Διπλοκάμπινα Pick Ups: Isuzu D-Max

Δεν πρόκειται απλά για την επόμενη γενιά ενός επιτυχημένου pick up αλλά για το αυτοκίνητο που θα «βάλει» την Isuzu στην ελίτ της Ευρώπης, από άποψη μεριδίου αγοράς. Το νέο D-Max έρχεται να εκπληρώσει τις μεγάλες προσδοκίες της εταιρίας και των πελατών της.

banner-google-news

Ναι, η Isuzu Motors Limited (με έδρα στη Shinagawa του Τόκιο) άλλαξε το δημοφιλές pick up D-Max, με ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο που ξεκινά αυτό το διάστημα πωλήσεις στην Ευρώπη. Το νέο D-Max αναπτύχθηκε με στόχο, όχι μόνο να ικανοποιήσει τις υψηλές απαιτήσεις της αγοράς σε θέματα απόδοσης, ασφάλειας και αισθητικής αλλά επιπλέον για να προωθήσει περεταίρω το μεσοπρόθεσμο επιχειρηματικό πλάνο της Isuzu, που προβλέπει αύξηση των πωλήσεων καθώς και ηγετική παρουσία στα LCV.

ISUZU D-MAX 2021 (1)

Τόσο σκληροτράχηλο, όσο θα περίμενε κανείς από ένα pick up της Isuzu, αυτό το D-Max φαίνεται να μεταφέρει στο σήμερα το DNA «δεν σπάει, δεν χαλάει» που καθιέρωσε τις προηγούμενες γενιές στη συνείδηση της αγοράς. Και το κάνει με τρόπο αποστομωτικό, «ραφινάροντας» τα χαρακτηριστικά φορτηγού και ανεβάζοντας το επίπεδο της συνολικής άνεσης σε αυτό ενός πολυτελούς, μεσαίου επιβατικού.

ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟ

Οι πολλαπλές αναβαθμίσεις συντελούνται ήδη από το πλαίσιο (σασί τύπου σκάλας), με την εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής επιτυγχάνοντας αφενός μείωση του συνολικού απόβαρου και αφετέρου αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 20%.

ISUZU D-MAX 2021 (2)

Η εξωτερική, σχεδιαστική προσέγγιση αυτής της γενιάς έγινε με τόλμη και αποφασιστικότητα. Η συνολικά σφηνοειδής γραμμή, οι αιχμηρές πινελιές σε όλο το αμάξωμα και το αυξημένο πλάτος αναδεικνύουν ένα παρουσιαστικό που επιβάλλεται στον παρατηρητή. Ταυτόχρονα, η εμφανώς βελτιωμένη αεροδυναμική αντίσταση έχει πρακτικά οφέλη στην κατανάλωση καυσίμου και στο θόρυβο, με τα εμπρόσθια φανάρια να «κλέβουν την παράσταση» σε επίπεδο σχεδίασης και τεχνολογίας (νέας γενιάς φώτα ημέρας και πορείας Bi-LED). Εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος που συνδέεται οπτικά ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας με τη μεγάλη μάσκα, ενσωματώνοντας στις άκρες του τους προβολείς, και χαμηλά την προστατευτική ποδιά του κινητήρα. Νέας σχεδίασης είναι και τα πίσω φανάρια, με διπλό συνδυασμό LED σειρών που προσφέρουν βελτιωμένη ορατότητα και ασφάλεια. Ανάμεσά τους και λίγο χαμηλότερα βρίσκεται ο προφυλακτήρας, με μονοκόμματο δυναμικό σχεδιασμό και ενσωματωμένα δύο σκαλοπάτια που παρέχουν προστασία και δυνατότητα πρόσβασης στην καρότσα.

ISUZU D-MAX 2021 (8)

ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ & ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ

Η ευρύχωρη καμπίνα εξασφαλίζει εύκολη πρόσβαση σε όλες τις εκδόσεις αμαξώματος και χαρακτηρίζεται από εντυπωσιακά στοιχεία σχεδιασμού ιδιαίτερα στο νέο ταμπλό, στο οποίο κυριαρχεί η συμμετρία. Στην κορυφή της φαρδιάς, κεντρικής κονσόλας –η οποία συνεχίζει και ανάμεσα στα εμπρόσθια καθίσματα- φιλοξενείται μια μεγάλη οθόνη αφής 9 ιντσών, που εμφανίζει διάφορες λειτουργίες του οχήματος και υποστηρίζει γενικότερα το σύστημα infotainment. Το -ηλεκτρικά υποβοηθούμενο- τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών είναι μικρότερης ακτίνας και πιο σπορ ενώ έχουν σχεδιαστεί αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι στην κονσόλα και στο εσωτερικό των θυρών.

ISUZU D-MAX 2021 (5)

Η αίσθηση πολυτέλειας είναι έκδηλη, ιδιαίτερα στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού, χάρη στα υλικά κατασκευής υψηλής ποιότητας και στη χρήση διακοσμητικών χρωμίου / αλουμινίου. Τα επανασχεδιασμένα καθίσματα, με πιο «αφράτα» υλικά, είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα με οκτώ τρόπους και είναι διαθέσιμα – ανάλογα την έκδοση- με δερμάτινες επενδύσεις ενώ πολλαπλές θύρες USB τόσο εμπρός όσο και πίσω παρέχουν σε όλους τη δυνατότητα φόρτισης των συσκευών.

ISUZU D-MAX 2021 (7)

ΔΥΝΑΜΗ ΠΑΝΤΟΥ

Κάτω από το καπό, ο γεμάτος «ζωντάνια», υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 4JJ3 των 1,9 λίτρων χαρακτηρίζεται από στιβαρή κατασκευή και πολιτισμένη λειτουργία επιβεβαιώνοντας τη μακρά παράδοση της Isuzu στον τομέα αυτό. Χαρακτηριστικές του προηγμένου σχεδιασμού και της ποιότητας κατασκευής είναι κάποιες μικρές λεπτομέρειες του κινητήρα, όπως:

  • Αυτορυθμιζόμενες υδραυλικές βαλβίδες: δουλεύουν ανεξάρτητα για μεγιστοποίηση της αντοχής και προσφέρουν μειωμένο κόστος συντήρησης.
  • Μονός ιμάντας με αυτόματο τεντωτήρα: για λιγότερα εξαρτήματα που απαιτούν αλλαγή και συντήρηση.
  • Αντιτριβική επίστρωση χιτωνίων: προηγμένη αντιτριβική προστασία επαγωγικής σκλήρυνσης που βελτιώνει σημαντικά την αντοχή των κυλίνδρων.

ISUZU D-MAX 2021 (7)

Ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος στροβιλοσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας (VGS) εξασφαλίζει καλύτερη απόκριση από τις χαμηλές στροφές, μικρή υστέρηση και περισσότερη δύναμη. Η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 164 ίππους ενώ η ροπή στα 360 Nm. Ο κινητήρας μπορεί να συνδυαστεί στη γραμμή κίνησης, είτε με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με ένα αυτόματο/σειριακό κιβώτιο επίσης 6 σχέσεων.

Εντελώς νέα είναι και η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων, με το τελικό αποτέλεσμα να βελτιώνει την άνεση, να μειώνει τις κλίσεις στις στροφές αλλά και να διατηρεί τη δυνατότητα για υψηλό ωφέλιμο φορτίο. Ο κατασκευαστής έχει επιλέξει για μπροστά μια ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου και ελατήρια ενώ στο πίσω μέρος τοποθετεί έναν άκαμπτο άξονα, με ελλειπτικά φύλλα σούστας και αμορτισέρ.

ISUZU D-MAX 2021 (6)

Τα τεχνικά στοιχεία που επιτρέπουν την απρόσκοπτη κίνηση σε ανώμαλο έδαφος έχουν βελτιωθεί και αυτά. Αυξήθηκαν οι γωνίες προσέγγισης (30,5ο), διαφυγής (24,2ο) και ράμπας (22,9ο) ενώ το μέγιστο ύψος για το πέρασμα υδάτινου εμποδίου έχει αυξηθεί και αυτό στα 800 χιλ.

ΣΑΝ… ΑΣΤΑΚΟΣ

Στον τομέα της ασφάλειας, το νέο D-Max είναι εξοπλισμένο με μια πληθώρα συστημάτων που καλύπτουν τις σύγχρονες απαιτήσεις και συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο τη «θωράκιση» της καμπίνας, που είναι κατασκευασμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής. Στο επίκεντρο βρίσκονται τα προηγμένα βοηθητικά συστήματα οδηγού ADAS (Advanced Driver-Assistance Systems) που δουλεύουν ανεξάρτητα αλλά και συνδυασμένα. Ας δούμε ποια είναι αυτά:

  • Automatic Emergency Braking: Ενεργεί αυτόματα και φρενάρει όταν αντιηφθεί επικείμενη πρόσκρουση.
  • Turn Assist: Αποτρέπει την αλλαγή πορείας του οχήματος όταν αυτό ενδέχεται να διασταυρωθεί με την πορεία άλλου οχήματος.
  • Attention Assist: Προειδοποιεί τον οδηγό όταν αντιληφθεί μειωμένη δυνατότητα διατήρησης της πορείας και συμβουλεύει στάση για ξεκούραση.
  • Adaptive Cruise Control: Διατηρεί μια απόσταση και προσαρμόζει την ταχύτητα με βάση το ρυθμό του προπορευόμενου οχήματος κατά την κίνηση.
  • Blind Spot Monitoring: Ενεργοποιεί μια φωτεινή προειδοποίηση στον πλαϊνό καθρέπτη του οδηγού όταν αντιληφθεί ότι ένα όχημα πλησιάζει από πίσω.
  • Rear Cross Traffic Alert: Προειδοποιεί για διερχόμενο όχημα, όταν το όχημα ετοιμάζεται να βγει στην κυκλοφορία με όπισθεν.
  • Traffic Sign Recognition: Αναγνωρίζει τα οδικά σήματα και τα προβάλει στην κεντρική οθόνη.
  • Lane Departure Prevention: Επαναφέρει το όχημα ομαλά στην λωρίδα του.
  • Hill Start Assist & Hill Descent Control: Εξασφαλίζουν μέγιστη σιγουριά σε δύσκολες καταστάσεις με μεγάλες κλίσεις.

ISUZU D-MAX 2021 (1)

Τέλος, υπάρχουν έως και οκτώ αερόσακοι (στάνταρ ο αερόσακος γονάτων για τον οδηγό), μεγαλύτεροι με επανασχεδιασμό των επιφανειών απορρόφησης για ακόμα μεγαλύτερη προστασία των επιβατών και με σύστημα ξεκλειδώματος των θυρών σε περίπτωση ενεργοποίησής τους. Η ανάπτυξη των αερόσακων ενεργοποιεί επίσης αυτόματα το νέο σύστημα E-Call που καλεί τις υπηρεσίες ανάγκης για περίπτωση ατυχήματος, μια ενέργεια που μπορεί να ακυρώσει ο οδηγός πατώντας τον ειδικό διακόπτη.

Η εντυπωσιακή αναβάθμιση του D-Max στον τομέα της ασφάλειας επισφραγίζεται με τη μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων που έχει απονεμηθεί στο pick up από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Το νέο Isuzu D-Max διατίθεται σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος, με μονή, εκτεταμένη και διπλή καμπίνα καθώς και στις εκδόσεις εξοπλισμού Utility, Activity, Gravity και Arena. Με εξαίρεση την βασική, μονοκάμπινη έκδοση, που κοστίζει 25.900 ευρώ, όλες οι υπόλοιπες φέρουν σύστημα 4κίνησης. Οι τιμές στις εκδόσεις με επιμηκυμένη καμπίνα κυμαίνονται από τα 31.600 έως τα 36.650 ευρώ ενώ αυτές με διπλή καμπίνα από τα 32.450 έως και 40.950 ευρώ.

VGS 2,3: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.898 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 164/3.600 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 360/2.000 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 80,0 x 94,4 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,5 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 8,4 Καυσαέρια Euro 6d

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6+1 σχέσεων ή αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια, αντιστρεπτική δοκό. Πίσω: Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, αμορτισέρ

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 320 χιλ. Πίσω: Αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα 295 χιλ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,125 μ. Μήκος 5,265 (Double Cab) μ. Πλάτος 1,870 μ. Ύψος 1,790 μ. Πρόβολος εμπρός 0,880 μ. Πρόβολος πίσω 1,415 μ.  Απόσταση από το έδαφος 240 χιλ. Γωνία προσέγγισης 30,5ο Γωνία διαφυγής 24,2ο Διάμετρος κύκλου στροφής 11,8 μ. Μικτό Βάρος 3.100 κιλά Απόβαρο από 1.950 κιλά Ωφέλιμο φορτίο από 1.150 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,495 x 1,530 (1,180 στους θόλους) x 0,490 μ. Καθίσματα 5 Ελαστικά 245/70 R16 (265/60 R18) Ρεζερβουάρ 76 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις