Στην πορεία προς την απαλλαγή των μεταφορών από τον άνθρακα, η Daimler Truck εισέρχεται στην επόμενη φάση ανάπτυξης των φορτηγών κυψελών καυσίμου. Ύστερα από μια αυστηρή φάση δοκιμών στην πίστα δοκιμών και στους δημόσιους δρόμους, τα φορτηγά Mercedes-Benz GenH2 έχουν πλέον φτάσει σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης για να λειτουργήσουν στους πρώτους στόλους εταιρειών μεταφορών.
Στο Κέντρο Δοκιμών και Ανάπτυξης Φορτηγών Daimler στο Woerth am Rhein, ο Martin Daum, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck, γιόρτασε την έναρξη των αρχικών δοκιμών πέντε πρωτότυπων φορτηγών κυψελών καυσίμου Mercedes-Benz GenH2 Truck, παρουσία της Hildegard Müller, προέδρου της Γερμανικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), με την Air Products, την Amazon, την Holcim, την INEOS και τη Wiedmann & Winz.
Οι εταιρείες αυτές έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν πρακτική εμπειρία στη μεταφορά μεγάλων αποστάσεων με φορτηγά κυψελών καυσίμου σε πρώιμο στάδιο, κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής φάσης περίπου ενός έτους. Από την άλλη πλευρά, η ομάδα ανάπτυξης της Daimler Truck αποκτά πολύτιμες πληροφορίες για τις πραγματικές λειτουργίες φορτηγών που κινούνται με υγρό υδρογόνο, μαθαίνει τις συγκεκριμένες απαιτήσεις πελατών και μπορεί να τις λάβει υπόψη για την ανάπτυξη της σειράς.
Τα πέντε φορτηγά GenH2 θα αναπτυχθούν σε διαφορετικές εφαρμογές μεγάλων αποστάσεων σε συγκεκριμένες διαδρομές στη Γερμανία, όπως η μεταφορά δομικών υλικών ή θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων. Κατά τη διάρκεια αυτών των πρώτων δοκιμών, τα οχήματα θα παραμείνουν υπό την άμεση επίβλεψη και ευθύνη του κατασκευαστή. Τα φορτηγά θα ανεφοδιάζονται με καύσιμα στους καθορισμένους σταθμούς πλήρωσης υγρού υδρογόνου (sLH2) στο Woerth am Rhein (Ρηνανία-Παλατινάτο) και στο μέλλον επίσης στην περιοχή του Ντούισμπουργκ (Βόρεια Ρηνανία Βεστφαλία).
Η απόδοση του GenH2 είναι συγκρίσιμη με τα συμβατικά φορτηγά μεγάλων αποστάσεων
Οι μηχανικοί ανάπτυξης της Daimler Truck έχουν βασίσει το GenH2 Truck στα χαρακτηριστικά του συμβατικού φορτηγού μεγάλων αποστάσεων Mercedes-Benz Actros όσον αφορά το ωφέλιμο φορτίο, την αυτονομία και τις επιδόσεις. Τα φορτηγά Mercedes-Benz GenH2, που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις πρώτες δοκιμές πελατών, προσφέρουν ωφέλιμο φορτίο περίπου 25 τόνους σε μικτό βάρος συνδυασμού (GCW) 40 τόνων. Δύο ειδικές δεξαμενές υγρού υδρογόνου και ένα ισχυρό σύστημα κυψελών καυσίμου από την cellcentric, η Κοινοπραξία Daimler Truck και ομίλου Volvo, επιτρέπουν υψηλό ωφέλιμο φορτίο και μεγάλη αυτονομία. Αντιπροσωπεύουν το κεντρικό κομμάτι του φορτηγού GenH2.
Το σύστημα κυψελών καυσίμου του φορτηγού GenH2 αποδίδει 300 κιλοβάτ (2 x 150 kW) και η μπαταρία παρέχει πρόσθετα 400 kW προσωρινά. Στα 70 kWh, η χωρητικότητα αποθήκευσης της μπαταρίας είναι σχετικά χαμηλή, καθώς δεν προορίζεται για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών, αλλά κυρίως για παροχή υποστήριξης ισχύος για την κυψέλη καυσίμου, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια φορτίων αιχμής κατά την επιτάχυνση ή κατά την οδήγηση σε ανηφόρα πλήρως φορτωμένο. Ταυτόχρονα, η σχετικά ελαφριά μπαταρία επιτρέπει υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο. Επαναφορτίζεται με ενέργεια πέδησης και ενέργεια κυψελών καυσίμου. Βασικό στοιχείο της εξελιγμένης λειτουργίας του συστήματος κυψελών καυσίμου και μπαταρίας είναι ένα σύστημα ψύξης και θέρμανσης που διατηρεί όλα τα εξαρτήματα σε κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας, εξασφαλίζοντας έτσι τη μέγιστη ανθεκτικότητα. Το GenH2 Truck αποδίδει ροπή 2 x 1.577 Nm ή 2 x 2.071 Nm.
Οι δύο δεξαμενές υγρού υδρογόνου από ανοξείδωτο χάλυβα του GenH2 Truck έχουν ιδιαίτερα υψηλή χωρητικότητα αποθήκευσης 88 κιλών (44 κιλά το καθένα), ιδανικά για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Το σύστημα δεξαμενής από ανοξείδωτο χάλυβα αποτελείται από δύο σωλήνες, ο ένας μέσα στον άλλο, που είναι απομονωμένοι υπό κενό και συνδέονται μεταξύ τους.
Περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα με υγρό υδρογόνο
Η Daimler Truck προτιμά το υγρό υδρογόνο στην ανάπτυξη κινητήρων με βάση το υδρογόνο, καθώς έχει σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να μεταφερθεί περισσότερο υδρογόνο, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την αυτονομία και επιτρέπει συγκρίσιμες επιδόσεις του οχήματος με αυτές ενός συμβατικού φορτηγού ντίζελ. Οι προσπάθειες μεταφοράς μπορούν να μειωθούν σημαντικά με το υγρό υδρογόνο και οι δεξαμενές υγρού υδρογόνου προσφέρουν επίσης πλεονεκτήματα όσον αφορά το κόστος και το βάρος σε σύγκριση με το συμπιεσμένο αέριο υδρογόνο.
Έτσι, η χρήση υγρού υδρογόνου επιτρέπει υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο. Αυτό καθιστά το Mercedes-Benz GenH2 Truck εξίσου κατάλληλο για ευέλικτες και απαιτητικές οδικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με τα συμβατικά φορτηγά ντίζελ. Τον Σεπτέμβριο του 2023, η Daimler Truck το έδειξε επιτυχώς όταν ένα εγκεκριμένο πρωτότυπο του Mercedes-Benz GenH2 Truck ολοκλήρωσε το #HydrogenRecordRun, καλύπτοντας 1.047 χλμ. με πλήρωση μιας δεξαμενής υγρού υδρογόνου επί του σκάφους.