Ford Ranger Raptor: Εξαμερικανισμός!

Το πιο... σκληρό πρόσωπο του δημοφιλούς Ranger ήρθε να αποδώσει η έκδοση Ranger Raptor, που διατίθεται στις αγορές της Ευρώπης τα τελευταία δύο χρόνια.

banner-google-news

Δεν είναι μόνο η επιβλητική εμφάνιση και το ακραίο στυλ που καθιστούν αυτό το Ranger ξεχωριστό. Είναι -κυρίως- η δουλειά της «Ford Performance» (του ειδικού τμήματος αναβάθμισης που διατηρεί ο κατασκευαστής) στο πλαίσιο και στα μηχανικά μέρη που ετοίμασαν το Ranger Raptor για τα… δύσκολα! Πράγματι, όντας κατασκευασμένο για να αντιμετωπίζει ακραίες συνθήκες εκτός δρόμου, το μοναδικό, άκρως ανθεκτικό, ενισχυμένο πλαίσιο του Ranger  Raptor  χρησιμοποιεί υψηλής αντοχής ατσάλι με μειωμένη περιεκτικότητα κραμάτων, για να αντέχει την υψηλή καταπόνηση που επιφέρει η off-road αγωνιστική οδήγηση.

Ford Raptor (8)

Ο μοναδικός σχεδιασμός του πλαισίου συνδυάζεται με τη βελτιστοποιημένη γεωμετρία εκτός δρόμου, η οποία εξασφαλίζει απόσταση από το έδαφος 283 χιλ., γωνία προσέγγισης 32,5 μοιρών και γωνία αναχώρησης 24 μοιρών, προσδίδοντας εντυπωσιακές δυνατότητες οπουδήποτε. Το Ranger Raptor διαθέτει επίσης μοναδική προστασία από το κάτω μέρος του οχήματος. Πιο συγκεκριμένα, η νέα ποδιά προστασίας είναι κατασκευασμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής πάχους 23 χιλιοστών, επιπλέον των τυποποιημένων θωρακίσεων του κινητήρα που υπάρχουν και στο «συμβατικό» Ranger.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Η αγωνιστική ανάρτηση του μοναδικού pick up είναι φτιαγμένη για να τα βγάζει πέρα σε δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας παράλληλα απόλυτο έλεγχο και άνεση. Αμορτισέρ FOX με «Position Sensitive Damping» παρέχουν αυξημένες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες για απαράμιλλη συμπεριφορά off-road και μειωμένες δυνάμεις απόσβεσης σε μέτριες συνθήκες για πιο βελτιωμένη ποιότητα κύλισης στο δρόμο.
Οι σπορ αποσβεστήρες με έμβολα 46,6 χιλ. υποστηρίζονται από αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου, με προεξέχοντες βάσεις θόλων αμορτισέρ μπροστά και ειδική νέα διάταξη πίσω ανάρτησης με γόνατα ελατηρίων, αλλά και ενσωματωμένο σύνδεσμο Watt που επιτρέπει την κίνηση του άξονα πάνω / κάτω με ελάχιστη πλευρική απόκλιση. Το φρενάρισμα επιτυγχάνεται από εμπρός δαγκάνες δύο εμβόλων, αεριζόμενους εμπρός δίσκους 332 χιλ. x 32 χιλ. και αεριζόμενους πίσω δίσκους 332 χιλ. x 24 χιλ.

Ford Raptor (5)Ακόμα και τα ελαστικά BF Goodrich 285/70 R17 έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το Ranger Raptor. Με διάμετρο 838 χιλ. και πλάτος 285 χιλ, ο σχεδιασμός τους προσφέρει ένα σκληρό πλευρικό τοίχωμα για να αντεπεξέρχονται στα πιο δύσβατα εδάφη και με μοτίβο πέλματος που είναι ιδανικό για συνθήκες νερού, λάσπης, άμμου και χιονιού.

ΚΑΘΗΛΩΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Η κορυφαία εκτός δρόμου επίδοση, συνδυάζεται με ένα επιθετικό σχεδιασμό στο εξωτερικό μέρος. Μία εντυπωσιακή νέα μάσκα, εμπνευσμένη από τα πρώτο στον κόσμο εργοστασιακό φορτηγό υψηλών επιδόσεων off road – το Ford F150 Raptor – δεσπόζει στο χώρο ανάμεσα στους προβολείς xenon και πάνω από τον εμπρός προφυλακτήρα. Ανθεκτικός σε συνθήκες ερήμου, ο εμπρός προφυλακτήρας περιλαμβάνει νέους προβολείς LED με λειτουργικούς αεραγωγούς air-curtain που βελτιώνουν τη ροή αέρα γύρω από το αμάξωμα.
Εντυπωσιακά συνθετικά φτερά είναι σχεδιασμένα για να προστατεύουν από ζημιές εξ αιτίας της off-road χρήσης και επιτρέπουν μακρύτερη διαδρομή της  ανάρτησης και υπερμεγέθη ελαστικά. Τα πλαϊνά σκαλοπάτια είναι μελετημένα για να αποτρέπουν φθορές του πίσω τμήματος από χαλίκια, και φέρουν σημεία διαφυγής/αποστράγγισης για άμμο, λάσπη και χιόνι.

Ford Raptor (6)
Η δυναμική σχεδίαση του Ranger Raptor, που έκανε το ντεμπούτο του σε απόχρωση Ford Performance Blue με πινελιές αντίθεσης σε Dyno Grey, αναδεικνύεται επίσης σε τέσσερις ακόμα χρωματισμούς, του κόκκινου, του μαύρου, του λευκού και του γκρι ενώ το DNA της Ford Performance κάνει αισθητή την παρουσία του και στο εσωτερικό της καμπίνας. Εκεί, συναντάμε υψηλή ποιότητα κατασκευής, αρμονικά χρώματα και ανθεκτικά υλικά. Τα επενδυμένα καθίσματα είναι ειδικά σχεδιασμένα για στήριξη σε οδήγηση εκτός δρόμου με μεγάλες ταχύτητες με ένα μαξιλάρι διπλής σκληρότητας που παρέχει βέλτιστη άνεση και υλικά τύπου σουέτ για αυξημένο κράτημα. Η μπλε ραφή και οι δερμάτινες επενδύσεις δίνουν τους απαραίτητους τόνους πολυτέλειας και σπορτίφ αισθητικής.

BANNER NEWS FORD_728X90

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ
Η έκδοση Ranger Raptor παραμένει ένας πραγματικός εργάτης. Ένας τροποποιημένος πίσω προφυλακτήρας διαθέτει μια ενσωματωμένη ράβδο ρυμούλκησης, δυνατότητας 2.500 κιλών. Δύο εμπρόσθια άγκιστρα μπορούν να αντέξουν φορτίο μέχρι τα 4.500 κιλά ενώ τα αντίστοιχα στο πίσω μέρος έως 3800 κιλά. Η καρότσα φόρτωσης μήκους 1,560 χιλ. σχεδιάστηκε με γνώμονα να μπορεί να φιλοξενήσει ποδήλατα με βρωμιά ή τζετ σκι, καθώς και εργαλεία εργασίας.
Το Ranger Raptor επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν από έξι προφίλ (driving modes) του Terrain Management System σε συνάρτηση με μία μεγάλη ποικιλία εδαφών και οδηγικών σεναρίων:

  • Normal mode: έμφαση στην άνεση, την οικονομική κατανάλωση και την οδηγησιμότητα.
  • Sport mode: ταχύτερη απόκριση για σπορ οδήγηση στο δρόμο.
  • Grass/Gravel/Snow mode: σχεδιασμένο για να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη.
  • Mud/Sand mode:  ρυθμίζει την απόκριση του οχήματος για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και κίνηση σε χαλαρά εδάφη όπως η άμμος και η λάσπη.
  • Rock mode: ειδικά για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη εδάφη, όπου ο ομαλός έλεγχος είναι πρωταρχικής σημασίας.
  • Baja mode: ρυθμίζει την απόκριση για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, κάτι που χρειάζονται οι οδηγοί στο διάσημο Baja Desert Rally.

Ford Raptor (3)Το Ranger Raptor «κυκλοφορεί» με την ισχύ μιας έκδοσης Bi-turbo του κινητήρα 2.0litre EcoBlue diesel της Ford που αποδίδει 213 ίππους και ροπή 500 Nm, σε συνδυασμό με το νέο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων του κατασκευαστή. Το εν λόγω μοτέρ φέρει δύο στροβιλοσυμπιεστές, που λειτουργούν σε σειρά προκειμένου να εξασφαλίσουν αυξημένη ροπή και απόκριση. Το 10άχυτο κιβώτιο είναι το ίδιο που «φοράει» το F-150 Raptor, κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής, κράματα αλουμινίου και συνθετικά υλικά για την βελτιστοποίηση της ανθεκτικότητας και την μείωση του απόβαρου. Η ευρύτερη κλιμάκωση έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη επιτάχυνση, απόκριση και οικονομία καυσίμου. Αλγόριθμοι προσαρμογής σε πραγματικό χρόνο βοηθούν στην επιλογή της κατάλληλης κάθε φορά σχέσης στο κιβώτιο.