Το FUSO eCanter της Daimler Truck στην βόρεια Φινλανδία

Ηλεκτρικό φορτηγό 7,5 τόνων με μπαταρία σε μια από τις πιο κρύες περιοχές της Ευρώπης

banner-google-news

Η SCHENKER AG («DB SCHENKER») ενσωμάτωσε δύο FUSO eCanter στον στόλο της στη Φινλανδία στις αρχές του έτους και χρησιμοποιεί τα ηλεκτρικά φορτηγά 7,5 τόνων με μπαταρία κάθε μέρα σε μια από τις πιο κρύες περιοχές της Ευρώπης.

Στο Kuusamo, στα βορειοανατολικά της Φινλανδίας, το χιόνι έχει συχνά βάθος πολλών μέτρων μεταξύ Οκτωβρίου και Απριλίου και οι θερμοκρασίες έως και -30 βαθμούς δεν είναι ασυνήθιστες. Ξεκινώντας από το κέντρο DB SCHENKER στο Kuusamo, το eCanter πραγματοποιεί παραδόσεις τελευταίου μιλίου εδώ από την αρχή του έτους.

FUSO eeCanter 7C18e mit 3400mm Radstand und M Batterie bei DB Schenker in Kuusamo, Finnland im Einsatz  FUSO eCanter 7C18e with 3400mm wheelbase and M battery package operates in Kuusamo, Finland

Ο Raino Mourujärvi, Επικεφαλής του Τερματικού Περιοχής της DB SCHENKER Βόρεια Φινλανδία, είναι υπεύθυνος για όλα τα κτίρια, τα οχήματα και το προσωπικό για τις χερσαίες μεταφορές στη βόρεια Φινλανδία: «Ήθελα πολύ να χρησιμοποιήσουμε το eCanter εδώ και να καταρρίψουμε την προκατάληψη ότι δεν μπορείς να κάνεις οτιδήποτε με ένα ηλεκτρικό φορτηγό υπό αυτές τις καιρικές συνθήκες».

Μέχρι στιγμής, το eCanter το έχει αποδείξει πλήρως αυτό. Ο Sami Määtä, Terminal Manager στο κέντρο DB SCHENKER στο Kuusamo και επίσης οδηγός του eCanter, έχει ήδη διανύσει περισσότερα από 1.200 χλμ. με το eCanter τις τελευταίες εβδομάδες, πραγματοποιώντας παραδόσεις στους πελάτες.

Το όχημα ξεκινά άψογα κάθε μέρα, παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν τον χειμώνα.  Ένα άλλο σαφές πλεονέκτημα για τον Sami Määttä είναι η φόρτιση απευθείας στο εσωτερικό του κτιρίου: ενώ το eCanter φορτίζει τις μπαταρίες του, ο υπάλληλος της DB SCHENKER σχεδιάζει τα δρομολόγια της ημέρας ή μπορεί να φορτώσει φορτία σε άλλα οχήματα. Οι χρόνοι αναμονής κατά τη διαδικασία ανεφοδιασμού σε ένα πρατήριο καυσίμων εξαλείφονται.

FUSO eCanter3

Χάρη στην ηλεκτρική προετοιμασία, το όχημα μπορεί να φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας πριν τεθεί σε λειτουργία. Αυτό είναι ευχάριστο για τον οδηγό -ειδικά τον χειμώνα της Φινλανδίας- αλλά επίσης αυξάνει την αυτονομία και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Ο οδηγός Sami Määttä έχει συνηθίσει την εμβέλεια του eCanter, η οποία είναι τεχνικά περιορισμένη σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες: «Ποτέ δεν έχω κολλήσει με άδεια μπαταρία. Σχεδιάζω τις διαδρομές μου και των άλλων οχημάτων μας ανάλογα».

Αλλά φυσικά, αυτός ο προγραμματισμός θα γίνει ευκολότερος όταν το όχημα έχει μεγαλύτερη αυτονομία τους θερμότερους μήνες. Η DB SCHENKER ανυπομονεί για τους επόμενους μήνες και θα ήθελε να αποκτήσει περαιτέρω εμπειρία με το όχημα κατά τη διάρκεια του έτους.

FUSO eCanter4

Για τον Harald Knaapinen, Επικεφαλής Χερσαίων Μεταφορών Φινλανδίας στην DB SCHENKER, η χρήση του FUSO eCanter είναι επίσης μέρος της στρατηγικής: «Μαζί με τους πελάτες μας, θέλουμε επίσης να διαδραματίσουμε πρωτοποριακό ρόλο στη βιώσιμη εφοδιαστική στη Φινλανδία. Για να μειώσουμε τις εκπομπές CO2 , μια τέτοια επένδυση στην ηλεκτρική μεταφορά είναι απαραίτητη για εμάς. Στη Φινλανδία, η μεταφορά δεμάτων αντιπροσωπεύει μεγάλο ποσοστό της κίνησης παραλαβής και παράδοσης. Το τρέχον eCanter είναι το ιδανικό όχημα για αυτήν την εφαρμογή. Και η ανάπτυξη των δύο οχημάτων στο βόρειο τμήμα της Φινλανδίας με τις ακραίες καιρικές συνθήκες είναι μια μοναδική ευκαιρία για εμάς».