Ford Ranger Wildtrak: Ακαταμάχητη γοητεία

Το ανανεωμένο Ford Ranger προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το παρελθόν, χαμηλότερη έως και 9% κατανάλωση καυσίμου αλλά και προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και υποβοήθησης της οδήγησης. Η κορυφαία έκδοση Wildtrak καθηλώνει με την αισθητική και τον εξοπλισμό της.

Το στυλ του οχήματος παραμένει «επιθετικό» και σε αυτή τη γενιά δημιουργώντας μία δυναμική παρουσία στο δρόμο. Η αισθητική αναβάθμιση περιλαμβάνει νέα σχεδίαση εμπρός προφυλακτήρα και νέα μάσκα, ενώ η κεντρική οριζόντια μπάρα διαιρείται πλέον σε δύο λεπτά τμήματα.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης – FB 

Ford Ranger Wildtrak (11)Το εντυπωσιακό, νέο Ranger Wildtrak ξεχωρίζει με την απόχρωση Saber Orange, αλλά και με το μοναδικό, σκούρο φινίρισμα τιτανίου στην τραπεζοειδή μάσκα και τους αεραγωγούς στα άκρα. Προσδίδοντας μια ανάλογα σπορ και τολμηρή σχεδίαση, οι ίδιες χρωματικές νότες τιτανίου συναντώνται στους εξωτερικούς καθρέπτες, στις λαβές των θυρών, στις εισαγωγές αέρα, καθώς και στις ράγες του πατώματος φόρτωσης. Το νέο εσωτερικό του Ranger Wildtrak αποπνέει μία αίσθηση ανώτερης πολυτέλειας και σπορ γοητείας με dark-satin στοιχεία χρωμίου, γυαλιστερό διακοσμητικό ένθετο και υψηλής ποιότητας ημιδερμάτινα καθίσματα με χαραγμένο γραφικό Wildtrak.

Ford Ranger Wildtrak (1)

Επίσης, οι εκδόσεις Limited και Wildtrak προσφέρουν μία νέα, «easy-lift» πίσω πόρτα με ράβδο που μειώνει σημαντικά την απαιτούμενη δύναμη που θα ασκήσει κανείς για την επαναφορά της στην κλειστή θέση.

Ford Ranger Wildtrak (4)

ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Ο προηγμένος, δίλιτρος EcoBlue πετρελαιοκινητήρας της Ford βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Διαθέτει σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) για βελτιστοποιημένες εκπομπές ρύπων, προσφέροντας παράλληλα στις εκδόσεις με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων της Ford έως και 9% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η πανίσχυρη έκδοση Bi-turbo που αποδίδει 213 ίππους και μέγιστη ροπή 500 Nm – με άλλα λόγια, 13 ίππους και 30 Nm παραπάνω από τον σημερινό 3.2 TDCi diesel – βελτιώνοντας μεταξύ άλλων και την ελκτική ικανότητα του οχήματος.

Ford Ranger Wildtrak (14)

Οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν εν σειρά στις χαμηλότερες στροφές, για αυξημένη ροπή και απόκριση. Στις υψηλότερες, ο μικρότερος υπερσυμπιεστής παρακάμπτεται ώστε ο μεγαλύτερος να προσφέρει υψηλή ισχύ.

Ford Ranger Wildtrak (8)

Ο νέος κινητήρας προσφέρεται επίσης με:

  • Μονό turbo μεταβλητής γεωμετρίας με απόδοση 130 ίππων, ροπή 340 Nm και εκπομπές CO2 από 209 g/km (κατανάλωση 8,0 l/100 km)
  • Μονό turbo μεταβλητής γεωμετρίας με μέγιστη ισχύ 170 ίππων, ροπή 420 Nm και εκπομπές CO2 από 216 g/km (κατανάλωση 8,3 l/100 km)

Ford Ranger Wildtrak (15)

Ο κινητήρας με το μονό τούρμπο διαθέτει έναν συμπαγή υπερσυμπιεστή, ο οποίος έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί με περισσότερη πίεση υπερπλήρωσης στις χαμηλότερες στροφές, συγκριτικά με τον απερχόμενο κινητήρα 2.2 TDCi, για αυξημένη ροπή και απόκριση σε όλες τις στροφές. Στον βασικό εξοπλισμό της γραμμής κίνησης του νέου Ranger, ο κατασκευαστής προβλέπει ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο που προσφέρει κορυφαία αίσθηση στις αλλαγές. Ενώ στην περίπτωση του αυτόματου κιβωτίου, η αραιή κλιμάκωση των σχέσεων, σε συνδυασμό με τα προσαρμοζόμενα σημεία αλλαγής τους σε πραγματικό χρόνο, επιτρέπουν στο κιβώτιο να ανταποκρίνεται σε μεταβαλλόμενες οδηγικές συνθήκες ώστε να επιλέγεται η βέλτιστη σχέση για επιδόσεις, οικονομία ή πολιτισμένη λειτουργία, σε οποιοδήποτε οδηγικό σενάριο ή μοτίβο.

Ο δίλιτρος EcoBlue κινητήρας υιοθετεί ενδιαφέρουσες καινοτομίες στον τομέα της μείωσης των εσωτερικών του τριβών, όπως είναι για παράδειγμα η έκκεντρη σχεδίαση στροφάλου κατά 10 mm, που μειώνει τις τριβές στα τοιχώματα των 4 κυλίνδρων από χυτοσίδηρο, καθώς και το βελτιστοποιημένο σύστημα κίνησης των βαλβίδων με μονοκόμματο εκκεντροφόρο.

Ford Ranger Wildtrak (7)

Στην πιο πολιτισμένη λειτουργία του EcoBlue κινητήρα συντελούν επίσης τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ καυσίμου που ελέγχουν την τροφοδοσία μέσω κρυστάλλων ηλεκτρικής διέγερσης – χαρακτηριστικό που συναντάται στους κινητήρες πολυτελών επιβατικών αυτοκινήτων.

ΠΑΝΤΟΣ ΕΔΑΦΟΥΣ

Η οδηγική εμπειρία του Ranger βελτιώνεται μεταξύ άλλων και με την αναβαθμισμένη ανάρτηση, η οποία προσφέρει βελτιωμένη άνεση στο ταξίδι. Η σκληρότητα ελατηρίων και αμορτισέρ έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει άνεση και συμπεριφορά ανάλογα με το χαρακτήρα κάθε έκδοσης.

Ford Ranger Wildtrak (12)

Με ικανότητα διέλευσης μέσα από νερό μέχρι και σε βάθος 800 mm και με απόσταση αμαξώματος από το έδαφος στα 230 mm, το Ranger είναι σχεδιασμένο ώστε να διαχειρίζεται με ευκολία οποιοδήποτε οδηγική κατάσταση ή έδαφος κατά τη διάρκεια μιας επαγγελματικής αποστολής ή ενός ταξιδιού αναψυχής. Με γωνία προσέγγισης 29 μοιρών και γωνία διαφυγής 21 μοιρών, ο οδηγός ελέγχει με ασφάλεια και σιγουριά το όχημα όταν περνά από εμπόδια με απότομες κλίσεις. Τα ανταγωνιστικά off-road πλεονεκτήματα του Ranger συνδυάζονται επίσης με ικανότητα ρυμούλκησης έως 3.500 κιλά και ωφέλιμο φορτίο έως 1.252 kg.

Ford Ranger Wildtrack 9 (2) (Medium)

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ

Αυτή η γενιά Ford Ranger φέρει προηγμένα συστήματα για να μπορούν ιδιοκτήτες και οδηγοί να είναι συνδεδεμένοι εν κινήσει. Το ενσωματωμένο modem FordPass Connect μετατρέπει το Ranger σε κινητό Wi-Fi hotspot, στο οποίο μπορούν να συνδεθούν μέχρι και 10 φορητές συσκευές. Επίσης, η πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του οχήματος μπορεί να γίνει εύκολα μέσω της εφαρμογής FordPass, κάτι που καθιστά την εμπειρία χρήσης ευκολότερη και πιο παραγωγική για ιδιοκτήτες ή οδηγούς στόλων (fleet), Σε αυτή περιλαμβάνονται οι εξής λειτουργίες:

  • Vehicle Status (Κατάσταση Οχήματος): Το σύστημα παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου πολλών στοιχείων του οχήματος, όπως είναι η στάθμη λαδιού του κινητήρα, οι πιέσεις των ελαστικών και τα διανυθέντα χιλιόμετρα.
  • Vehicle Locator (Εντοπιστής Οχήματος): Η λειτουργία αυτή βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν εύκολα και γρήγορα το όχημά τους σε μεγάλα παρκινγκ ή μη γνώριμες τοποθεσίες εργασίας.
  • Απομακρυσμένο κλείδωμα/ξεκλείδωμα: Στην περίπτωση αυτή παρέχεται η δυνατότητα στον οδηγό να παρέχει πρόσβαση στο όχημα σε συναδέλφους ή απλά να απολαμβάνει την ξεγνοιασιά ότι έχει κλειδώσει το αυτοκίνητό του.

Ford Ranger Wildtrak (13)

Μεταξύ των προηγμένων τεχνολογιών είναι επίσης και το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford που λειτουργεί με απλές, φωνητικές εντολές ή μέσω χειρονομιών (pinch & swipe), με τη βοήθεια μίας οθόνης αφής 8” – το σύστημα είναι συμβατό με Apple CarPlay και AndroidAuto™. Επίσης, το MyKey της Ford επιτρέπει σε όσους διαχειρίζονται στόλους οχημάτων να προγραμματίζουν το κλειδί ώστε να περιορίζουν παραμέτρους και λειτουργίες, όπως την ταχύτητα του οχήματος για παράδειγμα, την ένταση του ραδιοφώνου, αλλά και τη μόνιμη ενεργοποίηση των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.

ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Το Ranger είναι το πρώτο όχημα στην κατηγορία του που προσφέρει τεχνολογίες Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection και Intelligent Speed Limiter στο βασικό του εξοπλισμό. Η τεχνολογία Pedestrian Detection της Ford χρησιμοποιεί μια κάμερα τοποθετημένη στο εμπρός μέρος καθώς και ραντάρ για τον εντοπισμό ανθρώπων στο δρόμο, έχοντας τη δυνατότητα να ενεργοποιεί αυτόματα το φρένο στην περίπτωση που ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις προειδοποιήσεις του συστήματος. Αν το σύστημα «δει» έναν πεζό και κρίνει ότι επίκειται σύγκρουση, ο οδηγός θα λάβει πρώτα μία ηχητική και μία οπτική προειδοποίηση στο ταμπλό. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, τότε το σύστημα θα περιορίσει τον απαιτούμενο χρόνο για τη χρήση των φρένων μειώνοντας την απόσταση ανάμεσα στα τακάκια και τους δίσκους. Εφόσον ο οδηγός συνεχίσει να μην αντιδρά, τότε τα φρένα ενεργοποιούνται αυτόματα και η ταχύτητα του οχήματος μειώνεται.

Ford Ranger Wildtrak (9)

«ΑΣΤΑΚΟΣ»

Εν τω μεταξύ, το «Intelligent Speed Limiter» συνδυάζει τις τεχνολογίες Speed Limiter και «Traffic Sign Recognition» της Ford, ώστε η μέγιστη ταχύτητα του Ranger να προσαρμόζεται αυτόματα παραμένοντας εντός των εκάστοτε νόμιμων ορίων. Οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιήσουν το σύστημα από τα χειριστήρια του τιμονιού για να ορίσουν μία μέγιστη ταχύτητα. Το σύστημα χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ για να «διαβάσει» τα οδικά σήματα και στην περίπτωση που το όριο ταχύτητας είναι χαμηλότερο από τη μέγιστη καθορισμένη ταχύτητα, τότε τα όχημα επιβραδύνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις. Εάν το όριο ταχύτητας αυξηθεί, το σύστημα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιταχύνει μέχρι την προκαθορισμένη ταχύτητα, υπό την προϋπόθεση όμως ότι δεν θα υπερβεί το νέο όριο ταχύτητας.

Ford Ranger Wildtrack 9 (1) (Medium)

Για πρώτη φορά, το Ranger προσφέρει το «Ford KeyFree System» και τον διακόπτη εκκίνησης Ford Power, ενώ το κλείδωμα της πίσω πόρτας ενσωματώνεται τώρα στο σύστημα κεντρικού κλειδώματος. Η προαιρετική τεχνολογία «Active Park Assist» βοηθά στο παρκάρισμα του οχήματος σε παράλληλους χώρους στάθμευσης ενόσω ο οδηγός ελέγχει το γκάζι και το φρένο.

Cohete_SUP_ALL_AROUND_PRO_Mint_Stand_UP_Paddle_Board_EPS_Bamboo_62bef5a7-cc4b-4a8b-bf85-574f0c2e14b9_2048x2048Ευχαριστούμε θερμά την κορυφαία ελληνική εταιρία COHETE για την παραχώρηση των  αναγνωρισμένων παγκοσμίως σανίδων surf & sup για τις ανάγκες της φωτογράφισης. Ευχαριστούμε επίσης τον outdoorsman Δημήτρη Κόκκορη για την πολύτιμη συνεισφορά του στην οδήγηση και τη φωτογράφιση του Ranger. Ακολουθείστε τον στο Instagram

Τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού που διατίθενται αυξάνοντας τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας είναι οι Lane-Keeping Alert και Lane-Keeping Aid, Adaptive Cruise Control με Forward Alert, Traffic Sign Recognition, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και το στάνταρ σύστημα Electronic Stability Control με περιορισμό κινδύνου ανατροπής και έλεγχο ευστάθειας τρέιλερ (trailer sway control).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
2,0 EcoBlue: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.198 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 213/3.000 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 500/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 89,9 x 100,8 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,1 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,9

2,0 EcoBlue: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.198 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 170/3.700 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 420/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 86,0 x 94,6 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,4 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,2

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων Ford MT82 6+1 σχέσεων ή αυτόματο σειριακό κιβώτιο 10 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια. Πίσω: Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου.

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 302 χιλ. Πίσω: Αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα 270 χιλ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,220 μ. Μήκος 5,359 (Double Cab) μ. Πλάτος 1,977 μ. Ύψος 1,815 μ. Πρόβολος εμπρός 0,905 μ. Πρόβολος πίσω 1,226 μ.  Απόσταση από το έδαφος 232 χιλ. Γωνία προσέγγισης 28ο Γωνία διαφυγής 27ο Διάμετρος κύκλου στροφής 12,2 μ. Μικτό Βάρος 3.270 κιλά Απόβαρο από 2.130 έως 2.510 κιλά Ωφέλιμο φορτίο από 620 έως 1.140 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,613 x 1,560 (1,139 στους θόλους) x 0,511 μ. Καθίσματα 5 Ελαστικά 255/70 R16 (265/65 R17) Ρεζερβουάρ 69 λίτρα

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!
Όλα τα νέα που αφορούν την αγορά ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα και στον κόσμο. Διεθνείς εξελίξεις, ελληνική επικαιρότητα, ρεπορτάζ.

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ