Το Ευρωκοινοβούλιο εγκρίνει νέα μέτρα για τη ρύπανση από φορτηγά και λεωφορεία

banner-google-news

Την Τρίτη 21 Νοεμβρίου το Κοινοβούλιο ενέκρινε τη θέση του ενόψει διαπραγματεύσεων σχετικά με νέα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών για νέα λεωφορεία, φορτηγά και ρυμουλκούμενα. Υπέρ ψήφισαν 445, κατά 152 και υπήρξαν 30 αποχές.

Οι ευρωβουλευτές που ψήφισαν υπέρ στηρίζουν στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για τα μεσαίου βάρους και τα βαρέα φορτηγά, συμπεριλαμβανομένων των επαγγελματικών οχημάτων (όπως τα απορριμματοφόρα, οι νταλίκες ή οι μπετονιέρες) και τα λεωφορεία. Συμφωνούν με την πρόταση της Επιτροπής να επιτραπεί η ταξινόμηση αποκλειστικά μηδενικών εκπομπών νέων αστικών λεωφορείων από το 2030 και προτείνουν προσωρινή εξαίρεση (έως το 2035) για τα αστικά λεωφορεία που κινούνται με βιομεθάνιο, υπό αυστηρούς όρους.

Οι στόχοι καθορίζονται στο 45% για την περίοδο 2030-2034, στο 65% για το 2035-2039 και στο 90% από το 2040.