Γιάννης Σαμολαδάς : Πώς να γίνετε απόφοιτοι της μεγάλης σχολής… της πανδημίας.

banner-google-news

Συνέντευξη στον Δημήτρη Ρουχωτά

«Η δεκαετία που πέρασε ήταν ένα μεγάλο σχολείο και η πανδημία είναι το διδακτορικό μας», υποστηρίζει ο κ. Γιάννης Σαμολαδάς, Eπικεφαλής της Truck & Cargo Insurance – Samoladas.

Ο κ. Γιάννης Σαμολαδάς! Ένας “καθημερινός” ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, γέννημα θρέμμα μιας υποβαθμισμένης γεωγραφικής περιοχής, σύμφωνα με τα κριτήρια πολλών.

Και ποιος δεν έχει ακουστά την περιοχή της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του Περάματος. Οι πολιτικοί και οι οικονομολόγοι μας, οι σοφοί αναλυτές, οι κοινωνιολόγοι συχνάκις έχουν ασχοληθεί. Οι καλλιτέχνες μας και τραγουδιστές, σκηνοθέτες και κινηματογραφιστές έχουν εμπνευστεί. Να, λοιπόν, που ήρθε και η σειρά μας.

Το ότι ο κ. Σαμολαδάς θεωρούμε ότι είναι κορυφαίος και παράδειγμα προς μίμηση είναι γνώμη μας και τη θέτουμε υπό την κρίση σας. Δεν επιδιώκουμε συγκρίσεις. Επιδιώκουμε, όμως, ως έγκυρο περιοδικό που πιστεύουμε πως είμαστε, να σας μεταφέρουμε, διά στόματος ενός εξ υμών και όχι με θεωρίες, την αισιοδοξία και τη μεθοδολογία ενός πετυχημένου.

Αξίζει να διαβάσατε, να κρίνετε, να διαφωνήσετε, αν μπορείτε, με τα όσα σύντομα και απλά ισχυρίζεται ο Γιάννης. Αν πάλι δεν μπορείτε να διαφωνήσετε, τότε πάψτε να μεμψιμοιρείτε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζετε. Οδηγηθείτε από αυτά που λέει και ακολουθήστε τον συνάδελφό σας. Ας γίνετε και εσείς, φίλοι αναγνώστες, απόφοιτοι της μεγάλης σχολής… της πανδημίας.

Όσο για τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών… και εσείς, φίλοι μας, ακούστε, επιτέλους, τα καλά λόγια που ένας διαμεσολαβητής εκφράζει δημόσια για εσάς και τη δουλειά σας. Σημειώστε, όμως, και τις προτάσεις του, που στοχεύουν στη βελτίωση των αποτελεσμάτων που από κοινού με τους διαμεσολαβούντες επιδιώκετε.

truckidriversamoladas

Τέλος, και εσείς οι διευθύνοντες, οι επόπτες, οι πολιτικοί, ακούστε την αγωνία του Γιάννη Σαμολαδά για την αναγκαιότητα ύπαρξης κινήτρων για νέους ανθρώπους, προκειμένου να εισέλθουν σε μία αγορά που παράγει και εισφέρει.

H συρρίκνωση του αριθμού των ασφαλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα, κυρίως μέσα από συγχωνεύσεις-εξαγορές, επηρεάζει τις δυνατότητες που έχετε ως διαμεσολαβητής στην τοποθέτηση των κινδύνων ή μήπως αυτή η συρρίκνωση ανεβάζει την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν οι εταιρείες που παραμένουν στην αγορά;

Γ.Σ.: Δεν θα έλεγα πως η συρρίκνωση του αριθμού των ασφαλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα έχει επηρεάσει σημαντικά τις δυνατότητές μας ως διαμεσολαβητές στο να τοποθετούμε κινδύνους στον χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν οι ασφαλιστικές εταιρείες που καλύπτουν βιομηχανικούς και εμπορικούς κινδύνους είναι ούτως ή άλλως υψηλού επιπέδου. Εάν ο διαμεσολαβητής γνωρίζει καλά το αντικείμενό του, κάνει καλά την περιγραφή και βοηθήσει τον underwriter, είναι πολύ δύσκολο να μη βρει την κάλυψη που θέλει. Άλλωστε, οι εποχές που μέσα σε μία πενταετία έκλειναν 15 ασφαλιστικές εταιρείες νομίζω ότι έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Πώς θα περιγράφατε την ανταπόκριση που βρίσκετε στα στελέχη των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεστε, τόσο κατά την πρώτη σας επαφή, όταν ζητάτε την ανάληψη και την τιμολόγηση του κινδύνου, όσο και μετά, στο service, όταν πλέον η εταιρεία έχει αναλάβει τον κίνδυνο; Έχετε να προτείνετε κάποια πράγματα, προς τα διοικητικά στελέχη των εταιρειών που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την επικοινωνία και την αποδοτικότητα της συνεργασίας σας;

Γ.Σ.: Η εταιρεία μας δραστηριοποιείται κυρίως σε τρεις τομείς. Στην ασφάλιση φορτηγών, στην ασφάλιση μεταφερομένων εμπορευμάτων και στην ασφάλιση αποθηκών. Ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή με στελέχη των κλάδων Αυτοκινήτου, Μεταφορών και Πυρός. Η ανταπόκριση είναι άμεση και επαγγελματική και σε γενικές γραμμές δεν αντιμετωπίζουμε προβλήματα στην επικοινωνία μας με τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών. Ίσως βοηθάει πολύ το ότι ξέρουμε τι ζητάμε, μιας και είμαστε πολύ συγκεκριμένοι σε αυτό που θέλουμε. Σίγουρα βοηθάει πολύ η εξειδίκευσή μας σε συγκεκριμένα ασφαλιστικά προϊόντα και οι άνθρωποι των κλάδων μας θεωρούν δικούς τους, μιας και μιλάμε την ίδια γλώσσα.
Αυτό που θα πρότεινα στα διοικητικά στελέχη των εταιρειών είναι οι ίδιοι αλλά και οι ομάδες τους να πηγαίνουν μαζί με τους διαμεσολαβητές σε κάποια ραντεβού με πελάτες, για να νιώσουν τον παλμό της αγοράς. Πολλές φορές νιώθω ότι μέσα από τον υπολογιστή τους δεν καταλαβαίνουν τη δουλειά του πελάτη μας. Αυτό είναι επικίνδυνο, αφού μπορεί να αναλάβουν κάποιους κινδύνους που δεν θα έπρεπε, ενώ μπορεί να αρνηθούν κάποιους άλλους, οι οποίοι είναι πραγματικά πολύ καλοί.

Πότε αποφασίσατε να εξειδικευτείτε ως ασφαλιστικός διαμεσολαβητής; Αυτή η εξειδίκευση αντικατοπτρίζεται θετικά στα αποτελέσματά σας ή μήπως το έχετε μετανιώσει που δεν ασφαλίζετε κάθε κίνδυνο;

Γ.Σ.: Την εξειδίκευση την είχα στο μυαλό μου εξαρχής! Ο παππούς μου, που ήταν τσαγκάρης, μου είχε πει ότι δεν πειράζει αν θα γίνω τσαγκάρης, αλλά ότι σημασία έχει να γίνω ο καλύτερος τσαγκάρης. Μεγάλωσα στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος όπου ο «σπεσιαλίστας» ήταν ο ειδικός της εποχής! Σπούδασα μηχανολόγος μηχανικός και σε συνδυασμό με την αγάπη μου για το φορτηγό ήταν σχεδόν μονόδρομος η συγκεκριμένη εξειδίκευση.
Σίγουρα η εξειδίκευση αντικατοπτρίζεται πολύ θετικά στα αποτελέσματά μου και δεν έχω μετανιώσει ούτε μία στιγμή για την επιλογή μου αυτή!
Βέβαια, είναι πολύ δύσκολο να λες ΟΧΙ στον φίλο σου που σου ζητάει να του ασφαλίσεις την υγεία του ή το παιδί του ή ακόμα και το αυτοκίνητό του, ειδικά στα πρώτα χρόνια της καριέρας σου που έχεις πραγματικά ανάγκη τον πελάτη και το εισόδημα που θα σου φέρει, απλά μόνο και μόνο για να προστατέψεις το προφίλ σου και για να μπορέσεις να εστιάσεις σε αυτό που πραγματικά θέλεις.
Ο παλαιότεροι συνάδελφοι μπορούν να με φανταστούν ως “μαύρο πρόβατο” το 1999, σε υποκατάστημα της Interamerican στον Πειραιά, στην εποχή του “Oλυμπιονίκη”… εγώ να στέλνω fax σε μεταφορικές εταιρείες.

Πώς εξηγείτε τη διαχρονική επιλογή πλειοψηφίας των συναδέλφων σας να εστιάζουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα σχεδόν αποκλειστικά στη διάθεση ασφαλιστηρίων αυτοκινήτου; Είναι μια επιλογή που θα λέγατε ότι ευνοούν και οι ασφαλιστικές εταιρείες;

Γ.Σ.: Τη θεωρώ πολύ λογική επιλογή. Εάν δεν ήταν το αυτοκίνητο-φορτηγό δεν θα είχα αντέξει ούτε και εγώ και δεν θα ήμουν σήμερα μαζί σας. Είναι ένα προϊόν που λόγω της υποχρεωτικότητάς του αλλά και της απλής του μορφής, τουλάχιστον ως προς τη βασική κάλυψη της αστικής ευθύνης, είναι εύκολο και γρήγορο στην πώληση. Οι ασφαλιστικές εταιρείες δε νιώθω ότι το ευνοούν, καθώς σχεδόν όλες έχουν και παράλληλα κανάλια διάθεσης, είτε μέσω τραπεζών είτε μέσω πλατφορμών είτε μέσα από το δικό τους site. Είμαι σίγουρος ότι όλοι γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν και, όταν έρθει η ώρα, θα το κάνουν. Αυτό που έχω, όμως, να τους πω είναι ότι είναι υπέροχη αίσθηση να φέρνεις νέα ασφάλιστρα στην αγορά και μάλιστα χωρίς ανταγωνισμό!
Και, για να μην παρεξηγηθεί αυτό που λέω, θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Όταν ασφαλίζω έναν μεταφορέα για το εμπόρευμα το οποίο μεταφέρει, φέρνω νέα ασφάλιστρα στην αγορά μας. Νιώθω, επιτέλους, ότι βοηθάω να ανέβει το ποσοστό ασφαλίστρων επί του ΑΕΠ. Ο μεταφορέας κοιμάται καλύτερα το βράδυ. Ο πελάτης του έχει εξασφαλίσει το εμπόρευμά του ό,τι και αν γίνει. Ανταγωνισμό δεν έχω, γιατί σχεδόν κανένας συνάδελφος δεν του έχει μιλήσει γι’ αυτό. Πώς το βλέπετε; Win-win δεν είναι;

Έχοντας συμπληρώσει σχεδόν ένα χρόνο μέσα στις συνθήκες της πανδημίας και ενώ είχε προηγηθεί για τη χώρα η 10ετής περίπου οικονομική κρίση, ποια συναισθήματα σας διακατέχουν και ποιες σκέψεις υπάρχουν στο μυαλό σας για την προοπτική του επαγγέλματος το οποίο ασκείτε; Έχετε να διατυπώσετε κάποια πρόβλεψη για το πού θα πάει η διαμεσολάβηση των ασφαλιστικών υπηρεσιών τα επόμενα χρόνια;

Γ.Σ.: Τα συναισθήματα που με διακατέχουν είναι μόνο θετικά! Η δεκαετία που πέρασε ήταν ένα μεγάλο σχολείο και η πανδημία είναι το διδακτορικό μας. Πώς αλλιώς θα μπορούσα να το δω, όταν σήμερα μπορούμε να έχουμε πελάτες σε όλη τη χώρα, κάνοντας ραντεβού μέσω zoom από το γραφείο μας;
Νομίζω ότι όποιος καταλάβει και εστιάσει στο τι μάθαμε, αλλά και τι μαθαίνουμε από την πανδημία κάθε μέρα, έχει λαμπρό μέλλον.
Νιώθω ευλογημένος για το επάγγελμα που κάνω, καθώς μέσα από αυτό εκπλήρωσα σχεδόν όλα τα όνειρά μου βοηθώντας ανθρώπους και επιχειρήσεις. Σήμερα όσο ποτέ ο σύγχρονος Καταναλωτής – επιχειρηματίας χρειάζεται  δίπλα του εξειδικευμένους συμβούλους και εμείς είμαστε μέσα σ’ αυτούς.
Σίγουρα η εξειδικευμένη συμβουλευτική πώληση θα πάρει χώρο από την προϊόντική και νομίζω ότι αυτό είναι και το σωστό. Το μόνο που με ανησυχεί είναι ότι δε βλέπω νέα παιδιά να μπαίνουν στο επάγγελμα και εδώ νομίζω ότι θα πρέπει οι ασφαλιστικές εταιρείες να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να στηρίξουν τους νέους επαγγελματίες πριν να είναι πολύ αργά.

*Ο Γιάννης Σαμολαδάς είναι ιδρυτής της μεσιτικής ασφαλιστικής Truck & Cargo Insurance και της συμβουλευτικής εταιρείας Διαχείρισης Ασφαλίσιμων Κινδύνων IRM.
Σπούδασε Μηχανολόγος Μηχανικός και έχει τελειώσει το mini MBA από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Κατέχει τον τίτλο “Business Insurance Architect από τον οργανισμό IFA Academy.
Είναι μέλος του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ), έχει πιστοποίηση Financial Planning, είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (EEL), σύμβουλος για ασφαλιστικά θέματα της ΟΦΑΕΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος) και της Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους.
Έχει 20 χρόνια εμπειρίας στις ασφάλειες φορτηγών, φορτίων και αποθηκεύσεων. Συμμετέχει κάθε χρόνο σε όλες τις εγχώριες αλλά και σε ευρωπαϊκές εκδηλώσεις που αφορούν τον ευρύτερο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας και είναι εθελοντής στο Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας “Ι.Ο.ΑΣ. – Πάνος Μυλωνάς”.
Έχει αναγνωριστεί από την ασφαλιστική αγορά με το βραβείο “Φίλιππος Μωράκης”. από την αγορά των logistics με το βραβείο Supply Chain Awards. από την αγορά των στόλων οχημάτων με 2 Mobility Awards και από το YouTruck Fiesta ως κορυφαίος ασφαλιστής φορτηγών της χρονιάς.
Είναι παντρεμένος με τη Μαρία Γεωργαρούδη και έχει 2 δίδυμα αγόρια 11 ετών, τον Κωνσταντίνο και τον Παντελή. Είναι ασφαλιστής από το 1999 και τον ελεύθερο χρόνο του εξυπηρετεί και βοηθά  τους φίλους και τους πελάτες του.

*Η TRUCK & CARGO INSURANCE – Samoladas δραστηριοποιείται στον χώρο της ασφάλισης της Εφοδιαστικής Αλυσίδας από το 1999 και είναι ο μεγαλύτερος σύμβουλος ασφάλισης της χώρας στην ασφάλιση φορτηγών οχημάτων. Διαχειρίζεται ένα μεγάλο αριθμό ασφαλιστικών προγραμμάτων, ενώ διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό της 3.000 και πλέον εταιρείες του χώρου με πάνω από 10.000 ασφαλιστήρια συμβόλαια. Είναι µέλος του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (Σ.Ε.Μ.Α.), της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, επίσημος ασφαλιστικός σύμβουλος της Greek Cold Storage & Logistics Association και την έχει εμπιστευθεί το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εµπορευµατικών Μεταφορών (Π.Σ.Χ.Ε.Μ.) για τη δημιουργία ασφαλιστικού προγράμματος συμβολαίου εμπορευματικών μεταφορών για την κάλυψη των μελών του. Έχει βραβευτεί πολλές φορές για την παρουσία της στον χώρο. Το 2018 διακρίθηκε με την πρωτοβουλία της “One Stop Shop” στα Supply Chain Awards από το Supply Chain Sales Customer Institute, ενώ το 2020 βραβεύτηκε με GOLD award από τα mobility awards στον τομέα Fleet Management-Insurance για τις καινοτομίες στην παροχή ασφαλιστικών υπηρεσιών στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Autovision New