Φάκελος Διπλοκάμπινα Pick Ups : Fiat Fullback

Η Fiat τολμά και διεκδικεί μερίδιο από μια αγορά στην οποία μέχρι σήμερα δεν είχε παρουσία. Και το κάνει με ένα αυτοκίνητο-κλώνο, ενός pick up με μεγάλη παράδοση.

banner-google-news
Τελική τιμή διπλοκάμπινου (ανάλογα την έκδοση): από 25.470 έως 33.090 ευρώ

Η Fiat τολμά και διεκδικεί μερίδιο από μια αγορά στην οποία μέχρι σήμερα δεν είχε παρουσία. Και το κάνει με ένα αυτοκίνητο-κλώνο, ενός pick up με μεγάλη παράδοση.

Με μοναδικά χαρακτηριστικά σχεδίασης και χωροταξικής κατανομής, τη στιβαρή κατασκευή και τη αξιοπιστία που εξασφαλίζει η συνεργασία με την πολύπειρη στην συγκεκριμένη αγορά Mitsubishi, η Fiat φαίνεται να έχει υψηλές προσδοκίες από άποψη μεριδίου. Στην στρατηγική της μάρκας, το Fullback θα διαδραματίσει ηγετικό ρόλο προκειμένου ο Ιταλός κατασκευαστής να διεισδύσει στην σημαντικότερη υποκατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΣΤΥΛ

Το Fullback διαθέτει σπορ αναλογίες και μικρό εμπρός πρόβολο. Το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από το ιταλικό στιλ που ακολουθεί το νέο στιλιστικό αποτύπωμα της μάρκας και φυσικά το διαφοροποιεί από το αρχέτυπο Mitsubishi L200. Οι πλευρές έχουν διακριτικές ραβδώσεις για τη βελτίωση της αεροδυναμικής του αμαξώματος, ενώ και το πίσω μέρος είναι όμορφα «συνδεδεμένο» με την καμπίνα.

Fiat Fullback4 (Medium)

Οι εσωτερικοί χώροι αντανακλούν τη λειτουργικότητα ενός οχήματος εργασίας, καθώς και την άνεση και την κομψότητα ενός κορυφαίου SUV. Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, με ιδιαίτερα μεγάλα καθίσματα για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Τα εν λόγω καθίσματα είναι φαρδιά, τύπου μπάκετ και ενώ φαινομενικά δείχνουν άνετα, σε πολύωρες διαδρομές ίσως κουράσουν λόγω της «ρηχής» κατασκευής τους τόσο στην έδρα όσο και στην πλάτη. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού, όπως και ποτηροθήκες, η θέση των οποίων ωστόσο δεν διακρίνονται για την καλή τους εργονομία.

Fiat Fullback3 (Medium)

Υπάρχουν δύο επίπεδα εξοπλισμού για τους εσωτερικούς χώρους. Το πρώτο διαθέτει ένα σημαντικό αλλά λειτουργικό ταμπλό με ραδιόφωνο, CD και MP3 player, Bluetooth και άνετα υφασμάτινα καθίσματα. Το δεύτερο προσφέρει ευχάριστα καλαίσθητους εσωτερικούς χώρους με ιδιαίτερη προσοχή στα σημεία και στον εξοπλισμό, ένα δίχρωμο μαύρο/ασημί ταμπλό και δερμάτινα ή υφασμάτινα καθίσματα. Το αποτέλεσμα είναι ο σωστός συνδυασμός των αναγκών τόσο ενός επαγγελματία όσο και κάποιου οδηγού που αναζητάει την ευχαρίστηση και την άνεση της οδήγησης.

ΣHΚΩΝΕΙ ΠΟΛΛΑ

Το Fullback έχει φτιαχτεί για να αντιμετωπίσει ακόμα και τις πιο απαιτητικές αποστολές και διαθέτει μεγάλο ωφέλιμο φορτίο και πολύ υψηλό βαθμό αντοχής, η οποία οφείλεται κυρίως στο πλαίσιο τύπου σκάλας. Το ωφέλιμο φορτίο, ανάλογα με τη διαμόρφωση ξεπερνά τα 1.000 κιλά, ενώ με ρυμούλκηση το βάρος του υπερβαίνει τους τρεις τόνους. Ο χώρος της καρότσας από άποψη διαστάσεων, στην διπλοκάμπινη έκδοση, κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Fiat Fullback6 (Medium)

ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΩ ΡΑΦΙ

Το Fullback διατίθεται με έναν κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 2.4 λίτρων, με turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Ο κινητήρας είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, διακρίνεται για το χαμηλό βάρος και αποδίδει στην έκδοση της δοκιμής μας 180 ίππους. Συνδυάζεται αρμονικά με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και εμφανίζει εξαιρετική απόδοση σχεδόν σε όλο το φάσμα περιστροφής του κινητήρα. Μοναδική μας ένσταση εδώ είναι πως η μέγιστη ροπή αργεί να εμφανιστεί και αυτό μπορεί κανείς να το εντοπίσει και στα νούμερα που δίνει ο κατασκευαστής.

Fiat Fullback7 (Medium)

Ικανοποιητική ήταν η μέση κατανάλωση που «είδαμε» κατά την δοκιμή, κοντά στα 7,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ. ενώ χαμηλός ήταν ο παραγόμενος θόρυβος από τη γραμμή κίνησης.

Το σύστημα επιλεκτικής τετρακίνησης (4WD) μέσω του οποίου παρέχεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ κίνησης στους δύο τροχούς, στους τέσσερις τροχούς ή κίνησης στους τέσσερις τροχούς και υπο-πολλαπλασιασμό των σχέσεων ελέγχεται μέσω ενός περιστρεφόμενου διακόπτη που βρίσκεται ανάμεσα στα δύο καθίσματα.

H λειτουργία «Part Time» είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις SX και έχει τρεις θέσεις οδήγησης: «2H» για κίνηση στους πίσω τροχούς, «4Η», που μπορεί να επιλεγεί σε ταχύτητες μέχρι 100 χλμ./ώρα και κατανέμει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς για ασφαλέστερη οδήγηση σε ολισθηρούς ή ανώμαλους δρόμους, και “4L» που παρέχει αργές σχέσεις για ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες.

Fiat Fullback9 (Medium)

Η λειτουργία «Full time» είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις LX. Με την χρήση ενός κεντρικού διαφορικού Torsen, και τρεις ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, η ροπή μεταδίδεται στους τροχούς σε πραγματικό χρόνο με βάση τις οδικές συνθήκες και την ταχύτητα. Υπάρχουν τέσσερις θέσεις οδήγησης. Εκτός από τις θέσεις «2H» και “4H» που αναφέρονται παραπάνω, υπάρχει και η θέση «4HLc» που κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό, μοιράζοντας τη ροπή ισόποσα στους εμπρός και στους πίσω τροχούς για να βελτιώσει την πρόσφυση σε χιονισμένο, αμμώδες ή λασπώδες οδόστρωμα. Τέλος, η τέταρτη θέση «4LLc» όχι μόνο μπλοκάρει το κεντρικό διαφορικό, αλλά ταυτόχρονα εμπλέκει αργές σχέσεις για περισσότερη ροπή στις ακραίες εκτός δρόμου διαδρομές.

ΙΣΩΣ ΚΟΥΡΑΣΕΙ

Οι αναρτήσεις του Fullback διαθέτουν μια εξελιγμένη αρχιτεκτονική με διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκό στον μπροστινό άξονα, ενώ ο άκαμπτος πίσω άξονας έχει ελλειπτικά φύλλα σούστας για να μεγιστοποιήσει την αξιοπιστία και την στιβαρότητα. Στην πράξη, εντοπίζουμε την «ευθύνη» του πίσω άξονα για το έλλειμμα άνεσης, ειδικά όταν το όχημα διέρχεται από εγκάρσιες ανωμαλίες. Μάλιστα, η κατάσταση δεν διορθώνεται ακόμα και όταν φορτωθεί η καρότσα και «πατήσει» καλύτερα το αυτοκίνητο. Επιπλέον, οι όποιες ταλαντώσεις του πίσω άξονα μεταφέρονται μερικές φορές «άγαρμπα» σε όλο το αμάξωμα, με αποτέλεσμα να αισθάνονται κραδασμούς ακόμα οι μπροστά επιβάτες. Ίσως εδώ να τίθεται θέμα με την όλη ακαμψία της κατασκευής.

Fiat Fullback8 (Medium)

ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ

Η νέα έκδοση Fullback Cross διαθέτει αποκλειστικές στιλιστικές λεπτομέρειες, που υποδηλώνουν δυναμισμό, όπως η μαύρη αεροδυναμική σπορ μπάρα, η οποία υπογραμμίζει το προφίλ του μοντέλου και αναδεικνύει την ακόμα πιο κομψή σιλουέτα του. Η επιθετική και σπορ όψη του μοντέλου ενισχύεται περαιτέρω χάρη στη μαύρη ματ απόχρωση που εντοπίζεται σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου όπως στην εμπρός γρίλια, στους καθρέφτες, στις λαβές των θυρών, στους θόλους τροχών και στις ζάντες 17 ιντσών, ενώ με μαύρο χρώμα είναι βαμμένα και τα ιδιαίτερης σχεδίασης πλαϊνά σκαλοπάτια.

Fiat Fullback2 (Medium)

Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προβολείς BiXenon, φώτα ημέρας LED, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, δερμάτινα καθίσματα και δερμάτινο τιμόνι. Τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα, ενώ το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται ηλεκτρικά. Προαιρετικά διατίθεται το πακέτο Techno, που περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 7″, ραδιόφωνο DAB, CD/MP3 player, Bluetooth και θύρα USB, καθώς και λειτουργία κλειδώματος πίσω διαφορικού. Τέλος, για την ασφάλεια των επιβατών φροντίζουν οι επτά αερόσακοι (συμπεριλαμβανομένου και του αερόσακου για τα γόνατα του οδηγού), το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας (ESC), το σύστημα ευστάθειας ρυμουλκούμενου TSA (για μεγαλύτερη σταθερότητα κατά την ρυμούλκηση), το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (LDW) και το σύστημα υποστήριξης κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Diesel 2,4: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.442 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 180/3.500 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 430/2.500 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 177 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,2 Καυσαέρια Euro 5+

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6+1 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια, αντιστρεπτική δοκό. Πίσω: Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, αμορτισέρ

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 16 ιντσών Πίσω: Αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα 11,6 ιντσών.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,000 μ. Μήκος 5,285 (Double Cab) μ. Πλάτος 1,815 μ. Ύψος 1,780 μ. Πρόβολος εμπρός 0,865 μ. Πρόβολος πίσω 1,420 μ. Απόσταση από το έδαφος 205 χιλ. Γωνία προσέγγισης 30,0ο Γωνία διαφυγής 22,0ο Διάμετρος κύκλου στροφής 11,8 μ. Μικτό Βάρος 2.910 κιλά Απόβαρο από 1.875 κιλά Ωφέλιμο φορτίο από 1.045 κιλά ΚαρότσαxΠxΥ) 1,520 x 1,470 (1,130 στους θόλους) x 0,475 μ. Καθίσματα 4 – 5 Ελαστικά 245/70 R16 Ρεζερβουάρ 75 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις