραμελήσει εντελώς και η όλη προσπάθεια για να στηθεί το μεταφορικό έργο, γίνεται εξολοκλήρου από τους Έλληνες μεταφορείς. Τα αποτελέσματα που έφερε μαζί της η οικονομική κρίση, καθιστούν αδύνατη την αντικατάσταση με νέα φορτηγά. Η πολιτεία λοιπόν, θα έπρεπε να μεριμνήσει, ώστε να επιδοτείται αποκλειστικά με καινούρια οχήματα, σε ατομικό επίπεδο ο κάθε επαγγελματίας. Να υπάρξει ουσιαστικά ένα διαφορετικό είδος επιδότησης, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες του εξωτερικού, αφού η δομή της ελληνικής μεταφοράς είναι διαφορετική.

 


-Σε τι διαφέρει η δομή;

Η δομή της μεταφοράς σε χώρες του εξωτερικού είναι σε εταιρίες. Στην Ελλάδα, αποτελείται από μεμονωμένους αυτοκινητιστές. Κάθε αντικατάσταση επιδοτείται από το κράτος σε αντίθεση με την Ελλάδα, που ο μεμονωμένος επαγγελματίας δεν διαθέτει αντίστοιχο μηχανισμό και υποδομές ώστε να επιδοτηθεί. Μένει σε ένα όχημα, το οποίο παλαιώνει. Η πολιτεία έπρεπε να στήσει ειδικό μηχανισμό επιδότησης, χρηματοδότησης, αντικατάστασης όλων των ειδικών οχημάτων. Εάν σήμερα δεν παρθούν νέα μέτρα, εάν δεν σκύψει να συνεργαστεί μαζί μας η πολιτεία, για να δει πως μπορεί να αναστηλώσει και πάλι την μεταφορά, σίγουρα αυτή θα μαραζώνει έως ότου πεθάνει στην χώρα αυτή. Όλος αυτός ο όγκος μεταφοράς, που είναι ένα τεράστιο έσοδο για την ελληνική οικονομία, θα χαθεί.  

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!