ΔΟΚΙΜΗ: Fiat Fullback DC 2,4

banner-google-news

Ένας… κλώνος στο χωράφι

Η Fiat τολμά να διεκδικήσει μερίδιο από μια αγορά στην οποία μέχρι σήμερα δεν είχε παρουσία. Και το κάνει με ένα αυτοκίνητο-κλώνο, ενός pick up με μεγάλη παράδοση. Μένει να δούμε εάν το Fullback θα σηκώσει το βάρος της… φανέλας ή θα μείνει στον… πάγκο της κατηγορίας.

Κείμενο, φωτογραφίες: Κώστας Σκαρμαλιωράκης

Με το νέο Fullback η Fiat Professional εισέρχεται στην κατηγορία των pick-up απευθυνόμενο σε νέες αγορές όπως για παράδειγμα ο γεωργικός τομέας. Η συγκεκριμένη κατηγορία  στην περιοχή της ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική) συγκεντρώνει περίπου 650.000 οχήματα που αντιστοιχούν στο 22% των συνολικών πωλήσεων στην αγορά επαγγελματικών. Πρόκειται για έναν αγώνα στρατηγικής όπου το Fullback θα διαδραματίσει ηγετικό ρόλο προκειμένου ο Ιταλός κατασκευαστής να διεισδύσει στην σημαντικότερη υποκατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.  Με μοναδικά χαρακτηριστικά σχεδίασης και χωροταξικής κατανομής, τη στιβαρή κατασκευή και τη αξιοπιστία που εξασφαλίζει η συνεργασία με την πολύπειρη στην συγκεκριμένη αγορά Mitsubishi η Fiat φαίνεται να έχει υψηλές προσδοκίες από άποψη μεριδίου.

Η γκάμα περιλαμβάνει δύο τύπους αμαξώματος (Extended Cab και Double Cab) και εκδόσεις εξοπλισμού που ικανοποιούν τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Το Fullback είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας όπως ABS με EBD, ESP, Hill Holder, ASR, επτά αερόσακους κλπ. Ο εσωτερικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων καθίσματα ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για ηχοσύστημα & bluetooth, δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων, αυτόματο κλιματισμό κ.α.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΣΤΥΛ

Το Fullback διαθέτει σπορ αναλογίες και μικρό εμπρός πρόβολο. Το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από το ιταλικό στιλ που ακολουθεί το νέο στιλιστικό αποτύπωμα της μάρκας και φυσικά το διαφοροποιεί από το αρχέτυπο Mitsubishi L200. Οι πλευρές έχουν διακριτικές ραβδώσεις για τη βελτίωση της αεροδυναμικής του αμαξώματος, ενώ και το πίσω μέρος είναι όμορφα «συνδεδεμένο» με την καμπίνα.

Οι εσωτερικοί χώροι αντανακλούν τη λειτουργικότητα ενός οχήματος εργασίας, καθώς και την άνεση και την κομψότητα ενός κορυφαίου SUV. Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, με ιδιαίτερα μεγάλα καθίσματα για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Τα εν λόγω καθίσματα είναι φαρδιά, τύπου μπάκετ και ενώ φαινομενικά δείχνουν άνετα, σε πολύωρες διαδρομές ίσως κουράσουν λόγω της «ρηχής» κατασκευής τους τόσο στην έδρα όσο και στην πλάτη. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού, όπως και ποτηροθήκες, η θέση των οποίων ωστόσο δεν διακρίνονται για την καλή τους εργονομία.

Υπάρχουν δύο επίπεδα εξοπλισμού για τους εσωτερικούς χώρους. Το πρώτο διαθέτει ένα σημαντικό αλλά λειτουργικό ταμπλό με ραδιόφωνο, CD και MP3 player, Bluetooth και άνετα υφασμάτινα καθίσματα. Το δεύτερο προσφέρει ευχάριστα καλαίσθητους εσωτερικούς χώρους με ιδιαίτερη προσοχή στα σημεία και στον εξοπλισμό, ένα δίχρωμο μαύρο/ασημί ταμπλό και δερμάτινα ή υφασμάτινα καθίσματα. Το αποτέλεσμα είναι ο σωστός συνδυασμός των αναγκών τόσο ενός επαγγελματία όσο και κάποιου οδηγού που αναζητάει την ευχαρίστηση και την άνεση της οδήγησης.

ΣΥΚΩΝΕΙ ΠΟΛΛΑ

Το Fullback έχει φτιαχτεί για να αντιμετωπίσει ακόμα και τις πιο απαιτητικές αποστολές και διαθέτει μεγάλο ωφέλιμο φορτίο και πολύ υψηλό βαθμό αντοχής, η οποία οφείλεται κυρίως στο πλαίσιο τύπου σκάλας. Το ωφέλιμο φορτίο, ανάλογα με τη διαμόρφωση ξεπερνά τα 1.000 κιλά, ενώ με ρυμούλκηση το βάρος του υπερβαίνει τους τρεις τόνους. Ο χώρος της καρότσας από άποψη διαστάσεων, στην διπλοκάμπινη έκδοση, κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας

ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΩ ΡΑΦΙ

Το Fullback διατίθεται με έναν κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 2.4 λίτρων, με turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Ο κινητήρας είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, διακρίνεται για το χαμηλό βάρος και αποδίδει στην έκδοση της δοκιμής μας 180 ίππους. Συνδυάζεται αρμονικά με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και εμφανίζει εξαιρετική απόδοση σχεδόν σε όλο το φάσμα περιστροφής του κινητήρα. Μοναδική μας ένσταση εδώ είναι πως η μέγιστη ροπή αργεί να εμφανιστεί και αυτό μπορεί κανείς να το εντοπίσει και στα νούμερα που δίνει ο κατασκευαστής.

Ικανοποιητική ήταν η μέση κατανάλωση που «είδαμε» κατά την δοκιμή, κοντά στα 7,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ. ενώ χαμηλός ήταν ο παραγόμενος θόρυβος από τη γραμμή κίνησης.

Το σύστημα επιλεκτικής τετρακίνησης (4WD) μέσω του οποίου παρέχεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ κίνησης στους δύο τροχούς, στους τέσσερις τροχούς ή κίνησης στους τέσσερις τροχούς και υπο-πολλαπλασιασμό των σχέσεων ελέγχεται μέσω ενός περιστρεφόμενου διακόπτη που βρίσκεται ανάμεσα στα δύο καθίσματα.

H λειτουργία «Part Time» είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις SX και έχει τρεις θέσεις οδήγησης: «2H» για κίνηση στους πίσω τροχούς, «4Η», που μπορεί να επιλεγεί σε ταχύτητες μέχρι 100 χλμ./ώρα και κατανέμει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς για ασφαλέστερη οδήγηση σε ολισθηρούς ή ανώμαλους δρόμους, και “4L» που παρέχει αργές σχέσεις για ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες.

Η λειτουργία «Full time» είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις LX. Με την χρήση ενός κεντρικού διαφορικού  Torsen, και τρεις ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, η ροπή μεταδίδεται  στους τροχούς σε πραγματικό χρόνο με βάση τις οδικές συνθήκες και την ταχύτητα. Υπάρχουν τέσσερις θέσεις οδήγησης. Εκτός από τις θέσεις «2H» και “4H» που αναφέρονται παραπάνω, υπάρχει και η θέση «4HLc» που κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό, μοιράζοντας τη ροπή ισόποσα στους εμπρός και στους πίσω τροχούς για να βελτιώσει την πρόσφυση σε χιονισμένο, αμμώδες ή λασπώδες οδόστρωμα. Τέλος, η τέταρτη θέση «4LLc» όχι μόνο μπλοκάρει το κεντρικό διαφορικό, αλλά ταυτόχρονα εμπλέκει αργές σχέσεις για περισσότερη ροπή στις ακραίες εκτός δρόμου διαδρομές.

ΙΣΩΣ ΚΟΥΡΑΣΕΙ

Οι αναρτήσεις του Fullback διαθέτουν μια εξελιγμένη αρχιτεκτονική με διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκό στον μπροστινό άξονα, ενώ ο άκαμπτος πίσω άξονας έχει ελλειπτικά φύλλα σούστας για να μεγιστοποιήσει την αξιοπιστία και την στιβαρότητα. Στην πράξη, και μετά από 600 χιλιόμετρα μεικτής διαδρομής σε πόλη, εθνικό δρόμο και χωματόδρομους εντοπίζουμε την «ευθύνη» του πίσω άξονα για το έλλειμμα άνεσης, ειδικά όταν το όχημα διέρχεται από εγκάρσιες ανωμαλίες. Μάλιστα, η κατάσταση δεν διορθώνεται ακόμα και όταν φορτωθεί η καρότσα και «πατήσει» καλύτερα το αυτοκίνητο. Επιπλέον, οι όποιες ταλαντώσεις του πίσω άξονα μεταφέρονται μερικές φορές «άγαρμπα» σε όλο το αμάξωμα, με αποτέλεσμα να αισθάνονται κραδασμούς ακόμα οι μπροστά επιβάτες. Ίσως εδώ να τίθεται θέμα με την όλη ακαμψία της κατασκευής.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

«Fullback», στην πραγματικότητα, είναι μια θέση-κλειδί στο αμερικανικό ποδόσφαιρο και στο ράγκμπι (ο τελευταίος άνθρωπος στην άμυνα ή επίσης και αμυντικός στην επίθεση) και προσδιορίζει έναν παίκτη ικανό να δώσει λύσει σε οποιαδήποτε κατάσταση. Το συγκεκριμένο πνεύμα του νικητή θέλει να επικοινωνήσει με το νέο αυτό όχημά της η Fiat Professional. Αυτό που λέμε εμείς είναι ότι ο… παίκτης είναι αναμφισβήτητα καλός, ωστόσο το αγοραστικό κοινό είναι αυτό που αποφασίσει αν θα μπει στη βασική ομάδα (των προτιμήσεών του) ή θα μείνει στον πάγκο!

ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ

ESC: Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας αναγνωρίζει την τάση του οχήματος να εκτραπεί της πορείας του και επιδρά στον κινητήρα και στο σύστημα πέδησης του κάθε τροχού με σκοπό να αποκαταστήσει την ομαλή πορεία του οχήματος. Ουσιαστικά, αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών, μειώνοντας τον κίνδυνο ολίσθησης και εγγυάται τέλεια πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες. Υπάρχει διακόπτης απενεργοποίησής του.

Hill Holder: H ιδανική λύση για εκκίνηση σε ανηφόρες ακόμα με με πλήρες φορτίο. Το σύστημα επιδρά στα φρένα και αποτρέπει την κύλιση προς τα πίσω από την στιγμή που θα απομακρύνετε το πόδι σας από το πεντάλ του φρένου, ώστε σας δώσει ικανό χρόνο να πατήσετε το πεντάλ του γκαζιού.

LDW: Το σύστημα ελέγχου αλλαγής λωρίδας λειτουργεί αυτόματα σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 65 χλμ/ω και προειδοποιεί με οπτικό και ηχητικό σήμα ότι το όχημα παρεκκλίνει της πορείας του. Υπάρχει διακόπτης απενεργοποίησής του.

Trailer Sway Control: To ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας ρυμουλκούμενου εγγυάται την σταθερότητα του οχήματος ακόμα και σε περίπτωση ρυμούλκησης. Σε περίπτωση που το ρυμουλκούμενο τίνει να αναδιπλωθεί, το σύστημα TSA παρεμβαίνει αυτόματα περιορίζοντας την δύναμη του κινητήρα και επιδρώντας στο σύστημα πέδησης ώστε το όχημα να επανέλθει στην σταθερή τροχιά.ου πορεία

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Diesel 2,4: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.442 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 180/3.500 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 430/2.500 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 177 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,2 Καυσαέρια Euro 5+

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6+1 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια, αντιστρεπτική δοκό. Πίσω: Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, αμορτισέρ

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 16 ιντσών Πίσω: Αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα 11,6 ιντσών.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,000 μ. Μήκος 5,285 (Double Cab) μ. Πλάτος 1,815 μ. Ύψος 1,780 μ. Πρόβολος εμπρός 0,865 μ. Πρόβολος πίσω 1,515 μ.  Απόσταση από το έδαφος 205 χιλ. Γωνία προσέγγισης 30,0ο Γωνία διαφυγής 22ο Διάμετρος κύκλου στροφής 11,8 μ. Μικτό Βάρος 2.910 κιλά Απόβαρο από 1.875 κιλά Ωφέλιμο φορτίο από 1.045 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,520 x 1,470 (1,130 στους θόλους) x 0,475 μ. Καθίσματα 4 – 5 Ελαστικά 245/70 R16 Ρεζερβουάρ 75 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις