Έρευνα Ford: Η επέλαση των ηλεκτρικών βαν – Ζήτημα η φόρτιση

banner-google-news

Η αναγνώριση της αξίας της ηλεκτροκίνησης από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μπορούσε να επιταχύνει την υιοθέτηση των EV και να ωφελήσει σημαντικά τόσο την παραγωγικότητά τους, όσο και συνολικά την ευρωπαϊκή οικονομία. Ωστόσο, η φόρτιση παραμένει μείζον ζήτημα.

Αυτά είναι τα κύρια ευρήματα της έρευνας της Ford Pro με τίτλο «The Economics of Commercial Van Usage Across Europe 2024», η οποία δημοσιεύθηκε από το Κέντρο Οικονομικών και Επιχειρηματικών Ερευνών, γνωστό ως Cebr.

Στην έκθεση του Cebr εκτιμάται ότι οι επιχειρήσεις των οποίων οι δραστηριότητες έχουν σχέση με βαν οχήματα συνεισέφεραν το 2023 σε ολόκληρη την Ε.Ε. και το Ηνωμένο Βασίλειο περίπου 1 τρισεκατομμύριο ευρώ – καταγράφοντας αύξηση 6,5% σε σχέση με το 2021 και 27,4% σε σχέση με το 2017. Με αυτό ως δεδομένο, εάν οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις αποτελούσαν ένα κράτος μέλος της Ε.Ε., τότε το ΑΕΠ του θα ήταν το έκτο μεγαλύτερο. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκτιμάται ότι 14,1 δισεκατομμύρια ευρώ (1,6%) αυτής της δραστηριότητας υποστηρίχθηκαν από αμιγώς ηλεκτρικά βαν οχήματα.

Η Ford Pro ανέθεσε την μελέτη για να κατανοήσει καλύτερα το ευρύτερο ευρωπαϊκό τοπίο των επαγγελματικών βαν, που υιοθετούνται από 23 εκατομμύρια μικρομεσαίες επιχειρήσεις – το 99% των συνολικών στην Ευρώπη.

Αρχικά, υπήρχε η πεποίθηση ότι η υιοθέτηση των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων θα καθοδηγούνταν από τους εταιρικούς στόχους βιωσιμότητας και τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις με διαχειριστές στόλων. Τώρα, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις υιοθετούν όλο και περισσότερο τα EV, καθώς αναγνωρίζουν τα σημαντικά επιχειρηματικά οφέλη που προσφέρουν. Σε έρευνα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 1.000 οδηγοί επαγγελματικών βαν διαπιστώθηκε ότι οι επιχειρήσεις αυτές επιτυγχάνουν ήδη σημαντική εξοικονόμηση όσον αφορά τις δαπάνες ενέργειας, καθώς και βελτίωση της παραγωγικότητας και των λειτουργιών τους. Ακόμα και όσοι δεν έχουν υιοθετήσει τα ηλεκτρικά οχήματα δηλώνουν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο μετάβασης σε αυτά μέσα σε πέντε χρόνια, παρά το γεγονός ότι η φόρτιση είναι ένα ζήτημα που συνεχίζει να τους απασχολεί.

Οι λύσεις της Ford Pro βοηθούν τους διαχειριστές να αποφασίσουν οι ίδιοι πότε αλλά και πώς να εξηλεκτριστούν, ώστε να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη για την επιχείρησή τους. Στο πλαίσιο αυτό η Ford Pro προσφέρει μια ολοκληρωμένη γκάμα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών βαν που υποστηρίζονται από λύσεις που αυξάνουν την παραγωγικότητα, όπως λογισμικό διαχείρισης οχημάτων και στόλου, λύσεις φόρτισης, σέρβις και χρηματοδότηση, όλα σε ένα πακέτο. Την περασμένη εβδομάδα, η Ford Pro παρουσίασε μια ολοκληρωμένη λύση οικιακής φόρτισης σχεδιασμένη για τις ανάγκες των επιχειρήσεων.

Η έκθεση The Economics of Commercial Van Usage Across Europe 2024 επανεξετάζει ένα δραματικά αλλαγμένο τοπίο από τότε που δημοσιεύθηκε η προηγούμενη έκθεση το 2019, κάτι που καταδεικνύει ότι παρά τον αντίκτυπο της πανδημίας, της κρίσης του κόστους ζωής και του πολέμου στην Ουκρανία, η επίδραση των βαν οχημάτων στην οικονομία έχει αυξηθεί θεαματικά.

Η ενίσχυση αυτή υποστηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη σημαντική αύξηση στη διαθεσιμότητα των αμιγώς ηλεκτρικών βαν οχημάτων. Για παράδειγμα, η Ford Pro έχει πλέον κατασκευάσει ή ανακοινώσει ηλεκτροκίνητες εκδόσεις για κάθε μοντέλο της οικογένειας Transit. Το E-Transit –το πρώτο ηλεκτρικό βαν της Ford Pro στην αγορά της Ευρώπης– κατέγραψε περισσότερες από πενταπλάσιες πωλήσεις σε σχέση με τον πλησιέστερο ανταγωνιστή του το 2023 για να ηγηθεί της κατηγορίας του με μερίδιο αγοράς άνω του 50%.

Οι ερωτηθέντες στην έρευνα είπαν ότι το μειωμένο λειτουργικό κόστος ήταν ο κυριότερος λόγος για να στραφούν στα EV (46,3%), με το ετήσιο κόστος φόρτισης των ηλεκτρικών βαν οχημάτων να ανέρχεται σε 3.700 ευρώ, έναντι 12.400 ευρώ για ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο βαν. Η ανάλυση του συνολικού κόστους λειτουργίας των ηλεκτρικών βαν σε σχέση με τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα ή βενζινοκίνητα οχήματα αποκάλυψε ότι τα πρώτα μπορούν να αντισταθμίσουν το υψηλότερο αρχικό κόστος αγοράς τους μέσα σε μία τριετία σε συνήθεις συνθήκες χρήσης.

Πέρα από τα οικονομικά οφέλη, η έρευνα εντόπισε και άλλους λόγους που έκαναν τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να στραφούν στα ηλεκτρικά βαν οχήματα. Συγκεκριμένα, η πρόσβαση στις ζώνες χαμηλών εκπομπών ήταν ο πιο συνηθισμένος λόγος για τη μετάβαση (46,3%), ενώ άλλα κριτήρια ήταν η ανησυχία για το περιβάλλον (45%) και η φήμη της μάρκας (45%).

Ο χρόνος φόρτισης ήταν η μεγαλύτερη ανησυχία για όσους δεν έχουν κάνει ακόμα τη μετάβαση στα EV (38,1%), ενώ το αρχικό κόστος αγοράς αποτέλεσε επίσης σημαντικό ζήτημα (37,7%). Παρόλα αυτά, μεταξύ εκείνων που δεν έχουν ακόμα μεταβεί σε ένα EV, η πλειοψηφία (58,6%) δήλωσε ότι είναι αρκετά πιθανό να αποκτήσει ένα ηλεκτρικό βαν μέσα στην επόμενη πενταετία.

Η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών επιχειρηματικού λογισμικού ανέφερε θετικό αντίκτυπο στη λειτουργικότητα των επιχειρήσεών τους, ιδιαίτερα για εκείνους που υιοθέτησαν συστήματα συμμόρφωσης και αναφοράς, τηλεματικής ενσωματωμένης με άλλα συστήματα και λογισμικού επικοινωνίας.

 

 

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!