Μέτρα ενίσχυσης των Μ.Μ.Μ. – Κρατική επιδότηση και αναστολή απόσυρσης λεωφορείων και ταξί

banner-google-news

Σειρά ζητημάτων, αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ρυθμίζει το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης που κατατέθηκε  στη Βουλή.

Οι διατάξεις προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς για την προστασία του κοινωνικού συνόλου από την πανδημία του κορονοϊού, αλλά και τη δυνατότητα αναστολής των αδειών των εργαζομένων έως τις 15 Φεβρουαρίου 2021.

Παράλληλα, προβλέπεται η χορήγηση κρατικής ενίσχυσης σε ΚΤΕΛ ΑΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, καθώς και στα τουριστικά γραφεία και στις τουριστικές επιχειρήσεις οδικών μεταφορών.
Αναλυτικά, με το πολυνομοσχέδιο:

1.Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΟΣΥ)»:

-Επιτρέπεται στη διοίκηση να αναστείλει έως και 15/2/2021 τις κανονικές άδειες των εργαζομένων με τις ειδικότητες των οδηγών και των τεχνικών εν κινήσει, πλην αυτών που βρίσκονται σε καθεστώς αδείας ειδικού σκοπού, για τη διασφάλιση της αδιάλειπτης λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς και την προστασία των κοινωνικού συνόλου από την έξαρση της πανδημίας.

-Οι εργαζόμενοι των ειδικοτήτων των οποίων η άδεια αναστέλλεται, αποζημιώνονται εφάπαξ με το ποσό των 500 ευρώ μεικτά και μπορούν, κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων, να μεταφέρουν σύνολο ή το υπόλοιπο των δικαιούμενων ημερών της κανονικής άδειας του 2020 έως και τις 30/6/2021.

2.Παρατείνεται έως τις 30/6/2021 η δυνατότητα του ΟΑΣΑ να συνάπτει συμβάσεις, με απευθείας ανάθεση, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων για τη διασφάλιση της εποπτείας και της διάθεσης χρήσης ελέγχου των μέσων κομίστρου, την αξιοποίηση των συγκοινωνιακών υποδομών, την ασφαλή μετακίνηση του επιβατικού κοινού.

3.Παρέχεται επίσης η δυνατότητα στον ΟΣΕΘ και τον ΟΑΣΘ για χρονικό διάστημα έξι μηνών, κατ’ ανώτατο όριο, να συνάπτει συμβάσεις για τη διασφάλιση της επάρκειας του στόλου των λεωφορείων τους.

4.Αναστέλλεται έως τις 31/12/2021 η υποχρέωση απόσυρσης από την κυκλοφορία: α) των αστικών και υπεραστικών λεωφορείων των φορέων παροχής του συγκοινωνιακού έργου β) των ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης γ) των σχολικών λεωφορείων ιδιωτικής χρήσης που εκτελούν το έργο της μεταφοράς μαθητών και δ) των επιβατηγών δημόσιας χρήσης ΤΑΞΙ, με τη συμπλήρωση του προβλεπόμενου ορίου ηλικίας αυτών, κατά περίπτωση.

5.Παρέχεται η εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση, εκ νέου με ΚΥΑ, όλων των ζητημάτων (προϋποθέσεις, διαδικασία, ποσά) αναφορικά με τη χορήγηση έκτακτης ενίσχυσης στους φορείς ΚΤΕΛ, ΚΤΕΛ ΑΕ ΚΑΙ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, καθώς και στα τουριστικά γραφεία και στις τουριστικές επιχειρήσεις οδικών μεταφορών, που διαθέτουν ειδικά τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης, καθώς και στα τουριστικά γραφεία που έχουν διαθέτουν και έχουν θέσει σε κυκλοφορία τουριστικά τρένα, οι οποίοι πλήττονται από τον αναγκαστικό περιορισμό των οδικών και σιδηροδρομικών επιβατικών μεταφορών εξαιτίας μέτρων κρατικής παρέμβασης για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού. Το ισχύον καθεστώς έκτακτης επιδότησης/αποζημίωσης των προαναφερόμενων φορέων, όπως έχει ειδικότερα καθορισθεί, καταργείται.