Ford Transit Connect : Αρχηγική εμφάνιση

Η εντελώς νέα γενιά του δημοφιλούς vanette σχεδιάστηκε με σκοπό να θέσει νέα πρότυπα στην ικανότητα μεταφοράς φορτίων, το κόστος ιδιοκτησίας και την αξιοπιστία στην κατηγορία του. Η καριέρα του ξεκίνησε με...γκολ από τα αποδυτήρια χάρη στον τίτλο του "Van of the Year 2014".

banner-google-news

Επιχειρώντας μια σύντομη ιστορική αναδρομή στη σχεδόν 20χρονη παρουσία των οχημάτων τύπου vanette, ως τμήμα της ευρύτερης κατηγορίας των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων τρία είναι τα αυτοκίνητα που «οδήγησαν τις εξελίξεις». Η αρχή έγινε κάπου το 1996 με τον «ιδρυτή» των vanette, το Renault Kangoo από τους καινοτόμους Γάλλους που ξέρουν όσο λίγοι την αγορά των LCV’s. Το δεύτερο όχημα που έθεσε νέα δεδομένα στην κατηγορία ήταν -στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας- το Fiat Doblo, με τους Ιταλούς να σχεδιάζουν από την αρχή ένα vanette που δεν έμοιαζε με κανένα άλλο και για αυτό είναι πετυχημένο μέχρι και σήμερα. Και το τρίτο όχημα που επηρέασε εξελικτικά την κατηγορία ήταν αναμφισβήτητα το vanette της Ford καθώς εισήγαγε πολλά νέα χαρακτηριστικά όπως την μακρύτερη έκδοση αμαξώματος και την σημαντική αύξηση του ωφέλιμου φορτίου.

Σε αντίθεση με εκείνη την πρώτη γενιά, το νέο Ford Transit Connect που διατίθεται εδώ και περίπου τρία χρόνια, δεν έχει τίποτα το «επαναστατικό», αποτελεί ωστόσο το απαύγασμα αφενός της τεχνολογικής ωριμότητας και αφετέρου του πάθους του κατασκευαστή να δημιουργήσει μια ασυναγώνιστη γκάμα ελαφρών επαγγελματικών για όλες τις δουλειές.

Μεγάλες δυνατότητες

Ford Transit Connect 6 (Medium)Πράγματι, το νέο Transit Connect προσέφερε για πρώτη φορά κορυφαία ικανότητα μεταφοράς φορτίου, διευκολύνοντας όσο ποτέ άλλοτε τις δραστηριότητες ηλεκτρολόγων, υδραυλικών και πολλών άλλων επαγγελματιών. «Παρακολουθήσαμε τους επαγγελματίες να φορτώνουν και να ξεφορτώνουν τα οχήματα τους προκειμένου να διαμορφώσουμε άποψη για το σχεδιασμό του νέου Transit Connect», δήλωσε ο Stephen Lesh, Transit Connect chief program engineer, Ford Ευρώπης.

Ford Transit Connect 5 (Medium)Μπορεί να μεταφέρει δύσχρηστα και μεγάλα φορτία με τις δυνατότητες που του προσφέρουν το άνοιγμα του διαχωριστικού, το αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού και το μεγαλύτερο άνοιγμα συρόμενης πλαϊνής πόρτας στην κατηγορία (L2 έκδοση) για τη φόρτωσης μιας Ευρωπαλέτας. Οι μηχανικοί της Ford εξέλιξαν το καινοτόμο σύστημα ανοίγματος στο διαχωριστικό ώστε να μπορεί το Transit Connect να μεταφέρει με ασφάλεια επιμήκη φορτία όπως σωλήνες ή ρολά δαπέδων μέχρι 3,4 μ. (L2) και μέχρι 3,0 μ. στην έκδοση κοντού μεταξονίου (L1). Γι’ αυτό χρειάστηκε άνοιγμα με μεντεσέδες στο διαχωριστικό και ένας ειδικός μηχανισμός αναδίπλωσης / βύθισης για το εξωτερικό κάθισμα του συνοδηγού, ώστε να δημιουργηθεί ένα προφίλ σε σχήμα δίσκου στην επιφάνεια της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού. Επίσης, το ταμπλό σχεδιάστηκε έτσι ώστε να περνάνε τα μακριά αντικείμενα από κάτω. Ένα ειδικό προφίλ στο πάνω τμήμα του ατσάλινου διαχωριστικού επιτρέπει επίσης κάτι μοναδικό για την κατηγορία: τη μεταφορά πλακών 2,4 x 1,2 μ. στο L2 van.

Άνεση και ευκολίες

Ford Transit Connect 8 (Medium)Όσον αφορά στο εσωτερικό, το Transit Connect προσφέρει και άλλα έξυπνα χαρακτηριστικά στους πελάτες όπως είναι το ευέλικτο, διπλό κάθισμα συνοδηγού για να ταξιδεύουν δύο επιβάτες δίπλα στον οδηγό. Το εξωτερικό κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλώνεται για τη μεταφορά φορτίων ενώ το εσωτερικό (μεσαίο) κάθισμα «πέφτει» ώστε να εκτελεί χρέη επιφάνειας εργασίας, ή ανοίγει αποκαλύπτοντας έναν αποθηκευτικό χώρο. Λειτουργικά χαρακτηριστικά στην καμπίνα περιλαμβάνουν το σύστημα συνδεσιμότητας Ford SYNC μέσω κινητού και πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους.

Ford Transit Connect 9 (Medium)Αντίστοιχη φροντίδα έχει δεχθεί και ο χώρος φόρτωσης όπου υπάρχουν φωτεινές λυχνίες LED για άνεση στην εργασία και στάνταρ σημεία πρόσδεσης στα πλευρά του αμαξώματος, στο ύψος της μέσης και των ώμων στο χώρο φόρτωσης που διευκολύνουν την τοποθέτηση πρόσθετων ιμάντων ασφάλισης, ραφιών ή πλαισίων.

Το νέο Transit Connect van προσφέρει συνολικό όγκο χώρου φόρτωσης  2,9 m3 (L1) και 3,6 m3 (L2) με το πλήρες διαχωριστικό τοποθετημένο, ή 3,7 m3 (L1) και 4,4 m3 (L2) χωρίς διαχωριστικό, συμπεριλαμβανομένου του εμπρός τμήματος του χώρου φόρτωσης (μετρήσεις και για τα δύο σύμφωνα με τις προδιαγραφές SAE). Το van έχει μέγιστο ωφέλιμο φορτίο μέχρι 1.000 κιλά, δηλαδή μια από τις κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία.

Οικονομία με ECOnetic

Ford Transit Connect 7 (Medium)Από πλευράς οικονομίας, η Ford υποστηρίζει ότι αυτή η γενιά προσφέρει κορυφαία για την κατηγορία απόδοση καυσίμου, με το Transit Connect ECOnetic να καταναλώνει 4,0 λίτρ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 105 γραμ./χλμ. (βελτίωση 34% έναντι του προηγούμενου μοντέλου). Με τον 1.6 Duratorq TDCi diesel 95 PS της Ford, το Transit Connect ECOnetic προσφέρει τη δυνατότητα στους επαγγελματίες να μειώσουν δραστικά το λειτουργικό κόστος, επιτυγχάνοντας κορυφαία οικονομία. Πρόκειται επίσης για το πρώτο van της Ford που διατίθεται με τον πολύ αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost, δύο φορές νικητή του τίτλου «Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς», ο οποίος προσφέρει την καλύτερη κατανάλωση στην κατηγορία  5,6 λίτρ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 μόλις 129 γραμ./χλμ.

«Οι χρήστες / ιδιοκτήτες van επιδιώκουν πάντα την οικονομία και το νέο Transit Connect κάνει πραγματικό άλμα στη μείωση του κόστους εκεί που είναι πιο επώδυνο – στο σταθμό ανεφοδιασμού καυσίμου,» δήλωσε ο Stephen Lesh, chief program engineer του Transit Connect, Ford Ευρώπης. «Με τις κορυφαίες επιδόσεις των κινητήρων diesel αλλά και των βενζινοκινητήρων του, είμαστε σίγουροι ότι το νέο Transit Connect van θα είναι ευπρόσδεκτο τόσο από τις μικρές επιχειρήσεις όσο και από τους μεγαλύτερους στόλους οχημάτων.»

Καινοτομίες

Ford Transit Connect 3 (Medium)Το Transit Connect ECOnetic έχει βελτιστοποιηθεί με γνώμονα τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών πολύ χαμηλών εκπομπών CO2 της Ford, όπως Auto-Start-Stop, Active Grille Shutter και Smart Regenerative Charging. Άλλα μέτρα αύξησης της απόδοσης είναι η βελτιστοποιημένη κλιμάκωση σχέσεων, με 4,0% μακρύτερη σχέση τελικής μετάδοσης και η τοποθέτηση ενός σταθερού περιοριστή ταχύτητας 100 km/h (προαιρετικά διατίθενται και άλλοι σταθεροί και ρυθμιζόμενοι περιοριστές ταχύτητας).

Ford Transit Connect 4 (Medium)Οι τεχνολογίες οικονομίας καυσίμου της Ford διατίθενται ευρέως σε όλη τη γκάμα του νέου Transit Connect van. Ένα ειδικό πακέτο οικονομίας καυσίμου – με «Auto-Start-Stop», «Active Grille Shutter» και «Smart Regenerative Charging» – τοποθετείται στάνταρ στα μοντέλα 1.0 EcoBoost και προαιρετικά στις εκδόσεις 75 ίππων και 95 ίππων του 1.6 Duratorq diesel. Όλα τα μοντέλα διαθέτουν επίσης βελτιωμένο σύστημα «Electric Power Assisted Steering» της Ford, δείκτη σχέσης κιβωτίου και το σύστημα πληροφόρησης οδηγού Ford EcoMode.

Στις εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου προστίθενται μειώσεις από τα τακτικά σέρβις και τις εργασίες συντήρησης, ώστε να διασφαλίζεται ένα σημαντικά βελτιωμένο κόστος ιδιοκτησίας για τους κατόχους του νέου Transit Connect.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: 1,6 Duratorq TDCi: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 8V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.560 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 75,0 x 88,3 Συμπίεση 16,0:1 (υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας Garrett) Προδιαγραφές ρύπων Euro 5

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 115/3.600 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 270/1.750 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 4,9

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 95/3.600 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 230/1.500 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 4,0-4,9

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 75/3.600 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 220/1.500 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 4,4-4,9

1,6 EcoBoost βενζίνης: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.597 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 150/5.700 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 240/1.600 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 79,0 x 81,4 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,7-8,0

1,0 EcoBoost βενζίνης: Κύλινδροι/Βαλβίδες 3c / 12V Κυβισμός (κ.εκ.) 999 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 100/6.000 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 170/1.400 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 71,9 x 82,0 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων Durashift 5+1 σχέσεων (MTX75) και 6+1 σχέσεων (MMT6). Αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο 6F35

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη ανάρτηση, γόνατα ΜακΦέρσον, με έκκεντρα ελατήρια και αμορτισέρ αερίου, κάτω βραχίονες L με βελτιστοποιημένα εμπρός ελαστικά σαϊλεντμπλόκ και πίσω εδράσεις σε ξεχωριστό ενισχυμένο εγκάρσιο υποπλαίσιο, αντιστρεπτική δοκός Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας με σπειροειδή ελατήρια και μονοσωλήνιους αποσβεστήρες.

ΦΡΕΝΑ: Δύο κυκλωμάτων, διαγώνιας κατανομής, υδραυλικά δισκόφρενα μπροστά (300-320 χιλ.) και πίσω (280 χιλ.). Υποβοήθηση σέρβο με τετρακάναλο ABS και ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης (EBD)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ: ABS, Traction Control, ESC, EBD, Emergency Brake Assist (EBA), Load Adaptive Control (LAC), Hill Start Assist (HSA), Trailer Sway Control (TSC), Emergency Brake Light (EBL), Torque Vectoring Control (TVC), Active City Stop system

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 2,662 (L1) – 3,062 (L2) μ. Μήκος 4,418 (L1) – 4,818 (L2) μ. Πλάτος 1,835 μ. Ύψος από 1,836 έως 1,862 μ. Πρόβολος εμπρός 0,878 μ. Πρόβολος πίσω 0,878 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 11,7 (L1) – 12,5 (L2) μ. Μικτό Βάρος από 1.970 έως 2.405 κιλά Απόβαρο από 1.342 έως 1.424 κιλά Ωφέλιμο φορτίο από 625 έως 1.003 κιλά Χώρος φόρτωσης (ΜxΠxΥ) 1,753 (L1) – 2,153 (L2) x 1,538 x 1,258 μ. (πλάτος στους θόλους 1,226 μ.) Ωφέλιμος όγκος 2,9 – 3,6 κυβ. μέτρα, Καθίσματα 2-3, Ελαστικά 205/60 R16 Ρεζερβουάρ 65 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις