«Επαγγελματικό Όχημα» Φεβρουάριος 2018

banner-google-news

Αγαπητοί φίλοι,

Η χρονιά που έφυγε και αυτή που ήδη διανύουμε, αποτελούν μια περίοδο καθιέρωσης της ηλεκτροκίνησης τόσο στην Ευρώπη, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Καθώς οι «παιδικές  ασθένειες» της σχετικής τεχνολογίας έχουν προ πολλού και οριστικά ξεπεραστεί, οι μπαταρίες υπόσχονται μεγάλη αυτονομία και αξιοπιστία ενώ ταυτόχρονα το κόστος εξέλιξης και παραγωγής έχει μειωθεί σημαντικά, φαίνεται ότι η ηλεκτροκίνηση είναι η λύση που προκρίνουν οι κατασκευαστές ως απάντηση στους συνεχώς υψηλότερους στόχους της ΕΕ για την μείωση των εκπομπών ρύπων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά σταδιακά στην υλοποίηση των δεσμεύσεών της όσον αφορά την συμφωνία του Παρισιού (μείωση των εκπομπών CO 2 κατά 40% ως το 2030) πιέζοντας αφόρητα τις αυτοκινητοβιομηχανίες για ολοένα και πιο «οικολογικά» οχήματα. Σύμφωνα με τις δηλώσεις της Επιτροπής, οι μέσες εκπομπές CO 2 στα νέα αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά θα πρέπει να μειωθούν κατά -30% έως το 2030, σε σχέση με τις εκπομπές του 2021, στόχος ιδιαίτερα φιλόδοξος, καθώς απαιτεί συνδυασμό λύσεων.

Χώρες που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες σε θέματα περιβάλλοντος έχουν ήδη αποφασίσει πως η ηλεκτροκίνηση είναι κύριο μέρος της λύσης για την επίτευξη των στόχων αυτών. Απόδειξη για αυτό, δεν είναι μόνο τα εκατοντάδες ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία που εκτελούν μεταφορικό έργο, τα τελευταία τρία τουλάχιστον χρόνια, στις πιο σύγχρονες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις. Είναι επιπλέον ότι η σχετική τεχνολογία κατόρθωσε να εφαρμοστεί καθολικά σε όλες τις κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων ανεξαρτήτως τονάζ και μεταφορικού έργου. Έχουμε δει ήδη ηλεκτροκίνητα φορτηγά μεσαίου τονάζ αστικής χρήσης (διανομών και απορριμματοφόρα) και -εσχάτως- αμιγώς ηλεκτροκίνητο φορτηγό διεθνών μεταφορών από την Tesla.

Volvo Electric Bus 2015_1
Αδιαμφισβήτητα λοιπόν το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας για να επιτευχθούν ελάχιστοι ρύποι είναι η επικράτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για μια λύση πολύ φιλική προς το περιβάλλον, καθώς μειώνονται δραματικά οι ρύποι, περιορίζεται η χρήση ορυκτών καυσίμων και ελαχιστοποιείται η ηχορρύπανση.

Εμείς ως περιοδικό παρακολουθούμε τις εξελίξεις της τεχνολογίας φιλοξενώντας σχεδόν σε κάθε τεύχος ενδιαφέροντα άρθρα παρουσίασης ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων όλων των κατηγοριών. Πρόσφατα καλύψαμε δημοσιογραφικά την συμφωνία συνεργασίας ανάμεσα στη Solaris και στη ΔΕΗ, η οποία ίσως ανοίξει τον δρόμο για την είσοδο του ηλεκτρικού, αστικού Urbino στην ελληνική αγορά.

Στην Ελλάδα ωστόσο, τα πράγματα σχετικά με την πρόοδο της σχετικής αγοράς δεν βρίσκονται καν σε νηπιακό στάδιο και δεν έχει να κάνει με την οικονομική κρίση. Είναι η πλήρης απουσία οικονομικών κινήτρων, οι πολύπλοκες διαδικασίες μεταξύ δήμων και των αρμόδιων φορέων για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης, η εξαίρεση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από τα κοινοτικά προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων, αλλά και η μη προώθηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπηρεσίας από την τοπική αυτοδιοίκηση. Η ελληνική πολιτεία οφείλει συνεπώς να ακολουθήσει τα ευρωπαϊκά παραδείγματα για την παροχή φορολογικών και κυκλοφοριακών κινήτρων, να ενοποιήσει το νομοθετικό έργο και να προωθήσει τη χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις διάφορες εργασίες και διανομές μέσα στους δήμους. Με λίγα λόγια να δημιουργήσει «σταθμό υποδοχής» της ηλεκτροκίνησης, αλλιώς (και αυτό) το… τρένο δεν θα κάνει στάση στη χώρα μας!


Στο «Επαγγελματικό Όχημα» by YouTruck Φεβρουαρίου:

Παρουσιάζουμε τις αλλαγές στις καμπίνες και τον εξοπλισμό του MAN TGX για το 2018

T47_MAN TGX-1

και δίνουμε το παρόν στην τελετή παράδοσης του επετειακού TGX PerformanceLine στην εταιρία Ταφιάδης Trans.

T47_MAN-1

Δοκιμάζουμε το vanette της Dacia, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό

T47_Dacia-1

ενώ στις σελίδες του BusLife παρουσιάζουμε ακόμα μια νέα έκδοση του αστικού μίνι λεωφορείου Sprinter City.

T47_Sprinter City 45-1

Διαβάστε Ακόμη:
* τα αποτελέσματα μιας έρευνας της Daimler που αποδεικνύουν τα οφέλη του φυσικού φωτός στις επιδόσεις του οδηγού.

T47_Merc Daylight-1

* τις νομοθετικές ρυθμίσεις που ετοιμάζει η ΕΕ για να απαγορεύσει την εβδομαδιαία ανάπαυση των οδηγών εντός της καμπίνας.