Διπλοκάμπινα Pick Ups: VW Amarok

Μπορεί να μην απευθύνθηκε ποτέ στον παραδοσιακό αγρότη, το διπλοκάμπινο Amarok ωστόσο απέδειξε πως είναι φτιαγμένο για τα σαλόνια και τα... αλώνια! Στην ανανεωμένη του εκδοχή θέλει να καθιερωθεί ως η πολυτελέστερη επιλογή της κατηγορίας.

banner-google-news

Περίπου δέκα χρόνια έχουν περάσει από τότε που η VW πήρε την στρατηγική απόφαση να επιστρέψει στην κατηγορία των pick-up ενός τόνου, από την οποία απείχε πάρα πολύ καιρό. Η ιστορία έχει «γράψει» ήδη πως αυτή η επιστροφή έγινε με τον πιο εκκωφαντικό και πειστικό τρόπο. Το Amarok, φτιαγμένο εξ αρχής στις ανάγκες του Ευρωπαίου καταναλωτή -και από μια μάρκα που γνωρίζει όσο λίγες την αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων- απέκτησε πολύ γρήγορα το ειδικό βάρος που θα του επέτρεπε να αντιμετωπίσει στα ίσια το ιαπωνικό κατεστημένο της κατηγορίας. Ξεχώρισε εξ αρχής για την πληθωρικότητα των διαστάσεών του εξωτερικά και εσωτερικά, καθώς και τις σαφείς αναφορές στα μεγάλα και πολυτελή τετρακίνητα της VW, τόσο σε επίπεδο αισθητικής όσο και ικανοτήτων.

Η τελευταία προσπάθεια ανανέωσης του Amarok έγινε το 2016, με σημαντικές αλλαγές που το διατηρούν ενήμερο μέχρι και στις μέρες μας. Ωστόσο είναι δεδομένο ότι αυτή η γενιά έχει μπει στην τελευταία ευθεία πριν την αντικατάστασή της.

ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Οι αλλαγές λοιπόν στο υπάρχον Amarok είναι πολλές, στο πλαίσιο ενός εκτεταμένου facelift. Σασί, αμάξωμα και διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει, έχουμε όμως μια νέα, πιο «αθλητική», εμφάνιση, νέο ταμπλό και καθίσματα στην καμπίνα, νέες λειτουργίες ψυχαγωγίας και νέα χαρακτηριστικά ασφάλειας όπως το σύστημα «Post-Collision Braking». Στις σημαντικές ειδήσεις, συγκαταλέγονται ένας νέος 6κύλινδρος (V6) με απόδοση 224 ίππων και οι ειδικού εξοπλισμού εκδόσεις Amarok Aventura.

Το πανίσχυρο και με υποδειγματικά επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας πλαίσιο τύπου σκάλας αποτελεί τη βάση για το pick up της VW. Συμβάλει στην αξιοπιστία του μοντέλου καθώς και στη διαμόρφωση του οδικού του χαρακτήρα, σε συνδυασμό φυσικά με την «ψαγμένη» ανάρτηση, τα ισχυρά φρένα (δίσκοι από 16 έως 18 ίντσες ανάλογα την έκδοση) αλλά και το σύστημα διεύθυνσης (Servotronic). Στον εμπρόσθιο άξονα υπάρχουν διπλά ψαλίδια ενώ για τον πίσω άξονα υπάρχουν δύο επιλογές ανάλογα το αν η έκδοση είναι 4×2 ή 4ΜΟΤΙΟΝ (4×4). Ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης, διατίθεται στάνταρντ το ηλεκτρονικό κλείδωμα του διαφορικού το οποίο μεταφέρει τη δύναμη πάντα στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση.

Η κοινή σχεδιαστική γλώσσα του νέου Amarok με τα υπόλοιπα επαγγελματικά οχήματα VW εντοπίζεται με την πρώτη ματιά, με τις χαρακτηριστικές οριζόντιες γραμμές στη μάσκα και τα όμορφα φανάρια να καθιστούν την εμφάνιση πιο «αθλητική» σε σχέση με το παρελθόν.

Οι εκδόσεις Trendline, Comfortline και Highline καθορίζουν και πάλι το επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας του μοντέλου. Το σίγουρο είναι πως ο σχετικός κατάλογος βασικών και προαιρετικών στοιχείων είναι ατελείωτος και μπορεί να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό πελάτη. Για παράδειγμα ένα νέο χαρακτηριστικό αποτελεί ένα σύστημα πέδησης που εφαρμόζεται αυτόματα μετά τη σύγκρουση και που διατίθεται σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Το «Post-Collision Braking System» όπως ονομάζεται, μετά από οποιαδήποτε «επαφή» του αυτοκινήτου εφαρμόζει πέδηση ανεξάρτητα εάν ο οδηγός αντιδράσει προκειμένου να μειωθεί η σοβαρότητα ενός ατυχήματος. Άλλο νέο, προαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού είναι το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, που ενημερώνει και προειδοποιεί τον οδηγό για ότι συμβαίνει σε κάθε τροχό ξεχωριστά.

ΠΟΛΥΤΕΛΗΣ ΚΑΜΠΙΝΑ

Ανεξαρτήτως έκδοσης εξοπλισμού, το σαλόνι του Amarok είναι εντυπωσιακό. Αφενός είναι οι τεράστιοι χώροι του, στα εμπρός και στα πίσω καθίσματα, που σε αφήνουν άφωνο και αφετέρου ως τυπικό VW το αυτοκίνητο εστιάζει σε τομείς όπως η ποιότητα κατασκευής, η εργονομία και φυσικά η πληθώρα εξοπλισμού άνεσης.

Στο σημαντικά αλλαγμένο ταμπλό αποφεύγονται οι ψεύτικοι εντυπωσιασμοί, η συναρμολόγηση είναι υπεράνω κριτικής ενώ ο διάκοσμος -ιδίως στην κορυφαία έκδοση- μοιάζει να έχει μεταφερθεί αυτούσιος από τα ακριβά 4ετρακίνητα της εταιρίας. Σχεδιαστικά εντοπίζουμε αεραγωγούς νέας σχεδίασης καθώς και αρκετές αλλαγμένες γραμμές κατά μήκος του ταμπλό και στον πίνακα οργάνων.

ΕΩΣ 224 ΙΠΠΟΥΣ

Κατά την ανανέωση του μοντέλου, ένας 3λιτρος V6 κινητήρας τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο Amarok προσφέροντας μια ουσιαστική αναβάθμιση της γραμμής κίνησης όσον αφορά την απόδοση, τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου. Με 24 βαλβίδες, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, κυλίνδρους σε γωνία 90 μοιρών και έναν νέο υπερσυμπιεστή VTG, το εν λόγω μηχανικό σύνολο παράγει 224 ίππους και 550 Nm ροπής. Φυσικά είναι διαθέσιμες δύο ακόμα επιλογές ισχύος στους 163 και 204 ίππους με ροπή 450 και 500 Nm αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το νέο driveline του Amarok διακρίνεται για την αγαστή συνεργασία του κινητήρα με το κιβώτιο (νέο 8τάχυτο αυτόματο) και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Η μέση κατανάλωση καυσίμου του συγκεκριμένου συνδυασμού ανέρχεται μόλις στα 7,6 λίτρα ανά 100 χλμ. Εκτός από το νέο αυτόματο κιβώτιο υπάρχει και η επιλογή ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων

ΤΟ AMAROK AVENTURA

Το λανσάρισμα του ανανεωμένου Amarok σηματοδότησε τη διάθεση μιας κορυφαίας έκδοσης που φέρει την διακριτική ονομασία «Aventura». Ο εξοπλισμός της θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τροχούς 20 ιντσών, φωτιστικά σώματα Bi-Xexon με ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας, μια σπορ μπάρα-αψίδα στο χρώμα του αμαξώματος ως συνέχεια της καμπίνας και μια πλαστική, ανθεκτική επένδυση στην καρότσα φόρτωσης.

Το εσωτερικό του Amarok Aventura δεν είναι λιγότερο εντυπωσιακό. Ηλεκτρικά καθίσματα, δέρμα τύπου nappa, τιμόνι με διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών και έξτρα μοχλό για χειροκίνητη αλλαγή των οκτώ σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου μετάδοσης είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που θα κάνουν τον κάτοχό του να νοιώσει μοναδικός. Επιπλέον θα υπάρχει ένα εξαιρετικό σύστημα πλοήγησης με τρισδιάτατη έγχρωμη οθόνη, ένα αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος με αισθητήρες και κάμερα οπισθοπορείας, πεντάλ από ανοξείδωτο χάλυβα και λεπτομέρειες χρωμίου στους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

3,0 V6 TDI: Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.967 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 258 ή 224 ή 204/3.250 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 580 ή 500 ή 450/1.400 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,6 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 172 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 6,4 Καυσαέρια Euro 6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6+1 σχέσεων ή αυτόματο σειριακό κιβώτιο 8 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, σταθεροποιητική ράβδος. Πίσω: Τραπεζοειδή ελατήρια (2+1 ή 3+2 ανάλογα την έκδοση) και διαμήκη ημιελλειπτικά φύλλα σούστας

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι Πίσω: Αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,097 μ. Μήκος 5,254 (Double Cab) μ. Πλάτος 1,954 μ. Ύψος 1,834 μ. Πρόβολος εμπρός 0,898 μ. Πρόβολος πίσω 1,259 μ.  Απόσταση από το έδαφος 192 χιλ. Διάμετρος κύκλου στροφής 12,95 μ. Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,555 x 1,620 (1,222 στους θόλους) x 0,508 μ. Καθίσματα 5 Ελαστικά 255/60 R18 Ρεζερβουάρ 80 λίτρα