ΔΟΚΙΜΗ : Fiat Panda Van 1,3

banner-google-news

Μικρό στο μάτι!

Η Fiat προσφέρει σε τιμή ευκαιρίας ένα μίνι βαν για όσους επιχειρούν στις πόλεις και τα νησιά μας και χρειάζονται το πιο ευέλικτο όχημα διανομής. Αυτό το μικρό, μας ξάφνιασε ευχάριστα και δείχνει ικανό για μεγάλα πράγματα.

Κείμενο, φωτογραφίες: Κώστας Σκαρμαλιωράκης

Πάνω που μπορεί κανείς να θεωρήσει λίγο-πολύ τα πράγματα δεδομένα στην ευρύτερη κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV’s), το marketing κάνει πάλι το θαύμα του και φέρνει ανατροπές. Το marketing, και η εμμονή των κατασκευαστών να παρουσιάζουν μια επαγγελματική έκδοση για κάθε επιβατικό όχημα που υπάρχει στη γκάμα τους. Κάπως έτσι «γεννήθηκε» μια ακόμα υποκατηγορία επαγγελματικών οχημάτων, που πλέον αποτελεί και τη βάση όλων όσων αποκαλούμε «ελαφρά» και έχουν μικτό βάρος έως 3,5 τόνους.

Ο λόγος για τα μικρά επαγγελματικά αυτοκίνητα που τοποθετούνται κάτω από τη γνωστή κατηγορία που διαμορφώνουν κατά κύριο λόγο τα Fiat Punto Van, Opel Corsa Van και VW Polo Van. Τη νέα υποκατηγορία δημιούργησαν επαγγελματικές εκδόσεις μίνι αυτοκινήτων πόλης όπως το Panda Van και το load up!, από τις Fiat και VW αντίστοιχα, οι οποίες διέκριναν ευκαιρία ανάπτυξης μέσω του downsizing. Σε παλαιότερο τεύχος (23) του Youtruck είδαμε αναλυτικά την πρόταση της VW, που όπως και αυτή της Fiat λανσαρίστηκαν στην ελληνική αγορά μέσα στο 2015.

Το νέο Fiat Panda Van προσφέρεται σε εκδόσεις αποκλειστικά 5θυρου αμαξώματος, με κίνηση στους δύο εμπρός τροχούς αλλά και σε 4κίνητο (αυτόματη εμπλοκή) και σε επίπεδο εξοπλισμού pop και climbing αντίστοιχα. Η 4κίνητη έκδοση Panda van climbing περιλαμβάνει επιπλέον κιτ επισκευής ελαστικού, κλείδωμα διαφορικού και αισθητήρα εξωτερικής θερμοκρασίας.

Το 2κίνητο Panda Van της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον κινητήρα πετρελαίου 1,3 MTJ 75 ίππων ο οποίος είναι εξοπλισμένος με σύστημα Start/Stop για μεγιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου και μείωση των εκπομπών CO2.

ΤΡΥΠΩΝΕΙ ΠΑΝΤΟΥ

Οι περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου μεγιστοποιούν την ευελιξία κίνησης εκεί που το Panda Van καλείται να ανταπεξέλθει, δηλαδή στα στενά της πόλης. Ο εύκολος χειρισμός, η άνεση και η ευκολία φόρτωσης το καθιστούν ιδανική επιλογή και για τους επαγγελματίες των μικρών νησιών μας, όπου η ανάγκη για περιορισμένο όγκο αποτελεί προτεραιότητα. Με κύκλο στροφής μόλις στα 9,3 μέτρα, κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση και καλή περιμετρική ορατότητα από τη θέση του οδηγού, οι συνεχείς στάσεις και τα παρκαρίσματα στο πλαίσιο των αστικών διανομών γίνονται χωρίς πρόβλημα για τον επαγγελματία. Την εν λόγω διαδικασία απλοποιεί και η εύκολη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης, τόσο από τις πλαϊνές πίσω πόρτες του αμαξώματος όσο και από την κλασική πίσω πόρτα.
Ο χώρος φόρτωσης προστατεύεται από τα αδιάκριτα βλέμματα χάρη στα φιμέ τζάμια που τοποθετεί ο κατασκευαστής ενώ γενικότερα η όλη κατασκευή δείχνει ιδιαίτερα προσεγμένη. Ένα σταθερό μεταλλικό διαχωριστικό προστατεύει τον οδηγό και διαχωρίζει τον ωφέλιμο χώρο φόρτωσης από την καμπίνα των επιβατών. Όλες οι επιφάνειες φέρουν επένδυση, είτε πλαστικό, είτε μοκέτα ενώ εξαιρετικής κατασκευής δείχνει το πάτωμα (από σκληρό, κυψελωτό, αντιολισθητικό πλαστικό) του χώρου φόρτωσης. Υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα αναδίπλωσής του προκειμένου να αποθηκευτούν διάφορα μικροπράγματα και εργαλεία κάτω από αυτό. Κρίκοι πρόσδεσης καθώς και ένα αποσπώμενο φωτιστικό σώμα-φακός (προαιρετικά) συμπληρώνουν την εικόνα του χώρου που καλείται να φιλοξενήσει το εκάστοτε φορτίο.

ΟΜΟΡΦΗ ΚΑΜΠΙΝΑ

Η καμπίνα των επιβατών διατηρεί όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το επιβατικό Panda. Νεανικής αισθητικής ταμπλό με πολλές καμπύλες γραμμές, σκουρόχρωμες επιφάνειες για μείωση των αντανακλάσεων και αρκετές θήκες και ποτήρια και μικροαντικείμενα συνθέτουν μια εικόνα που μόνο θετική έκπληξη μπορεί να αποτελέσει για όποιον καθίσει πίσω από το τιμόνι του Panda Van. Τα χειριστήρια είναι εύκολα στη χρήση και στην πρόσβαση, εξασφαλίζοντας καλή εργονομία. Το ταμπλό είναι σχεδιασμένο ως ένα πρακτικό, πολυχρηστικό «κέλυφος» που περικλείει ένα μεγάλο ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο, ενώ μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν επίσης στην κεντρική κονσόλα και στα πλαϊνά των θυρών.

Δύο μεγάλα και άνετα καθίσματα μπορούν να φιλοξενήσουν οδηγό και συνοδηγό, με αρκετό χώρο για τα πόδια και οριακό χώρο για το κεφάλι στις περιπτώσεις που ο επιβάτης ξεπερνά σε ύψος το 1,85 μέτρα.

ΚΑΛΟ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Ο 1300άρης κινητήρας πετρελαίου με σύστημα common rail δεύτερης γενιάς ανταποκρίνεται και με το παραπάνω στις απαιτήσεις του μικρού αμαξώματος, ακόμα και με πλήρες φορτίο. Διατηρεί την κατανάλωση καυσίμου σε πολύ «λογικά» επίπεδα, διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία και συνεργάζεται αρμονικά και αποτελεσματικά στη γραμμή κίνησης με το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Ταυτόχρονα, οι δοκιμασμένες λύσεις στη διάταξη των αναρτήσεων εγγυώνται δυναμική συμπεριφορά και ικανοποιητικό κράτημα. Υπάρχει φυσικά ειδική ρύθμιση των αναρτήσεων για επιτρεπόμενα φορτία μέχρι 855 κιλά στον εμπρόσθιο άξονα και μέχρι 780 κιλά στον πίσω άξονα. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο μπορεί να ανέλθει στα 500 κιλά, νούμερο διόλου ευκαταφρόνητο αν αναλογιστούμε στο μέγεθος του αμαξώματος.

Ιδιαίτερα ικανοποιητικό μπορεί να χαρακτηριστεί το επίπεδο του εξοπλισμού. Για την άνεση του οδηγού υπάρχουν όλες οι γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες ενώ για την ασφάλεια ο κατασκευαστής έχει προβλέψει μεταξύ άλλων τέσσερις αερόσακους, ABS και ESP. Ο κατάλογος με τα προαιρετικά στοιχεία που μπορεί να τοποθετήσει ο υποψήφιος αγοραστής είναι μακρύς (μέχρι και Hill-holder για εκκίνηση σε ανηφόρες).

ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ

Το νέο Fiat Panda Van έρχεται άμεσα αντιμέτωπο με το VW load up! Διαθέτουν ίδιας λογικής αμάξωμα και εφάμιλλες δυνατότητες σε επίπεδο χωροταξικό αλλά και μηχανικών μερών. Το load up! εξωτερικά δείχνει πιο όμορφο, χάρη στις περισσότερο δυναμικές γραμμές σχεδίασης. Αντίθετα στην καμπίνα, το Panda Van διαθέτει πιο ευχάριστη αισθητική, περισσότερες λύσεις αποθήκευσης μικροαντικειμένων και πιο άνετα καθίσματα. Στο χώρο φόρτωσης δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές, τέτοιες ωστόσο εντοπίζουμε τόσο στην οδική συμπεριφορά των αμαξωμάτων όσο και στην απόδοση των κινητήρων τους. Η ανάρτηση του Panda Van προσφέρει μεγαλύτερη άνεση ενώ αυτή του load up καλύτερο κράτημα στις στροφές και σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες κίνησης. Ο κινητήρας της VW παρά το ότι διαθέτει μικρότερη χωρητικότητα κερδίζει τις εντυπώσεις με την συνολική του απόδοση. Τέλος, η πρόταση της Fiat είναι αρκετά πιο οικονομική, χωρίς να υστερεί σε εξοπλισμό.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.3L SDE: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.248 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 75/4.000 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 190/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 69,6 x 82 Σχέση συμπίεσης 16,8:1 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 16,3 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 168 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 3,9

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Μηχανικό κιβώτια ταχυτήτων 5+1 σχέσεων.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη ανάρτηση, τύπου ΜακΦέρσον, εγκάρσια ψαλίδια που ασφαλίζουν σε μια βοηθητική εγκάρσια δοκό.
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ: Διπλό κύκλωμα, αυτορυθμιζόμενο σερβό υποβοήθησης. Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 257 χιλ. Πίσω: Ταμπούρα 203 χιλ.

ΤΙΜΗ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Έκδοση: Panda Van Pop 75ps Τιμή: από 9.700 ευρώ (με απόσυρση, χωρίς Φ.Π.Α) Βασικός Εξοπλισμός: Αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι, κλιματισμός, ESP, ABS με Brake Assist System, φώτα ημέρας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι/θερμαινόμενοι καθρέπτες, φιμέ τζάμια πίσω

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ: Μήκος 3,653 μ. Πλάτος 1,643 μ. Ύψος 1,551 μ. Μεταξόνιο 2,300 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 9,3 μ. Μικτό Βάρος 1.440 κιλά Απόβαρο 935 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 505 κιλά Χώρος φόρτωσης (ΜxΠxΥ) 1,165 x 1,220 (1,020 στους θόλους) x 0,900 μ. Ωφέλιμος όγκος 1,0 κυβ. μέτρα, Καθίσματα 2, Ελαστικά 175/65 R14 Ρεζερβουάρ 37 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

 

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!