Παρά τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία του COVID-19, ο Όμιλος Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και η ENGIE Eps, συνέχισαν σταθερά την εξέλιξη υποδομών που σαν στόχο έχουν την υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης. Σε συνέχεια της ανακοίνωσης –τον περασμένο Σεπτέμβριο- της συνεργασίας με την Terna για τη δημιουργία και εξέλιξη δικτύων V2G (Vehicle to Grid), η FCA  επέλεξε την ENGIE Eps, ως τεχνικό συνεργάτη για την κατασκευή της εγκατάστασης στο εργοστάσιο του Mirafiori στο Τορίνο.

Με πλήρη σεβασμό στους κανόνες ασφάλειας για τον περιορισμό της πανδημίας του COVID-19, ξεκίνησαν οι εργασίες στο εργοστάσιο Mirafiori της FCA στο Τορίνο, για την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του δικτύου V2G. Με την ολοκλήρωση του, θα αποτελεί το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης του είδους στον κόσμο. Τα δίκτυα V2G δίνουν τη δυνατότητα μεταφοράς ενέργειας από το δίκτυο ηλεκτροδότησης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αντίστροφα. Με αυτό τον τρόπο τα οχήματα φορτίζονται, ενώ όταν υπάρχει μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από το δίκτυο (π.χ. ένα μεσημέρι με καύσωνα όπου λειτουργούν όλα τα κλιματιστικά των κτηρίων), τα οχήματα μέσω των μπαταριών τους «δανείζουν» ενέργεια στο σύστημα επιτρέποντας την σταθεροποίηση του.

Η εγκατάσταση στο Mirafiori θα συνδέει τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της FCA με το δίκτυο διανομής ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο θα είναι δυνατή η φόρτιση των αυτοκινήτων, ενώ οι μπαταρίες των αυτοκινήτων θα χρησιμοποιούνται για να σταθεροποιούν το δίκτυο, επιστρέφοντας ενέργεια σε αυτό όποτε υπάρχει ανάγκη. Αυτή η λύση εκτός από το τεχνικό και περιβαλλοντολογικό όφελος, αντιπροσωπεύει και μια ευκαιρία να μειωθεί το κόστος χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η ανάγκη εξισορρόπησης των πόρων, είναι κάτι που θα αποκτά συνεχώς μεγαλύτερη σημασία και τα δίκτυα V2G μπορούν να συμβάλουν σημαντικά σε αυτή την κατεύθυνση. Για παράδειγμα η «έξυπνη» διαχείριση των μπαταριών, ένα σύστημα που βρίσκεται σε φάση εξέλιξης στο Mirafiori, θα αποτελεί κρίσιμο στοιχείο στην εξισορρόπηση σε πραγματικό χρόνο της παραγωγής έναντι της κατανάλωσης ενέργειας.

Με αυτό τον τρόπο, η τεχνολογία V2G αποτελεί βασική δομή που θα επιτρέψει τη γρήγορη εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, αλλά και της συνολικής μείωσης των εκπομπών CO2. Υπό το πρίσμα αυτό, η FCA, συνεχίζει με ταχύς ρυθμούς την ανάπτυξη του. Αυτή τη στιγμή η 1η φάση βρίσκεται σε εξέλιξη στο κέντρο logistics του Mirafiori, μια έκταση 3.000τ.μ. όπου θα τοποθετηθούν 10χλμ. καλωδίων που θα συνδέουν 32 αμφίδρομους ταχυ-φορτιστές με απόδοση έως 50kW ο κάθε ένας. Το σύστημα διαχείρισης του δικτύου V2G σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την ENGIA Eps. Οι φορτιστές θα μπορούν να φορτίζουν ταυτόχρονα συνολικά έως 64 ηλεκτρικά οχήματα και αναμένεται να ξεκινήσουν να λειτουργούν τον προσεχή Ιούλιο. Μέχρι τα τέλη του 2021, το σύστημα, αναμένεται να μπορεί να υποστηρίζει μέχρι και 700 ηλεκτρικά οχήματα. Το δίκτυο θα λαμβάνει ενέργεια και από το ηλιακό πάρκο των 150.000τ.μ., απόδοσης 15MW, που επίσης κατασκευάζεται στο Mirafiori και θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 5.000 τόνους.

 Με την ολοκλήρωση του, το δίκτυο V2G στο Mirafiori, θα έχει την δυνατότητα παροχής 25 MW, που θα το καθιστά τη μεγαλύτερη αντίστοιχη εγκατάσταση στον κόσμο. Χαρακτηριστικό είναι ότι θα έχει τη δυνατότητα να βελτιστοποιεί τη ροή ενέργειας που αντιστοιχεί στην κατανάλωση που έχουν 8.500 σπίτια.

«Το πρόγραμμα λειτουργεί σαν ένα πεδίο έρευνας για την εξέλιξη τρόπων που θα προσφέρουν προστιθέμενη αξία στην ενέργεια», δήλωσε ο κ. Roberto Di Stefano, Επικεφαλής του e-Mobility της FCA για την περιοχή ΕΜΕΑ. «Κατά μέσο όρο, τα αυτοκίνητα παραμένουν σταθμευμένα το 80 με 90 της εκατό της διάρκειας της ημέρας. Κατά τη διάρκεια αυτού του διαστήματος, οι χρήστες που θα έχουν συνδεδεμένα τα αυτοκίνητα τους στο δίκτυο V2G θα κερδίζουν χρήματα ή δωρεάν ενέργεια, ως αντιστάθμισμα της βοήθειας που προσφέρει το όχημα τους στην σταθερότητα του δικτύου, χωρίς να περιορίζεται στο ελάχιστο η χρηστικότητα του αυτοκινήτου τους. Παράλληλα, αυτό το πρόγραμμα αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συνεργασίας της FCA με την ENGIE Eps, με στόχο να μειωθεί για τον πελάτη μας το συνολικό κόστος που έχει η αγορά και η χρησιμοποίηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.»

«Την περίοδο απαγόρευσης της κυκλοφορίας στην Ιταλία, σε συνεργασία με την FCA, συνεχίσαμε να χτίζουμε το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Το πρόγραμμα V2G βοηθά σε αυτή την κατεύθυνση, αλλά και στην προσπάθεια σταθεροποίησης του δικτύου ηλεκτροδότησης», σημείωσε ο κ. Carlalberto Guglielminotti, CEO της ENGIE Eps. «Υπολογίζουμε ότι μέχρι το 2025, η συνολική χωρητικότητα των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα είναι άνω των 300 GWh, αντιπροσωπεύοντας τη μεγαλύτερη «μετακινούμενη πηγή ενέργειας» στην ήπειρο. Η εγκατάσταση στο Mirafiori είναι μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Είμαστε σίγουροι ότι στο μέλλον το παράδειγμα της θα ακολουθεί ως λύση για όλους του εταιρικούς στόλους.»

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ