Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ απεργούν λόγω της εκχώρησης έργου στα ΚΤΕΛ

«Η συνέχιση εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ δεν προάγει τον δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών»

banner-google-news

Χωρίς λεωφορεία και τρόλεϊ θα είναι σήμερα η Αττική, λόγω της 24ωρης απεργίας που έχουν κηρύξει οι εργαζόμενοι. Το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ αποφάσισε α προχωρήσει σε 24ωρη απεργία, αντιδρώντας στην παράταση της σύμβασης του Οργανισμού με τα ΚΤΕΛ για ακόμη ένα έτος: «Είναι αδιανόητο, χωρίς καμία ενημέρωση των εργαζομένων, να γίνεται σχεδιασμός του συγκοινωνιακού έργου με συνέχιση εκχώρησης των ΚΤΕΛ, γεγονός που κάθε άλλο παρά τον δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών προάγει», αναφέρει η ανακοίνωση του σωματείου.

Το συνδικάτο των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ οργανώνει σήμερα συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του Οργανισμού στις 11:00 το πρωί. Αυτό που ζητούν είναι να μην παραταθεί η σύμβασή του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ για ένα ακόμα έτος.

Την τροπολογία για τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ στη δημόσια συγκοινωνία κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών. Βάσει της τροπολογίας προβλέπεται παράταση ενός έτους στις συμβάσεις μέσω των οποίων παραχωρούνται αστικά δρομολόγια σε εταιρείες ΚΤΕΛ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Δήλωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για την απεργία στην ΟΣΥ
Ο κ. Κώστας Καραμανλής έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η χώρα μας δυστυχώς ακόμα παλεύει με νοοτροπίες του χτες. Η Αθήνα χωρίς λεωφορεία σήμερα και τόσος κόσμος ταλαιπωρείται, ξέρετε γιατί; Γιατί κάποιοι συνδικαλιστές ζητούν λιγότερα λεωφορεία στο δρόμο. Ντροπή. Όλοι θυμούνται ότι παραλάβαμε τις αστικές συγκοινωνίες υπό διάλυση. Τα τελευταία χρόνια κάνουμε μια τεράστια προσπάθεια και καταφέραμε να αυξήσουμε τα λεωφορεία στο δρόμο, από 850 σε πάνω από 1300. Θέλω να είμαι ξεκάθαρος: Σε αυτή την προσπάθεια καθοριστικό ρόλο έπαιξαν και παίζουν οι εργαζόμενοι, τους οποίους έχω ευχαριστήσει επανειλημμένως.

Είναι προφανές όμως ότι δεν θα καταφέρναμε αυτή τη θεαματική αύξηση αν δεν είχαμε ενώσει δυνάμεις και με τον ιδιωτικό τομέα, μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ και του leasing. Και αυτό, χωρίς φυσικά να χάσει τη δουλειά του κανείς εργαζόμενος -αντιθέτως, για πρώτη φορά μετά από χρόνια έγιναν επιτέλους και προσλήψεις.

Οι μόνοι που φαίνεται πως ένιωσαν πως χάνουν μέρος από την εξουσία και την ισχύ τους, ήταν κάποιοι συνδικαλιστές.

Σήμερα, λοιπόν, γίνεται απεργία για ποιο λόγο; Γιατί διαμαρτύρονται για την ανανέωση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ.  Ζητάνε δηλαδή, να έχουμε λιγότερα λεωφορεία στο δρόμο.

Κι επιπλέον, ενώ προφανώς γνωρίζουν πως αυτή η απεργία είναι παράνομη και καταχρηστική, την προκήρυξαν χτες σε ώρα που η Πολιτεία δεν είχε τρόπο να αντιδράσει. Ήδη, σήμερα προσφύγαμε στα Δικαστήρια και εντός της ημέρας θα εκδικαστεί η υπόθεση».