IRU: Τα κόμιστρα στις ευρωπαϊκές οδικές μεταφορές σπάνε νέα ρεκόρ

banner-google-news

Ο πληθωρισμός, η εξασθένηση της ζήτησης, η κοινωνική αστάθεια και ο πόλεμος στην Ουκρανία οδηγούν σε θυελλώδεις εξελίξεις στις τιμές των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, αποκαλύπτει η νέα έκθεση το σημείο αναφοράς Ti / Upply / IRU Road Freight Freight Rate Benchmark για το δεύτερο τρίμηνο του 2022.

Σύμφωνα με την έκθεση, ο Ευρωπαϊκός Δείκτης Οδικών Κομίστρων έφτασε στο ιστορικό υψηλό των 121 μονάδων το δεύτερο τρίμηνο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 6,1 μονάδων σε τρίμηνο και 13,1 μονάδων σε ετήσια βάση.

Όπως αναφέρεται, ο πληθωρισμός αυξάνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ 8,6% στην Ευρωζώνη τον Ιούνιο, επιβαρύνοντας το κόστος και τη ζήτηση.
Επίσης, αν και οι τιμές του ντίζελ ποικίλλουν ανά χώρα, παρέμειναν υψηλές τον Ιούλιο και ήταν 69% πάνω από τα επίπεδα του Ιανουαρίου.

Οι παράγοντες που διαμορφώνουν τα υψηλά κόμιστρα, σύμφωνα με την έκθεση είναι:

-Πόλεμος στην Ουκρανία: Μετά την εισβολή στην Ουκρανία, τον Μάρτιο, η τιμή του ντίζελ της ΕΕ-27 εκτινάχθηκε κατά 69% από το επίπεδο του Ιανουαρίου.
-Εξασθένηση της ζήτησης: Πολλοί δείκτες υποδηλώνουν εξασθένηση της ζήτησης για τις ευρωπαϊκές οδικές εμπορευματικές μεταφορές, με τη μείωση της δραστηριότητας σε όλες τις μεγάλες οικονομίες και τους ρυθμούς πληθωρισμού να επιβαρύνουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και των επιχειρήσεων.

-Αύξηση του πληθωρισμού: Ο πληθωρισμός αυξάνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και έφτασε σε υψηλό ρεκόρ 8,6% στην Ευρωζώνη τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η Ισπανία σημειώνει τη μεγαλύτερη άνοδο με άνοδο τιμών 10,2%, υψηλότερη από τις άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες της Γερμανίας (7,9%), της Γαλλίας (5,8%), της Ιταλίας (8%) και του Ηνωμένου Βασιλείου (9,1%).

-Ελλείψεις οδηγών: Η έλλειψη επηρεάζει ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο. Η Γερμανία βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη κατάσταση, με εκτιμώμενη έλλειψη από 50.000 έως 80.000 οδηγών φορτηγών. Οι μετανάστες εργάτες αντιπροσωπεύουν το 24% του γερμανικού εργατικού δυναμικού οδηγών και η απώλεια Ουκρανών πολιτών που επέστρεψαν για να υπερασπιστούν τη χώρα τους περιόρισε περαιτέρω την προσφορά οδηγών στη Γερμανία.

– Γαλλία/Ισπανία: Αυτός ο διάδρομος έχει δει πολύ σημαντικές αυξήσεις στα κόμιστρα. Ειδικότερα, η αύξηση έφτασε το 21,2% σε τριμηνιαία βάση στην κατεύθυνση Παρίσι-Μαδρίτη.

– Γερμανία/Πολωνία: Όλες σχεδόν οι τιμές έχουν φτάσει σε νέα ιστορικά υψηλά σε αυτή τη διαδρομή, αφού ακολούθησαν ανοδική τάση από την αρχή της πανδημίας. Η ζήτηση έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα από την αποδυνάμωση του κλάδου στη Γερμανία και την Πολωνία. Η αστάθεια που δημιουργήθηκε από τη σύγκρουση στην Ουκρανία είναι ιδιαίτερα αισθητή σε αυτό το τμήμα της Ευρώπης και επηρεάζει επίσης την ανάπτυξη των βιομηχανικών προοπτικών.

– Γαλλία/Μεγάλη Βρετανία: Μετά το Brexit, οι μεταφορές μεταξύ Γαλλίας και Μεγάλης Βρετανίας έχουν γίνει ακριβότερες. Ερευνητές στο London School of Economics (LSE) διαπίστωσαν ότι ενώ οι εξαγωγές έχουν ανακάμψει σε μεγάλο βαθμό, οι βρετανικές εισαγωγές από την ΕΕ έχουν μειωθεί κατά 25% σε σύγκριση με άλλους προορισμούς. Επιπλέον, η ποικιλία των εμπορευμάτων μειώθηκε κατά 30%.