Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό για την εξαίρεση των Μεταφορέων από τα έκτακτα μέτρα στήριξης

banner-google-news

Προς:
Τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας
Κυριάκο Μητσοτάκη

Θέμα: “Eξαίρεση των ΚΑΔ που αφορούν τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές από τα ελεύθερα επαγγέλματα που συμπεριλαμβάνονται στα έκτακτα μέτρα στήριξης που έδωσε η Ελληνική Κυβέρνηση”

Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,
Σε συνέχεια της υπ’αριθμόν πρωτοκόλλου Α12/0242/16.3.30 επιστολής που Σας απευθύναμε, θα θέλαμε να επανέλθουμε στο ζήτημα λήψης έκτακτων μέτρων στήριξης των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις οδικές μεταφορές, οι οποίες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω των επιπτώσεων του κορωνοϊού στην αγορά.

Προς μεγάλη μας έκπληξη, αλλά και έντονη δυσαρέσκεια, διαπιστώνουμε πως ενώ η Κυβέρνηση έλαβε άμεσα έκτακτα μέτρα για την ενίσχυση και την στήριξη σχεδόν όλων των ελεύθερων επαγγελμάτων, άφησε εκτός των μέτρων ελάχιστες ειδικότητες, μεταξύ των οποίων και τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Είναι προφανές πως κάτι τέτοιο μόνο εκ παραδρομής μπορεί να έγινε, παρερμηνεύοντας την τρέχουσα κατάσταση με την μεταφορά ειδών πρώτης ανάγκης (τρόφιμα, φάρμακα, υγειονομικό εξοπλισμό και καύσιμα), η οποία όμως αντιστοιχεί σε ένα πολύ μικρό ποσοστό της αγοράς, της τάξεως 8-12%, ενώ η υπόλοιπη έχει παροπλιστεί εντελώς, με εμπορικά καταστήματα και επιχειρήσεις να παραμένουν κλειστά, καθώς επίσης και με μεγάλη μείωση του εξαγωγικού και εισαγωγικού έργου λόγω της δυσχερούς κατάστασης στην διεθνή αγορά και των περιοριστικών μέτρων που λαμβάνει κάθε χώρα.

Αναλυτικά, η τρέχουσα κατάσταση της αγοράς οδικών εμπορευματικών μεταφορών σχετικά με τα ποσοστά εν ενεργεία δραστηριότητας, εκτιμάται με μόλις το 10% της αγοράς να παραμένει ενεργό για την τροφοδοσίας των νοσοκομείων, των φαρμακείων και των αλυσίδων καταστημάτων τροφίμων (super markets), ενώ ελάχιστοι μεταφορείς συνεχίζουν ακόμη την μεταφορά πρώτων υλών και προϊόντων σε βιομηχανικές επιχειρήσεις, ένα μικρό ποσοστό των βυτίων υγρών καυσίμων συνεχίζουν τον ανεφοδιασμό όσων πρατηρίων καυσίμων παραμένουν ανοιχτά, ένα πολύ μικρό ποσοστό δραστηριοποιείται στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από/προς τα λιμάνια της χώρας, η οποία παρουσιάζει σημαντική πτώση, ενώ οι αστικές διανομές σχεδόν δεν λειτουργούν στην παρούσα φάση, καθώς επίσης ενεργό παραμένει και το 30% των φορτηγών που μεταφέρουν εμπορεύματα ελεγχόμενης θερμοκρασίας (φορτηγά-ψυγεία). Στην περίπτωση των διεθνών μεταφορών δε, τα δρομολόγια προς Ιταλία, Γερμανία και Γαλλία, όπου σημειώνεται και ο μεγαλύτερος όγκος μεταφορικού έργου, έχουν μειώσει την συχνότητά τους κατά 80%, καθώς και τα περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας και οι αυστηροί έλεγχοι στην Ευρώπη λειτουργούν ανασταλτικά για την διενέργεια διεθνών μεταφορών, οι οποίες στο επόμενο χρονικό διάστημα εκτιμάται πως σχεδόν θα σταματήσουν.

Θεωρούμε προφανές πως ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών είναι ένας από τους κλάδους που έχει υποστεί τεράστιες ζημιές λόγω της πρωτοφανούς κρίσης την οποία διανύουμε, ενώ παράλληλα δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως ήδη η ελληνική μεταφορά βρισκόνταν σε δεινή οικονομική κατάσταση και οι επαγγελματίες του κλάδου αντιμετωπίζουν σοβαρά ζητήματα βιωσιμότητας, ενώ πλέον όλοι αναρωτιούνται τι θα πρέπει να γίνει με το προσωπικό τους και για πόσο θα μπορέσουν να το κρατήσουν ενεργό τώρα που βρίσκονται σε κατάσταση αδράνειας.

Παρακαλούμε πολύ όπως αναθεωρήσετε την λίστα των ΚΑΔ που συμπεριλαμβάνονται στα έκτακτα μέτρα ενίσχυσης που έλαβε η Κυβέρνησή Σας, συμπεριλαμβάνοντας και τους ΚΑΔ των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων (ΚΑΔ 4941…). Σε αντίθετη περίπτωση, κινδυνεύουμε με το κλείσιμο πολλών μικρομεσαίων επιχειρήσεων και μεγάλη απώλεια θέσεων εργασίας, με ότι αυτό συνεπάγεται για την εθνική μας οικονομία αλλά και για την ομαλή λειτουργία της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητά της, η οποία αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας!
Παραμένουμε στην διάθεσή σας για κάθε περεταίρω συνεργασία.

Για την ΟΦΑΕ
Μετά τιμής,

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Απόστολος Κενανίδης Χαράλαμπος Τσοχαταρίδης

23.03.20_OFAE_road transport_Coronavirus impact (1)_Page_123.03.20_OFAE_road transport_Coronavirus impact (1)_Page_223.03.20_OFAE_road transport_Coronavirus impact (1)_Page_3