Η ΕΕ σκέφτεται να επιβάλει στις μεταφορές να πληρώνουν για τις εκπομπές CO2

Η τιμή των αδειών άνθρακα στην ΕΕ αυξήθηκε τους τελευταίους μήνες, ως αποτέλεσμα των σχεδίων της ΕΕ να μειώσει ταχύτερα τις εκπομπές

banner-google-news

Διπλωμάτες από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συζήτησαν την προηγούμενη εβδομάδα την επιβολή προστίμου στον τομέα των μεταφορών για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με το Πρακτορείο Reuters.

H EE συμφώνησε να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου τουλάχιστον 55% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Ο στόχος αυτός θα απαιτήσει να μειωθούν οι εκπομπές ταχύτερα σε όλους τους τομείς, από τη γεωργία έως τη βαριά βιομηχανία. Τώρα οι Βρυξέλλες πρέπει να σχεδιάσουν πολιτικές ώστε να πραγματοποιηθεί ο στόχος.

Αυτό περιλαμβάνει ένα σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων (ΕTS), το οποίο θα αναγκάζει όσους ρυπαίνουν στις μεταφορές, στα κτίρια και τη γεωργία, να αγοράζουν άδειες, για να καλύψουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. «Αυτό θα πρέπει να συμβεί σταδιακά, με τρόπο που δεν θα οδηγήσει σε διαταραχή αυτών των τομέων, και δεν θα επηρεάσει την τιμή του άνθρακα στο τρέχον ΕTS», ανέφερε η Επιτροπή σε έγγραφο που κοινοποιήθηκε στους διπλωμάτες της ΕΕ.

Piaggio Porter

Η ΕΕ χρησιμοποιεί ήδη ένα ETS, για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων από τη βιομηχανία και σταθμούς παραγωγής ενέργειας. Ο νέος στόχος του 2030 θα απαιτήσει επιπλέον μείωση 10 ποσοστιαίων μονάδων, στις εκπομπές από τομείς που δεν καλύπτονται επί του παρόντος από το ETS. Στους τομείς αυτούς περιλαμβάνονται και οι μεταφορές.

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΡΥΠΩΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΙ ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ, ΣΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΙΜΑ.

Η τιμή των αδειών άνθρακα στην ΕΕ αυξήθηκε τους τελευταίους μήνες, ως αποτέλεσμα των σχεδίων της ΕΕ να μειώσει ταχύτερα τις εκπομπές, και τη Δευτέρα, 26/4/2021, έφτασε σε ρεκόρ υψηλότερο των 47 ευρώ ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα.

Autovision New
Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!