IAA HANOVER 2012 «DRIVING THE FUTURE»

banner-google-news

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε και φέτος το μεγαλύτερο γεγονός στο χώρο της επαγγελματικής αυτοκίνησης, η 64η Διεθνής Έκθεση Επαγγελματικού Αυτοκινήτου 2012, που έλαβε χώρα στο Ανόβερο από τις 20 έως τις 27 Σεπτεμβρίου και πραγματικά κέρδισε τις εντυπώσεις.  Με τίτλο «Driving the Future» μας έφερε λίγο πιο κοντά στο μέλλον, παρουσιάζοντας μοναδικές καινοτομίες, και μας καθήλωσε με εικόνες οχημάτων που  λίγα χρόνια πριν θα βλέπαμε ίσως μόνο σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας.

Τυχεροί ήταν όσοι παρευρέθησαν, και δεν έχασαν την μοναδική ευκαιρία να δουν από κοντά ό, τι καλύτερο και «φρέσκο»  είχαν να παρουσιάσουν οι μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου. Σε μια κυριολεκτικά χαώδη έκταση, περισσότεροι από 1900 εκθέτες από την Γερμανία και όλο τον πλανήτη, παρουσίασαν τις νέες τους τεχνολογίες και εξέπληξαν το κοινό που συνέρρεε για να απολαύσει με αμείωτη ροή.

Το Περιοδικό Επαγγελματικό Όχημα πετά με προορισμό το Ανόβερο, για να σας μεταφέρει όλα όσα θα δει και θα καταγράψει στην 64η Έκθεση ΙΑΑ . Στόχος μας είναι να επισκεφτούμε όλα τα περίπτερα και να σας μεταδώσουμε με εγκυρότητα και αξιοπιστία τα πάντα  για τις νέες τεχνολογίες που θα συναντήσουμε εκεί.

Η Διεθνής Έκθεση ΙΑΑ διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1897, φτάνοντας σήμερα να αποτελεί την σπουδαιότερη Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικού Οχήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος  παρουσιάζονται 533 καινοτομίες του κλάδου όλων των κατηγοριών, από τα πιο ελαφριά βαν, έως τα πλέον βαρέως τύπου οχήματα!

Μη χάσετε λοιπόν τα επόμενο τεύχος του περιοδικού Επαγγελματικό Όχημα.

Άνοιξε χθες τις πύλες της στο Ανόβερο η 64η Διεθνής Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων ΙΑΑ. Πρόκειται για τη σημαντικότερη έκθεση του είδους. Φέτος δίνει έμφαση στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων.

Περισσότεροι από 1.900 εκθέτες από την Γερμανία και όλο τον κόσμο δίνουν το «παρών» στην ΙΑΑ, στη «Μέκκα» της επαγγελματικής αυτοκίνησης. Είναι κατά 9% περισσότεροι σε σχέση με το 2010. Από τους ξένους εκθέτες την ισχυρότερη παρουσία έχει φέτος η Κίνα. 152 κινεζικές επιχειρήσεις παρουσιάζουν τις καινοτομίες τους στο πεδίο των επαγγελματικών οχημάτων. Ακολουθούν η Τουρκία και η Ιταλία.

Για μια ακόμη φορά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της μεγαλύτερης έκθεσης του είδους, είναι η ενεργειακή αποδοτικότητα. Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά στα συμφραζόμενα της αύξησης της τιμής των καυσίμων και των περιβαλλοντικών περιορισμών. Οι γερμανοί κατασκευαστές διακρίνονται άλλωστε στο πεδίο της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων και της εκπομπής αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Ένα τεχνολογικό επίτευγμα που απαίτησε αστρονομικές επενδύσεις

Τα περισσότερα γερμανικά μοντέλα πληρούν ήδη τους κανόνες της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τις εκπομπές αερίων Euro VI. Σε σύγκριση με τις εκπομπές αερίων των φορτηγών κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, έχει γίνει ένα τεράστιο άλμα, υποστηρίζει ο Ματίας Βίσμαν, πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών: «Σε σύγκριση με τον κανονισμό Euro I, έχουμε μια μείωση της εκπομπής καυσίμων κατά 98 με 99%. Μάλιστα πολλοί λένε σκωπτικά ότι στην εξάτμιση ενός φορτηγού ο αέρας είναι πιο καθαρός από ό,τι σε άλλα μέρη της πόλης. Πρόκειται για ένα τεχνολογικό επίτευγμα που απαίτησε επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων».

Και ακριβώς αυτά τα δισεκατομμύρια που δαπανήθηκαν για τις εν λόγω επενδύσεις θα πρέπει η αυτοκινητοβιομηχανία να τα ξαναβάλει στα ταμεία της. Κάθε μεταφορική εταιρεία δαπανά σήμερα περίπου 12 χιλιάδες ευρώ περισσότερα για την αγορά ενός φορτηγού, όταν αυτό πληροί τις προδιαγραφές Euro VI. Πρόκειται για μια τεράστια επένδυση, εάν αναλογιστεί κανείς ότι οι περισσότερες μεταφορικές εταιρείες είναι μικρομεσαίου μεγέθους. Και αυτή η επένδυση θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στα τέλη χρήσης των αυτοκινητοδρόμων που καλούνται να καταβάλουν τα φορτηγά, εκτιμά ο Ματίας Βίσμαν.

«Προτείνουμε τα οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές Euro VI να πληρώνουν μερικά λεπτά λιγότερα ανά χιλιόμετρο σε σχέση με τα άλλα οχήματα. Έτσι οι ιδιοκτήτες θα έχουν ένα κίνητρο το οποίο θα αποτυπώνεται στην συνολική οικονομική απόδωση του φορτηγού κάθε χρόνο», επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών Βιομηχανιών.

Έμφαση στις «αεροδυναμικές βελτιώσεις»

Συγκεκριμένα, ο Ματίας Βίσμαν προτείνει τα νέα φορτηγά να πληρώνουν 4 λεπτά λιγότερα ανά χιλιόμετρο για τέλη χρήσης αυτοκινητοδρόμων. Την ίδια ώρα και ενώ οι εκπομπές μονοξειδίου του αζώτου στα νέα φορτηγά Euro VI είναι σχεδόν μηδενικές, η πρόοδος που σημειώνεται στο ζήτημα της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι πολύ μικρή. Και ενώ στα επιβατηγά οχήματα υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, όπως τα ηλεκτροκίνητα ή τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα φορτηγά θα είναι για πολλά χρόνια ακόμα «εξαρτημένα» από το πετρέλαιο. Και όπως παρατηρεί ο Ματίας Βίσμαν: «Δεν είναι δυνατόν να κινηθεί με ηλεκτρική μπαταρία ένα φορτηγό 40 τόνων. Μόνο η μπαταρία θα ζύγισε μερικούς τόνους. Στο μέλλον όμως δεν μπορεί να αποκλειστεί κάποιο υβριδικό μοντέλο».

Ωστόσο μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα μπορεί να επιτευχθεί και διαφορετικά. Σύμφωνα με έρευνες, το 40% της κατανάλωσης καυσίμων στα φορτηγά αυτοκίνητα οφείλεται στην αντίσταση του ανέμου. Έτσι οι σχεδιαστές-μηχανικοί δίνουν τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερη έμφαση σε «αεροδυναμικές βελτιώσεις». Τα σχετικά μοντέλα που πιθανόν να κυκλοφορήσουν σε μερικά χρόνια παρουσιάζονται στην Διεθνή Έκθεση του Ανοβέρου. Την τιμητική της έχει στο Ανόβερο και η «ψηφιακή δικτύωση», με την οποία οι οδηγοί των μεγάλων φορτηγών μπορούν ανά πάσα στιγμή να ενημερώνονται για την κυκλοφορία, να δέχονται παραγγελίες και να κλείνουν δρομολόγια με τους πελάτες σχεδόν εν κινήσει.

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!