ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ

banner-google-news

Συνέντευξη στο περιοδικό ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΟΧΗΜΑ παραχώρησε τον Απρίλιο του 2012 ο πρώην υπουργός μεταφορών Ευρυπίδης Στυλιανίδης

1. Η ΝΔ, διαγράφει σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις,τροχιά νίκης. Μια τροχιά όμως που μοιάζει ελλειπτική μιας και δεν καταφέρνει να συγκεντρώσει προς το παρόν ποσοστό ικανό να της δώσει αυτοδυναμία. Το ενδεχόμενο συγκυβέρνησης είναι ορατό.Είναι όμως και ταυτόχρονα εφικτό και μάλιστα με ποιους;

 

Τώρα ξεκινά η προεκλογική προσπάθεια. Τώρα θα τεθούν τα πραγματικά διλήμματα, ώστε όλοι οι πολίτες να απαντήσουν για το ποιο κόμμα και ποια πολιτική μπορεί να μας βγάλει από την κρίση, οργανώντας την έξοδο της Ελλάδας από την εικονική οικονομία και τη στροφή της στην πραγματική οικονομία. Πιστεύω ότι οι πολίτες θα μας δώσουν εντολή αυτοδυναμίας, όταν θα συνειδητοποιήσουν ότι τόσο δεξιότερα όσο και αριστερότερα της ΝΔ υπάρχουν μόνο σχήματα αντιμνημονιακής διαμαρτυρίας ή ουτοπικού ακτιβισμού.

Το ΠΑΣΟΚ απέτυχε και μας έφερε στη σημερινή κατάσταση. Η ΝΔ είναι η μόνη δύναμη, που διαθέτει ολοκληρωμένο πρόγραμμα σε βάθος 10ετίας, που μπορεί να διαχειριστεί τις συνέπειες του μνημονίου, να οργανώσει και να επισπεύσει την έξοδο από αυτό. Αυτό θα φανεί και θα μας ενισχύσει.

 

2. Η οικονομία της χώρας πήγε και ήρθε στο χείλος του γκρεμού πολλές φορές. Ακόμη και τώρα οι Κασσάνδρες της πτώχευσης και της επιστροφής στη δραχμή δεν έχουν σταματήσει το θρήνο τους. Υπάρχει φως στο τούνελ;

 

Ο κίνδυνος είναι ακόμα υπαρκτός. Κερδίσαμε χρόνο και δεν πρέπει τώρα να χάσουμε ούτε λεπτό. Χρειάζεται αποφασιστική ηγεσία, ξεκάθαρο σχέδιο και στήριξη εμπιστοσύνης από τους πολίτες. Αν όλα αυτά συντρέξουν, είμαι βέβαιος ότι θα πετύχουμε, όπως πέτυχαν οι γονείς μας, κάτω από πολύ πιο δύσκολες συνθήκες.

 

3. Πρόσφατες δημοσκοπήσεις δείχνουν έναν κόσμο θυμωμένο με το σύνολο του πολιτικού κόσμου. Ποιο είναι το ζητούμενο ώστε να επανέλθει η εμπιστοσύνη του έλληνα στην πολιτική;

 

Ο κόσμος έχει δίκιο. Είδε τα όνειρά του να γκρεμίζονται. Έζησε την ατολμία της πολιτικής και βιώνει τις συνέπειες της αναποφασιστικότητας και της διαφθοράς. Πίστεψε στο «λεφτά υπάρχουν» διαπίστωσε ότι η πραγματική πολιτική δεν ταυτίζεται ούτε με την επικοινωνία, ούτε με τις δημόσιες σχέσεις στα κανάλια.

Για να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη, οι πολιτικοί πρέπει να αποδείξουν πια ότι ξέρουν να διαχειρίζονται κρίσεις, να παίρνουν αποφάσεις, να συγκρούονται, να λύνουν προβλήματα. Μόνο ο γνήσιος και υπεύθυνος λόγος που δε διστάζει να πει δυσάρεστες αλήθειες, μόνο οι συνεπείς πράξεις που παράγουν αποτελέσματα μπορούν να επαναφέρουν την εμπιστοσύνη των πολιτών. Η λύση θα προκύψει πάλι μέσα απο την πολιτική. Γι’ αυτό η κοινωνία πρέπει να αποφασίσει με ευθύνη σωφροσύνη.

 

4. Ζήσατε από κοντά την αγωνία των ανθρώπων του επαγγελματικού οχήματος κατά τη διάρκεια της θητείας σας στο υπουργείο μεταφορών και σαφώς γνωρίζετε μια σειρά από ζητήματα που τους απασχολούν. Παλαιότερη απόφαση απαγορεύει την μεταβίβαση οχημάτων στη χώρα μας που δεν φέρουν σύστημα απεμπλοκής κατά την πέδηση(ABS).Το κράτος σαφώς προσπαθεί να διασφαλίσει την κατάργηση των οχημάτων αυτών στη χώρα, ωστόσο περιορίζει επαγγελματίες κατόχους αυτοκινήτων χωρίς ABSοι οποίοι θα μπορούσαν να τα πουλήσουν σε εμπόρους που με τη σειρά τους θα μπορούσαν να τα διαθέσουν σε τρίτες χώρες ή ως μηχανήματα έργου για το οποία δεν υποχρεώνονται σε ABS.Ποια είναι η άποψη σας στην πρόταση τους να επιτραπεί η μεταβίβαση των οχημάτων έτσι ώστε με τη διαδικασία της μεταβίβασης και τη συμπλήρωση του βιβλιαρίου μεταβολών να διασφαλίζεται η πλήρης κυριότητα και να έχει ο έμπορος τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την παραπέρα διάθεση του οχήματος;

 

Τιμώ τους επαγγελματίες του οχήματος και δηλώνω ευθαρσως, ότι ως Υπουργός Μεταφορών είχα άψογη συνεργασία μαζί τους. Η πολιτεία οφείλει εμπράκτως να δείχνει το σεβασμό της σε όλους αυτούς τους ανθρώπους του μόχθου, μεριμνώντας βεβαίως για τους όρους ασφαλείας κατά την εργασία. Έτσι όπως θέτετε το συγκεκριμένο ζήτημα, το αίτημα του κλάδου μου φαίνεται λογικό και απολύτως κοινωνικό. Δεν βλέπω λόγους γιατί να μην νομοθετείται.

 

5.Συμφωνείτε με το συνεχές αίτημα για κατάργηση απαίτησης τζίρου σε νεοσύστατες εταιρείες οι οποίες επιθυμούν να αγοράσουν επαγγελματικά οχήματα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων, αν αναλογιστεί κανείς και τα όποια προβλήματα εμφανίστηκαν λόγω της οικονομικής κρίσης;

 

Δεν είμαι έτοιμος να απαντήσω για όλες τις ενδεχόμενες διαστάσεις του ζητήματος. Ωστόσο επί της αρχής μπορώ να σας πω ότι θεωρώ αναγκαία την κάθε είδους διευκόλυνση επιχειρήσεων και επαγγελματιών, που αποσυμπιέζει την αγορά, δημιουργεί κινητικότητα και διευκολύνει την κίνηση του χρήματος, τη ρευστότητα και την πραγματική οικονομία.

 

6.Υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική της ΝΔ για τα παραπάνω θέματα ή αυτά θα επαναξεταστούν σε ένα νέο διάλογο με τους ανθρώπους του χώρου;

 

Ό,τι ενισχύει τη ρευστότητα στην αγορά, ό,τι δημιουργεί θέσεις εργασίας και ό,τι ενισχύει την πραγματική οικονομία μας βρίσκει απολύτως θετικούς.

 

7. Χρόνια τώρα, ως εκπρόσωπος της περιφέρειας ζήσατε από κοντά τον αγώνα των συμπατριωτών σας με στόχο να αναδειχθεί η κάθε τοπική κοινωνία αν όχι πρωταγωνιστής τουλάχιστον συμπρωταγωνιστής της κεντρικής διοικησης. Τα κατάφερε τελικά η περιφέρεια ή εξακολουθεί να είναι ο κομπάρσος αυτού του τόπου;

 

Η πραγματική προοπτική της Ελληνικής Οικονομίας κρύβεται στην περιφέρεια. Η επένδυση στην περιφέρεια δεν είναι διόρθωση μίας αδικίας του παρελθόντος αλλά εθνική αναγκαιότητα. Το κόστος ζωής, η δημογραφική ενίσχυση της υπαίθρου, αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών πηγών και πολλά άλλα μπορούν να δώσουν μία νέα δυναμική στην πραγματική οικονομία και μία νέα πνοή στην κοινωνία. Πρωτογενής τομέας, τουρισμός, ενέργεια, εκπαίδευση, βιομηχανία-εμπόριο είναι τομείς που κατ’ εξοχήν συνδέονται με το ρόλο που καλείται να διαδραματίσει η περιφέρεια, η οποία είμαι βέβαιος ότι εκ των πραγμάτων θα πρωταγωνιστήσει.

 

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!