Julia Lepek: οι επαγγελματίες γυναίκες οδηγοί είναι κάτι σπάνιο

banner-google-news

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, μόνο δύο έως τρία τοις εκατό των φορτηγών στη Γερμανία τα οδηγούν γυναίκες. Αυτό το γεγονός κάνει πολλές από αυτές τις γυναίκες που μεταφέρουν εμπορεύματα με τα βαρέα επαγγελματικά τους οχήματα ακόμη πιο ενθουσιώδεις για την οδήγηση.

Η Julia Lepek, για παράδειγμα, η οποία οδηγεί ένα Mercedes-Benz Actros και ένα Actros L για τη ναυτιλιακή εταιρεία Große-Vehne Speditions GmbH στο Kornwestheim κοντά στη Στουτγάρδη. Γεννημένη στην Πολωνία, ζει στη Γερμανία από το 2013 και αυτό που εκτιμά περισσότερο είναι τα συστήματα υποβοήθησης σε αυτά τα οχήματα.

Συχνά την κοιτάζουν έκπληκτοι καθώς προσπερνά άλλα οχήματα στον αυτοκινητόδρομο. Βλέπει τους άλλους να την παρακολουθούν με ενθουσιασμό καθώς εκτελεί επιδέξια δύσκολους ελιγμούς στη ράμπα παράδοσης, και παρατηρεί τα επικριτικά βλέμματα που δέχεται άλλες φορές.

Όταν η Julia Lepek μιλά για την καθημερινότητά της ως επαγγελματίας οδηγός, γίνεται γρήγορα σαφές ότι πολλοί από τους άνδρες συναδέλφους της υποτιμούν τις ικανότητές της πίσω από το τιμόνι ενός φορτηγού.

24DT206_003

«Αυτή είναι η πραγματικότητα, δυστυχώς», βεβαιώνει η 25χρονη οδηγός, αλλά δεν αρκεί για να της αφαιρέσει το κέφι από τη δουλειά. «Πάντα μου αρέσει να δείχνω στους άντρες ότι μπορώ να το κάνω αυτό», τονίζει. «Αν ένας άντρας μπορεί να δουλέψει σε ένα κομμωτήριο νυχιών ή να κάνει μακιγιάζ, γιατί να μην μπορώ να οδηγήσω φορτηγό ως γυναίκα;»

Οδηγεί το Mercedes-Benz Actros της εδώ και πέντε χρόνια, φορτωμένο κυρίως με ανταλλακτικά για επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία που φέρουν το τρίκτινο αστέρι, κυρίως σε όλη τη νότια Γερμανία και τη Γαλλία, για την Grosse-Vehne Speditions GmbH. Αυτή η ναυτιλιακή εταιρεία ειδικεύεται σε υπηρεσίες υλικοτεχνικής υποστήριξης για τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η κλωστοϋφαντουργία και η βιομηχανία ποτών.

Πριν από αυτό, η Julia Lepek ολοκλήρωσε τρία χρόνια επαγγελματικής εκπαίδευσης οδηγών με το συνεργατικό δίκτυο GV Trucknet, το οποίο διαχειρίζεται σχεδόν 1.200 δικά της φορτηγά – κυρίως από τη Mercedes-Benz.

«Υπήρχαν πάντα πολλοί οδηγοί φορτηγών στην οικογένειά μου. Ως νέο κορίτσι, με γοήτευε η δουλειά και κυρίως τα ίδια τα οχήματα», λέει η Lepek. «Πάντα μου αρέσει η αίσθηση που νιώθω όταν ανεβαίνω στο φορτηγό μου και βγαίνω στο δρόμο – νιώθεις με κάποιο τρόπο ελεύθερος και έχεις την ευκαιρία να ανακαλύψεις νέες περιοχές».

Ταυτόχρονα, η δουλειά της τη βοήθησε να αποκτήσει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. «Αυτό συμβαίνει επειδή κατάκτησα το πρόγραμμα προπόνησής μου με ευκολία».

24DT206_001

Η Julia Lepek ταξιδεύει σχεδόν 100.000 χιλιόμετρα τον χρόνο εύκολα. Είναι αυτονόητο ότι χρειάστηκε να κατακτήσει πολλές διαφορετικές επικίνδυνες καταστάσεις κυκλοφορίας. «Αλλά νιώθω πολύ ασφαλής στο Actros μου», λέει. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα επειδή, στο Große-Vehne, η κύρια εστίαση είναι στη χρήση εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας στα φορτηγά της, εκτός από τα ήδη απαιτούμενα συστήματα υποβοήθησης.

«Η άνεση και η ασφάλεια των οδηγών μας είναι η κορυφαία προτεραιότητά μας», τονίζει ο René Große-Vehne, διευθύνων σύμβουλος της GV Management, ο οποίος γνωρίζει καλά ότι τα κατάλληλα εξοπλισμένα οχήματα προσελκύουν επίσης εξειδικευμένους ειδικούς.

Η Julia Lepek θεωρεί ότι το Active Brake Assist 5 στο Actros της, για παράδειγμα, είναι απίστευτα πολύτιμο, καθώς την έχει ήδη εξυπηρετήσει σε πολλές περιπτώσεις. «Δεν θα μπορούσα να είχα φρενάρει τόσο γρήγορα σε πολλές περιπτώσεις, επειδή η όρασή μου ήταν εμπόδιο, αλλά ευτυχώς το Active Brake Assist 5 ανταποκρίθηκε αμέσως και ακινητοποίησε το φορτηγό μου», θυμάται.

«Κατά τη γνώμη μου, οι γυναίκες γενικά οδηγούν πιο αμυντικά, σκέφτονται πολύ μπροστά, παίρνουν λιγότερα ρίσκα και κρατούν μεγαλύτερες αποστάσεις», λέει, συνοψίζοντας τη δική της προσωπική εμπειρία,  οδηγώντας καθημερινά μεγάλες αποστάσεις. Δυστυχώς, ο σεβασμός για τους άλλους οδηγούς έχει μειωθεί και η επιθετικότητα έχει αυξηθεί.

24DT206_004

Όταν ρωτήθηκε για το φορτηγό των ονείρων της, η απάντηση ήρθε αμέσως: ένα Actros L σε ροζ χρώμα με καμπίνα GigaSpace. Ήδη οδηγεί περιστασιακά ένα ασημί Actros L.

Εκτός από τα κλασικά συστήματα υποβοήθησης, εκτιμά ιδιαίτερα την MirrorCam, το Πιλοτήριο Πολυμέσων, την οικονομία καυσίμου και την οικονομία του κινητήρα επαγγελματικού οχήματος τρίτης γενιάς OM 471.

Σύντομα όμως θα έρθει η ώρα να αλλάξει ταχύτητα όσον αφορά την τεχνολογία μετάδοσης κίνησης, γιατί το επόμενο όχημά της θα είναι ένα eActros 300.

«Ανυπομονώ πολύ για αυτό, γιατί η δυναμική του οχήματος, η αθόρυβη πλεύση και οι ελάχιστα αισθητές αλλαγές ταχυτήτων είναι πολύ εντυπωσιακές» εξηγεί.

Η Julia Lepek περιγράφει τις εντυπώσεις της από τα test drive της. «Είτε ηλεκτρικό είτε συμβατικό ντίζελ, το πιο σημαντικό για μένα είναι να φτάσω στον προορισμό μου χωρίς ατύχημα».