Ε.Ε. : Αυστηρότερα όρια CO2 για τα φορτηγά τα επόμενα χρόνια

Νέα Μέτρα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την πρόληψη του κορωναϊού (COVID-19)
banner-google-news

Τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν να επιβάλουν για πρώτη φορά ανώτατα όρια στο διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπονται απο φορτηγά, εντείνοντας την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Απο την άλλη, οι προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές φορτηγών είναι μεγάλες.

Οι αντιπρόσωποι των κυβερνήσεων της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου καθόρισαν στόχο 30% για τη μείωση των εκπομπών CO2 για το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019. Σε σύσκεψη που τελείωσε την Τρίτη στις Βρυξέλλες, οι αξιωματούχοι ενέκριναν επίσης προσωρινή μείωση εκπομπών κατά 15% για το 2025.

Η Ευρώπη δείχνει μεγαλύτερη αποφασιστικότητα να «καθαρίσει» τις οδικές μεταφορές εν μέσω εντονότερων προειδοποιήσεων για τις καταστροφικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη και για τους οικονομικούς κινδύνους της απώλειας της Κίνας στην τεχνολογική μετάβαση προς οχήματα χαμηλών εκπομπών.

Η συμφωνία για τα όρια εκπομπών CO2 για φορτηγά υποστηρίζει τους στόχους μείωσης που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ρυθμιστικό σκέλος της ΕΕ, σε σχέδιο νόμου του Μαΐου 2018 και εγκρίθηκε από τις εθνικές κυβερνήσεις το Δεκέμβριο. Αντιθέτως, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποσχέθηκε πέρυσι πιο φιλόδοξες περικοπές κατά 20% το 2025 και 35% το 2030.