Η Ford βελτιώνει την αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας των ηλεκτρικών οχημάτων

banner-google-news

Οι μηχανικοί της Ford ανακαλύπτουν τον καλύτερο τρόπο για να βελτιώσουν την αυτονομία των EV, διασφαλίζοντας την ίδια στιγμή ότι όλοι οι επιβάτες παραμένουν ζεστοί. Οι μηχανικοί της Ford διαπίστωσαν ότι η θέρμανση επιφανειών στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως τα πατάκια και τα πάνελ των θυρών, αντί της χρήσης του συστήματος κλιματισμού, θα μπορούσε να βοηθήσει στην αύξηση της αυτονομίας. Αυτό μπορεί να προσφέρει στους οδηγούς 5% επιπλέον αυτονομία με μία συνήθη φόρτιση σε σύγκριση με τη χρήση κλιματισμού, του οποίου η θερμότητα χάνεται πιο εύκολα όταν ανοίγουν τα παράθυρα ή οι πόρτες.

Οι θερμαινόμενες επιφάνειες δοκιμάστηκαν σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό βαν Ford E-Transit σε διαδρομές παράδοσης αγαθών, όπου οι οδηγοί μπορεί να ανοίγουν και να κλείνουν τις πόρτες εκατοντάδες φορές την ημέρα.
Οι μηχανικοί εντόπισαν επίσης ευκαιρίες επέκτασης της αυτονομίας και μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας μέσω eco-routing, τροποποιήσεων στο σύστημα ψύξης και ρύθμισης της θερμοκρασίας του συστήματος κίνησης.

Η έρευνας διεξήχθη στο πλαίσιο του προγράμματος Connected Electric Vehicle Optimized for Life, Value, Efficiency and Range (CEVOLVER) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που διήρκησε από τον Οκτώβριο του 2018 μέχρι τον Οκτώβριο του 2022. Το project σχεδιάστηκε με σκοπό να ενημερώσει για τον τρόπο κατασκευής των νέων ηλεκτρικών οχημάτων και να βοηθήσει στη δημιουργία ενημερώσεων λογισμικού για τα EV που κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους. Τα αποτελέσματα από τις δοκιμές διαχείρισης θερμότητας αποτελούν τροφή για την ανάπτυξη μελλοντικών οχημάτων της Ford.

CEVOLVER-E-TransitΠώς λειτούργησε η δοκιμή

Οι μηχανικοί τοποθέτησαν σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Ford E-Transit θερμαινόμενα υποβραχιόνια, πατάκια, πάνελ θυρών, αλεξήλια καθώς και ένα πάνελ κάτω από το τιμόνι. Η δοκιμή περιλάμβανε παραδόσεις δεμάτων και ειδικών εμπορευμάτων, με τον οδηγό να διανύει μέσα σε μια εργάσιμη μέρα μια απόσταση 350 χιλιομέτρων σε δρόμους μέσα και γύρω από την Κολωνία της Γερμανίας. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν τόσο τον χειμώνα όσο και το καλοκαίρι, σε στεγνούς και βρεγμένους δρόμους, καθώς και σε δυνατή βροχή και αέρα, αντικατοπτρίζοντας την απαράμιλλη εμπειρία της Ford όσον αφορά τις ανάγκες των αγοραστών van.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι αλλαγές στις καιρικές, κυκλοφοριακές και οδικές συνθήκες μπορούν να επηρεάζουν την αυτονομία. Η ενσωμάτωση αυτών των δεδομένων στον υπολογιστή αυτονομίας θα βοηθούσε στην ακριβέστερη πρόβλεψή της σε πραγματικό χρόνο. Για τα επαγγελματικά οχήματα, αυτά τα συγκεντρωτικά δεδομένα οδήγησης θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως «πρόβλεψη αυτονομίας στόλου», για να εκτιμηθούν οι ενεργειακές απαιτήσεις για μια συγκεκριμένη διαδρομή.

Ανάμεσα στις τεχνολογίες που δοκιμάστηκαν από τους μηχανικούς της Ford, οι οποίες θα μπορούσαν να προσφέρουν σημαντικές βελτιώσεις στην εξοικονόμηση ενέργειας και χρόνου, περιλαμβάνονται:

  • Ένας εναλλάκτης θερμότητας που λαμβάνει τη θερμότητα η οποία αποβάλλεται από την ηλεκτρική μονάδα κίνησης και τη χρησιμοποιεί για τη θέρμανση της καμπίνας ή/και της συστοιχίας μπαταριών
  • Ένα σύστημα ψύξης της μπαταρίας που επιτρέπει την αποδοτική ψύξη και τη προετοιμασία της συστοιχίας μπαταριών
  • Το Ecorouting σε συνδυασμό με την τρέχουσα κατάσταση φόρτισης υπολογίζει τη βέλτιστη διαδρομή, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων φόρτισης, ώστε να αξιοποιείται στο έπακρο η αυτονομία του οχήματος.
  • Η έξυπνη ταχεία φόρτιση προψύχει ή προθερμαίνει την μπαταρία πριν από την επόμενη συνεδρία ταχείας φόρτισης
  • Η λειτουργία Powertrain conditioning διατηρεί τα εξαρτήματα της ηλεκτρικής μονάδας κίνησης σε θερμοκρασία για βέλτιστη κατανάλωση ενέργειας.

CEVOLVER-door_cardΗ έρευνα CEVOLVER αποτελεί συνέχεια δοκιμών της Ford που αφορούν τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως με τη χρήση του εσωτερικού φωτισμού που διαμορφώνει μια πιο δροσερή ή πιο θερμή αίσθηση στην καμπίνα. Η προηγμένη τεχνολογία εξοικονόμησης ενέργειας που θα χρησιμοποιείται στα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα της Ford περιλαμβάνει μια αντλία θερμότητας με έγχυση ατμού την οποία διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικό Ford E-Transit Custom.