Ο νόμος για τις πράσινες επιδοτήσεις 430 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ο οποίος χορηγεί φορολογικές εκπτώσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων παραγωγής ΗΠΑ φοβίζει την ΕΕ, ότι θα μπορούσε να καταστήσει τις ΗΠΑ παγκόσμιο ηγέτη στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σε βάρος των ευρωπαϊκών χωρών.
Καλωσόρισε ωστόσο προσεκτικά την σχετική οδηγία των Ηνωμένων Πολιτειών, που σημαίνει ότι οι εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορεί να επωφεληθούν εν μέρει από τον νόμο των ΗΠΑ για τη μείωση του πληθωρισμού, τονίζοντας όμως ότι απαιτούνται περαιτέρω βελτιώσεις.
Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ σημείωσε ότι ορισμένα εισαγόμενα αυτοκίνητα θα πληρούν τις προϋποθέσεις για εκπτώσεις φόρου ηλεκτρικών οχημάτων, μια κίνηση που ίσως κατευνάσει τις ανησυχίες των Ασιατών και των Ευρωπαίων.
Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ παρουσίασε σε γενικές γραμμές τις απαιτήσεις για εκπτώσεις φόρου στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων 29 Δεκεμβρίου, ενώ θα προσδιορίσει τους τελικούς κανόνες μέχρι τον Μάρτιο, ώστε οι υπάλληλοι να έχουν χρόνο για να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα του νόμου.
Η Επιτροπή, η οποία συντονίζει την εμπορική πολιτική για την Ευρωπαϊκή Ένωση, είπε ότι η οδηγία των ΗΠΑ, που δημοσιεύτηκε στις 29 Δεκεμβρίου, δείχνει ότι οι βιομηχανίες της ΕΕ θα μπορούσαν να επωφεληθούν από εκπτώσεις φόρου, αν πωλούν σε εμπόρους.
Όμως τα οχήματά τους δεν θα έχουν έκπτωση, αν πωλούνται σε ιδιώτες καταναλωτές.
Οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης -συμπεριλαμβανομένου του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν κατά τη διάρκεια επίσκεψης τον Δεκέμβριο στον Λευκό Οίκο- δηλώνουν ότι η νομοθεσία θα βλάψει τη βιομηχανία της ΕΕ, που ήδη υποφέρει από το υψηλό ενεργειακό κόστος, εν μέρει λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Τον σχετικό νόμο των ΗΠΑ επικρίνουν επίσης η Νότια Κορέα -έδρα των Hyundai και Kia- καθώς και η Αργεντινή, ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος παραγωγός λιθίου στον κόσμο, που είναι ένα κρίσιμο υλικό για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων.