Κ. Καραμανλής : 500 λεωφορεία έως το τέλος του χρόνου στην Αθήνα

banner-google-news

Το σχέδιο δράσης για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε τρεις φάσεις, ανάταξη – ενίσχυση – ανανέωση, καθώς και τις κινήσεις για βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών όσον αφορά στα διόδια, ανέλυσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ.

«Βήμα – βήμα, εφαρμόζουμε το σχέδιο δράσης μας για καλύτερες, πιο αξιόπιστες, πιο ανθρώπινες αστικές συγκοινωνίες για όλους», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Η πρώτη φάση της ανάταξης του στόλου έχει ήδη προχωρήσει. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι: «Το καλοκαίρι του 2019 παραλάβαμε 850 οχήματα στο δρόμο, έχουμε φτάσει στα 1.100». Επισήμανε όμως ότι στην ουσία είναι πολύ δύσκολο να ανατάξει κανείς ένα στόλο, ο οποίος έχει μέσο όρο ηλικίας τα 17 έτη και πρόσθεσε ότι: «Παρόλα αυτά χάρη στην απίστευτη εμπειρία των τεχνικών της ΟΣΥ, καταφέραμε και βγάλαμε μέσα σε 14 μήνες γύρω στα 250 οχήματα παραπάνω στους δρόμους».

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως: «Τώρα υλοποιούμε τη φάση της ενίσχυσης: Σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, leasing, προσλήψεις fast track».  Υπογράμμισε ότι μέχρι το τέλος του έτους – αρχές του επόμενου, σταδιακά, ο στόλος στην Αθήνα θα ενισχυθεί με 500 οχήματα και συνολικά 1.200 εργαζόμενους. «Μέρα με τη μέρα, τα δρομολόγια πυκνώνουν, η εικόνα αλλάζει», τόνισε.

Σημείωσε ότι μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ έχουν ήδη προστεθεί στο στόλο της Αθήνας 50 λεωφορεία και τη Δευτέρα θα φτάσουν τα 80, σταδιακά μέχρι τέλη Νοεμβρίου θα φτάσουμε τα 200 οχήματα από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ. Παράλληλα, μέσα στο επόμενο τρίμηνο ο στόλος θα ενισχυθεί και με άλλα 300 συνολικά λεωφορεία μέσω leasing.

Όσον αφορά στο leasing, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι σε συνεννόηση με τον πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ, κ. Απόστολο Ραυτόπουλο, ο ιδιώτης που θα έχει την ευθύνη και το κόστος της συντήρησης των οχημάτων, θα χρησιμοποιεί τα αμαξοστάσια και τεχνικούς της ΟΣΥ.

Και ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών  και σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα

«Δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν οι αστικές συγκοινωνίες, αφού μάλιστα προσλαμβάνουν και προσωπικό. Γίνεται μία σύμπραξη και μία συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Δεν καταλαβαίνω που είναι το κακό. Έχει γίνει με απόλυτη επιτυχία στη Θεσσαλονίκη με τα ΚΤΕΛ, το δοκιμάσαμε αυτό το μοντέλο και δούλεψε. Όσο για το leasing, δεν ανακαλύπτουμε την πυρίτιδα, η εκμίσθωση οχημάτων είναι κάτι το οποίο συμβαίνει και σε άλλες προηγμένες χώρες», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Ενισχύουμε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών εκεί που πρέπει και εκεί που έχουμε περιφερειακά δρομολόγια, συνεργαζόμαστε για ένα χρονικό διάστημα με τους ιδιώτες» πρόσθεσε.

Επισήμανε εξάλλου ότι ο νόμος που χρησιμοποιείται για τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι αυτός που ψήφισε το 2018 ο τότε Υπουργός κ. Σπίρτζης, καθώς είχε αποτύχει η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ επί ΣΥΡΙΖΑ.

«Και παράλληλα, προχωράμε το διαγωνισμό για την αγορά 1.000 λεωφορείων φιλικών προς το περιβάλλον, για την ανανέωση του στόλου και την οριστική λύση του προβλήματος», πρόσθεσε, περιγράφοντας το τρίτο βήμα του σχεδίου για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.