Ηλεκτροκίνητα Ελαφρά Φορτηγά (eVans): Citroen & Peugeot

Σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκεται ήδη η γκάμα ηλεκτρικών εκδόσεων των Citroen και Peugeot σε όλες τις υποκατηγορίες των οχημάτων τύπου βαν.

banner-google-news

e-Berlingo / e-Partner

Οι ηλεκτρικές εκδόσεις των δημοφιλών vanettes του ομίλου PSA διατίθενται σε δύο μήκη αμαξώματος (Standard και Long) με ικανότητα έλξης έως 750 κιλά, ωφέλιμο φορτίο έως 800 κιλά και ωφέλιμο όγκο έως 4,4 τ.μ. Χωρίς συμβιβασμούς σε χώρους και δυνατότητες και με μηδενικές εκπομπές ρύπων καλούνται να υπηρετήσουν το μεταφορικό έργο εντός αστικού ιστού, με αυτονομία έως και 275 χλμ. με μια φόρτιση.

Base de donnée : Astuce Productions

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 100 kW και μέγιστη ροπή 60 Nm, διαθέσιμη από την εκκίνηση για άμεση απόκριση, χωρίς κραδασμούς και θορύβους. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 18 στοιχείων έχει χωρητικότητα 50 kWh, με το σύστημα θερμικού ελέγχου να προσφέρει ταχεία φόρτιση, βελτιστοποιημένη αυτονομία και αυξημένη διάρκεια ζωής.

Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Power) και δύο επιλογές πέδησης (μέτριο και ενισχυμένο) που εξασφαλίζουν τον κατάλληλο βαθμό ανάκτησης ενέργειας για την μπαταρία.

PSA (Citroen-Peugeot) (4)

Προαιρετικά το όχημα μπορεί να εφοδιαστεί με έναν 100% ψηφιακό πίνακα οργάνων, με οθόνη 10 ιντσών υψηλής ευκρίνειας. Ενώ ο στάνταρ αναλογικός πίνακας οργάνων έχει προσαρμοστεί ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες ηλεκτροκίνησης με όργανο μέτρησης ενέργειας, δείκτη κατανάλωσης των βοηθητικών συστημάτων άνεσης (θέρμανση/κλιματισμός) και όργανο ένδειξης επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας.

PSA (Citroen-Peugeot) (10)

Η ευκολία διαμόρφωσης του εσωτερικού εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία, χάρη στο Multiflex 3θέσιο κάθισμα, τη θυρίδα στο διαχωριστικό της καμπίνας και τη δυνατότητα αναδίπλωσης του εξωτερικού καθίσματος.

Τα νέα Citroen e-Berlingo και Peugeot e-Partner συνοδεύονται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. για το 70% της φόρτισης της μπαταρίας.

BANNER NEWS PEUGEOT_728X90

e-Jumpy / e-Expert

Τα ηλεκτρικά Citroen Jumpy και Peugeot Expert, που είναι τα βαν της χρονιάς 2021 (International Van of the Year 2021) απευθύνονται σε:

  • Τεχνίτες (συντηρητές πατωμάτων, υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους κλπ.), σαν ένας αληθινός συνεργάτης σε καθημερινή βάση,
  • Εταιρείες που φροντίζουν για τη φιλική προς το περιβάλλον εικόνα τους (εταιρείες διανομών…),
  • Οργανισμούς (νοσοκομεία, δήμοι κλπ.) που αναζητούν ένα όχημα μηδενικών ρύπων για μεταφορά αγαθών μεταξύ των εγκαταστάσεών τους.

Είναι επίσης ιδανικά για ακόμα πιο εξειδικευμένες χρήσεις, με δυνατότητα μετασκευής από μετασκευαστείς, ειδικότερα εκείνες με βάση την έκδοση σασί (ψυγείο, ισοθερμικός θάλαμος κλπ.).

PSA (Citroen-Peugeot) (11)

Τα μεσαίου τύπου ηλεκτρικά βαν του ομίλου PSA διατηρούν το μυώδες και στιβαρό στυλ των εκδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα και νέα χαρακτηριστικά. Στο εσωτερικό υπάρχουν, αναλογικός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη matrix και ειδικά γραφικά για την ηλεκτροκίνηση,ειδικά γραφικά στην κεντρική οθόνη αφής με σύστημα δικτυωμένης πλοήγησης TomTom Traffic 3D, το οποίο περιλαμβάνει πλέον και εμφάνιση των διαθέσιμων σημείων φόρτισης και της υπολειπόμενης αυτονομίας, βάσει του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας, νέο χειριστήριο «e­Toggle», ελέγχου του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, χειριστήριο προγραμμάτων οδήγησης για επιλογή ανάμεσα σε πρόγραμμα Eco, Normal ή Power και ηλεκτρικό χειρόφρενο.

PSA (Citroen-Peugeot) (12)

Σε ότι αφορά τον οδηγό, η κεντρική κονσόλα έχει ανασχεδιαστεί ώστε να έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει:

  • Τον νέο επιλογέα «e­Toggle» του κιβωτίου. Πλήρως εναρμονισμένος και εργονομικός, παρέχει πρόσβαση στις λειτουργίες Park / Reverse / Neutral / Drive και Brake,
  • Τον επιλογέα για τα 3 προγράμματα οδήγησης
  • Έναν χώρο αποθήκευσης στην κορυφή της.

BANNER NEWS CITROEN_728X90

Τα νέα Citroen e-Jumpy και Peugeot e­Expert διαθέτουν 3 προγράμματα οδήγησης μέσω του ειδικού επιλογέα: Eco (60 kW, 190 Nm): για αυτονομία, Normal (80 kW, 210 Nm): ιδανικό για καθημερινή χρήση και Power (100 kW, 260 Nm): βελτιστοποίηση των επιδόσεων κατά τη διάρκεια μεταφοράς βαρέων φορτίων.

PSA (Citroen-Peugeot) (13)

Διατίθενται δύο προγράμματα πέδησης, με αντίστοιχους τρόπους φόρτισης της μπαταρίας: μέτριο, που προσφέρει την αίσθηση ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσεως και ενισχυμένο (με το πάτημα του πλήκτρου «B», για επιλογή «Brake» που βρίσκεται στο πάνελ ελέγχου των επιλογών του κιβωτίου ταχυτήτων), που προσφέρει αυξημένες δυνατότητες επιβράδυνσης μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι.

Όλες οι εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με ηλεκτρικό χειρόφρενο, που αποτελεί νέο χαρακτηριστικό για αυτό το μοντέλο. Πέρα από το γεγονός ότι αυτό το χαρακτηριστικό απελευθερώνει χώρο στο δάπεδο, η αυτόματη λειτουργία του, προσφέρει άνεση και ηρεμία στην καθημερινές μετακινήσεις. Επιπρόσθετα, στη βάση του ηλεκτρικού χειρόφρενου υπάρχει και ένα πλευρικό δίχτυ φύλαξης εγγράφων.

Ο πίνακας οργάνων βοηθά στην ανάγνωση όλων των χρήσιμων πληροφοριών που αφορούν στο χειρισμό ενός ηλεκτρικού οχήματος, όπως η απεικόνιση του επιπέδου κατανάλωσης ή ανάκτηση ενεργείας, τα συστήματα θερμικής άνεσης (καλοριφέρ, κλιματισμός), το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και πληροφορίες υπολογιστή ταξιδίου και αυτονομίας. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη αφής με το 3D σύστημα δικτυωμένης πλοήγησης TomTom Traffic, μέσω του οποίου παρέχεται πρόσβαση στο μενού «Electric» από συγκεκριμένο πλήκτρο όπου μπορείτε να περιηγηθείτε σε διάφορες επιλογές όπως «Flow» για live εμφάνιση της ροής ενέργειας, «Statistics» όπου εμφανίζονται τα στατιστικά δεδομένα της κατανάλωσης και «Charge», που σας δίνεται η δυνατότητα προγραμματισμού της εξ αναβολής φόρτισης.

Βασισμένο στην αρθρωτή πλατφόρμα πολλαπλών μονάδων κίνησης, με τον κωδικό EMP2 (Efficient Modular Platform), το βαν της PSA εφοδιάζεται με έναν 100% ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 100kW με μέγιστη ροπή 260 Nm άμεσα διαθέσιμης για ακαριαία απόκριση, χωρίς κραδασμούς, χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, οσμές και φυσικά, χωρίς καθόλου εκπομπές ρύπων CO2.

Ενδεικτικά, οι επιδόσεις (με το πρόγραμμα POWER) είναι οι παρακάτω: (στοιχεία σε διαδικασία πιστοποίησης) :

  • Ανώτατη ταχύτητα 130 km/h
  • Επιτάχυνση 0 ­ 100 km/h σε 13.1δλ.
  • Επιτάχυνση από στάση έως τα 1000μ. σε 35.8δλ.
  • Ρεπρίζ 80 ­ 120 km/h σε 12.1δλ.

Το όχημα προσφέρει δύο επιλογές αυτονομίας, όπου ανάλογα με τη χρήση, διατίθενται δύο επιλογές μπαταριών ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 50 kWh και 75 kWh. Οι εκδόσεις (Compact, Standard και Long) διατίθενται με την μπαταρία των 50 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 230 χλμ. Οι εκδόσεις Standard και Long μπορούν επίσης να εφοδιαστούν με μπαταρία ισχύος 75 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 330 χλμ., βάσει του ίδιου πρωτοκόλλου πιστοποίησης. Σε σύνδεση με το κύκλωμα του καλοριφέρ του χώρου των επιβατών, η διαχείριση των θερμικών φορτίων της μπαταρίας δίνει τη δυνατότητα για ταχεία φόρτιση, βελτιστοποιημένη αυτονομία και αυξημένη διάρκεια ζωής. Διατίθενται επίσης, δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών, ώστε να ικανοποιούν όλες τις χρήσεις και όλες τις ανάγκες φόρτισης των πελατών. Ένας στάνταρ μονοφασικός φορτιστής 7.4 kW και ένας προαιρετικός τριφασικός φορτιστής 11 kW.

Οι τρόποι φόρτισης είναι ευέλικτοι και προσαρμοσμένοι σε όλες τις καθημερινές ανάγκες. Διατίθενται διάφορες επιλογές φόρτισης:

  • Μέσω συμβατικής παροχής (8A): 31ώρες για πλήρη φόρτιση (μπαταρία 50 kWh) ή 47ώρες (μπαταρία 75kWh).
  • Μέσω ενισχυμένης παροχής (16A): 15ώρες για πλήρη φόρτιση (μπαταρία 50 kWh) ή 23ώρες (μπαταρία 75kWh).
  • Μέσω Wall Box 7.4 kW: 7,5ώρες για πλήρη φόρτιση (μπαταρία 50 kWh) ή 11,20ώρες (μπαταρία 75kWh) με μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (7.4 kW).
  • Μέσω Wall Box 11 kW: 5ώρες για πλήρη φόρτιση (μπαταρία 50 kWh) ή 7,5ώρες (μπαταρία 75kWh) με μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (11 kW).
  • Μέσω αποκλειστικού δημόσιου σταθμού: η διαχείριση των θερμικών φορτίων της μπαταρίας επιτρέπει τη χρήση φορτιστών 100kW, που επιτυγχάνουν ένα 80% της φόρτισης σε 30λ. (μπαταρία 50kWh) ή 45λ. (μπαταρία 75kWh).

eJumper / eBoxer

Ο όμιλος ολοκληρώνει τη σειρά αμιγώς ηλεκτροκίνητων εκδόσεων, με τις σχετικές προτάσεις στη μεγάλη κατηγορία των Citroen Jumper και Peugeot Boxer. Σε τέσσερα μήκη αμαξώματος (βασισμένα σε τρία μεταξόνια), τρία ύψη οροφής, δύο τύπους μπαταριών με ισχύ 37 και 70 kWh, δύο επίπεδα αυτονομίας έως 340 χλμ., ωφέλιμο φορτίο έως 1.890 κιλά και όγκο φόρτωσης από 8 έως και 17 κ.μ.

Copyright Karim Louiba @ Continental Productions

Με δεδομένα, αφενός ότι σχεδόν το 80% αυτού του τύπου οχημάτων δεν διανύουν περισσότερα από 200 χλμ. την ημέρα και αφετέρου η ολοένα και αυξανόμενη επιβολή περιορισμών στην κυκλοφορία στο κέντρο των πόλεων, οι ηλεκτρικές αυτές εκδόσεις έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν σε μεταφορικό έργο του τεχνικού κλάδου, του courier ή οργανισμών όπως νοσοκομεία και δήμοι.

Σημαντικό είναι επίσης ότι τα μεγάλα βαν του PSA διατίθενται και σε άλλες εκδόσεις που ικανοποιούν εξειδικευμένες ανάγκες διαφόρων υπερκατασκευών, όπως είναι το σασί-μονοκάμπινο, σασί-διπλοκάμπινο ή πάτωμα-βάση για αυτοκινούμενο τροχόσπιτο.

PSA (Citroen-Peugeot) (14)

Στο εσωτερικό του ηλεκτρικού οχήματος κυριαρχεί το καλοφτιαγμένο και εργονομικά σχεδιασμένο ταμπλό, όπου στη θέση του κλασικού μοχλού ταχυτήτων υπάρχουν τρία πλήκτρα επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης, D (για οδήγηση), N (Νεκρά) και R (για την όπισθεν). Εν τω μεταξύ στην ενσωματωμένη οθόνη του κεντρικού καθρέπτη εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες που αφορούν στην οδήγηση του οχήματος όπως το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας, η αυτονομία σε χλμ., η ισχύς σε Amperes και η επιλεγμένη σχέση του κιβωτίου.

PSA (Citroen-Peugeot) (2)

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ηχοσύστημα και οθόνη 5 ιντσών με χειριστήρια στο τιμόνι, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κλιματισμό, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και καθαριστήρων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες. Προαιρετικά μπορεί κανείς να επιλέξει μεταξύ άλλων κάμερα οπισθοπορείας, ενεργό σύστημα πέδησης εκτάκτου ανάγκης, προειδοποίηση ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης τυφλών γωνιών, cruise control και LED φώτα ημέρας.

PSA (Citroen-Peugeot) (3)

Το e-Jumper και e-Boxer κινείται με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα ισχύος 122 ίππων, με άμεσα διαθέσιμη ροπή 260 Nm, για άμεση απόκριση, πλήρη απουσία κραδασμών και θορύβων και φυσικά μηδενικές εκπομπές ρύπων. Το σύστημα κίνησης διαθέτει μηχανισμό ανάκτησης ενέργειας που ενεργοποιείται μόλις ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του γκαζιού ή όταν πατήσει το φρένο ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 110 χλμ./ώρα.

 

Autovision New