Η Irizar e-mobility δίνει δεύτερη ζωή στις μπαταρίες λεωφορείων

Ο πρώτος σταθμός φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα που χρησιμοποιούν μπαταρίες δεύτερης διάρκειας ζωής από την Irizar e-mobility είναι σε λειτουργία.

banner-google-news

Η Irizar e-mobility και η Ibil, πρωτοπόρες εταιρείες στην ανάπτυξη ηλεκτρικής κινητικότητας, υπέγραψαν μια συμφωνία συνεργασίας για να δώσουν μια δεύτερη ζωή στις ηλεκτρικές μπαταρίες λεωφορείων. Κατά συνέπεια, οι μπαταρίες που παράγει και εγκαθιστά η Irizar στα λεωφορεία της, καθώς και τα ηλεκτρoνικά ισχύος τους, θα επαναχρησιμοποιηθούν ως στοιχεία αποθήκευσης ενέργειας στις εγκαταστάσεις φόρτισης που η Ibil αναπτύσσει και προάγει για πρατήρια καυσίμων Repsol και άλλα.

Ένα από τα πρώτα αποτελέσματα αυτής της συνεργασίας ήταν η εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του πρώτου σταθμού φόρτισης 50 kW για ηλεκτρικά οχήματα με σύστημα αποθήκευσης ενέργειας που βασίζεται σε μπαταρίες δεύτερης διάρκειας ζωής από την Irizar e-mobility. Οι Ingeteam, Cidetec και Gureak συνεργάστηκαν επίσης στο έργο. Η τελευταία εταιρεία απασχολεί άτομα με αναπηρίες από την Γκιπούθκοα και πραγματοποίησαν ολόκληρη τη βιομηχανική συναρμολόγηση της μονάδας αποθήκευσης. Το έργο είχε επίσης υποστήριξη από την κυβέρνηση των Βάσκων και την επαρχιακή κυβέρνηση της Γκιπούθκοα μέσω των προγραμμάτων R&D της Hazitek και της SmartMobility Industry, αντίστοιχα.

Αυτή η τεχνολογική και βιομηχανική ανάπτυξη απλοποιεί και διευκολύνει την εγκατάσταση σημείων φόρτισης 50 kW σε τοποθεσίες που δεν έχουν αρκετή ηλεκτρική ισχύ ή όπου το κόστος επένδυσης στο δίκτυο καθιστά ανέφικτες άλλες εναλλακτικές λύσεις.

Αυτά είναι τα κύρια πλεονεκτήματα που παρέχει αυτό το έργο:

  • Καθιστά δυνατή την εγκατάσταση σημείων γρήγορης φόρτισης (50 kW) σε μέρη όπου διαφορετικά δεν θα ήταν εφικτό λόγω έλλειψης επαρκούς ηλεκτρικής ισχύος ή όπου, ακόμη και αν είναι βιώσιμο, οι τεχνικές δυσκολίες σύνδεσης στο δίκτυο θα απαιτούσαν υπερβολική αύξηση των επενδύσεων.
  • Η ισχύς του δικτύου που απαιτείται για την παροχή υπηρεσιών μειώνεται κατά 70%. Ένα σημείο γρήγορης φόρτισης 50 kW μπορεί έτσι να τεθεί σε λειτουργία χρησιμοποιώντας μόνο σύνδεση δικτύου 15 kW.
  • Μπορεί να εγκατασταθεί σχεδόν οπουδήποτε λόγω του μικρού αποτυπώματος της μονάδας αποθήκευσης, η οποία είναι μικρότερη από ένα τετραγωνικό μέτρο.
  • Το λειτουργικό κόστος της υποδομής μπορεί να μειωθεί σημαντικά, έως και 50% κυρίως λόγω της ανάγκης χαμηλότερης ισχύος υπηρεσίας.
  • Παρέχει μια δεύτερη ζωή σε ηλεκτρικές μπαταρίες λεωφορείων και προωθεί τη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία.

Οι τεχνικές δυσκολίες των εγκαταστάσεων σε μέρη όπου η εγκατάσταση ηλεκτρικών σημείων φόρτισης είναι ιδανική όσον αφορά την κινητικότητα, όπως τα πρατήρια καυσίμων, μπορούν να ξεπεραστούν με μια καινοτόμο λύση που παρέχει αυτονομία και αποτελεσματικότητα στο σύστημα φόρτισης και ενσωματώνεται επίσης με την τοπική κατανεμημένη παραγωγή και αυτο- κατανάλωση.

Η εγκατάσταση αυτού του σταθμού φόρτισης είναι ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός στη δέσμευση της Irizar e-mobility για την κυκλική οικονομία. Με βαθιά αφοσίωση στο περιβάλλον και τη βιωσιμότητα, στόχος τους είναι να στραφούν σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο που βασίζεται στην καλύτερη χρήση των πόρων και στη μείωση της χρήσης πρώτων υλών.