Daimler Trucks: IAA Transportation Show 2022

banner-google-news

Η Daimler Truck παρουσίασε το ηλεκτρικό φορτηγό eActros LongHaul και επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό της στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης

Η Daimler Truck επιδιώκει ουδέτερο ισοζύγιο CO2 στις τοπικές μεταφορές. Ο κατασκευαστής το αποδεικνύει αυτό με ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στο IAA Transport 2022 στο Ανόβερο. Στην κορυφή του ενδιαφέροντος μεταξύ των φορτηγών της Daimler βρέθηκε το βαρέως τύπου, ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων Mercedes-Benz eActros LongHaul, το οποίο ο κατασκευαστής παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό.

Mercedes-Benz eActros LongHaul Mercedes-Benz eActros LongHaul

Το eActros LongHaul μαζικής παραγωγής (που προγραμματίζεται για το 2024) θα έχει αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας και είναι ικανό για φόρτιση μεγαβάτ.

Μια άλλη καινοτομία στην έκθεση είναι το ηλεκτρικό με μπαταρία Mercedes-Benz eActros 300 σε έκδοση τράκτορα, για ευέλικτη μεταφορά βαρέων οχημάτων. Επιπλέον, η Daimler Truck ανακοίνωσε την ηλεκτρική έκδοση του Mercedes-benz eAtego με μπαταρία για την κατηγορία μεσαίων οχημάτων ενώ παρουσιάστηκε το ελαφρύ, ηλεκτρικό με μπαταρία FUSO Next Generation eCanter γιορτάζοντας την ευρωπαϊκή του πρεμιέρα στην IAA, μόλις δύο εβδομάδες μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του.

daimler_iaa (3)

Ο Martin Daum, Διευθύνων Σύμβουλος της Daimler Truck σχολίασε σχετικά: «Από την τελευταία ΙΑΑ πριν από τέσσερα χρόνια, έχουμε προχωρήσει με πλήρη ταχύτητα στη μετάβαση σε μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο CO2. Φέτος έχουμε ήδη οκτώ αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μαζικής παραγωγής με μπαταρία στο χαρτοφυλάκιό μας. Ωστόσο, δεν αρκεί μόνο να προσφέρουμε τα σωστά οχήματα. Οι πελάτες μας χρειάζονται επίσης την κατάλληλη υποδομή. Για μια ταχεία ανάπτυξη, είναι σημαντικό ολόκληρη η βιομηχανία και οι κυβερνήσεις να συνεργαστούν».

ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

Στόχος της Daimler Buses είναι επίσης να προσφέρει μοντέλα με ουδέτερο co2 σε κάθε κατηγορία έως το 2030. Εκτός από το ηλεκτρικό Mercedes-Benz eCitaro, το οποίο βρίσκεται σε μαζική παραγωγή από το 2018,ο κατασκευαστής σχεδιάζει να λανσάρει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό υπεραστικό λεωφορείο το 2025. Ενώ το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό πούλμαν θα ακολουθήσει περίπου στο τέλος αυτής της δεκαετίας. Στη συνέντευξη Τύπου η Daimler Buses παρουσίασε στην επόμενη γενιά λεωφορείων Setra TopClass και ComfortClass, με ένα αποδοτικό συμβατικό σύστημα μετάδοσης κίνησης σε παγκόσμια πρεμιέρα. Όσον αφορά τη σχεδίαση, αυτά τα μοντέλα δείχνουν το νέο «οικογενειακό πρόσωπο» και θέτουν πρότυπα για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης με το Active Brake Assist 5 ως στάνταρ και το προαιρετικό Active Drive Assist 2.

Ο Till Oberwörder, Διευθύνοντας Σύμβουλος της Daimler Buses: «Έχουμε ήδη επιτύχει πολλά όσον αφορά τον εξηλεκτρισμό με το eCitaro μας και τις αντίστοιχες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των υποδομών, των κατασκευών, των λύσεων πληροφορικής και της εκπαίδευσης. Εκτός από τη συνεχή εξέλιξη του eCitaro, τα υπεραστικά λεωφορεία και πούλμαν βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο των αναπτυξιακών δραστηριοτήτων μας. Για τον σκοπό αυτό, έχουμε καθορίσει έναν σαφή οδικό χάρτη.»

ΤΟ eACTROS LONGHAUL

Το eActros LongHaul που παρουσιάστηκε στην IAA παρέχει μια προεπισκόπηση της σχεδιαστικής γλώσσας του οχήματος παραγωγής με τα σαφή περιγράμματα και μια λωρίδα φωτός LED στην μπροστινή περιοχή. Στο τεχνικό μέρος, τρεις μπαταρίες παρέχουν συνολική ισχύ άνω των 600 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες, ως μέρος ενός νέου ηλεκτροαξονικού άξονα, παράγουν συνεχή ισχύ 400 kW και μέγιστη ισχύ άνω των 600 kW. Εκτός από την έκδοση τράκτορα, ο κατασκευαστής θα παράγει επίσης παραλλαγές πλαισίου του eActros LongHaul ενώ οι μηχανικοί υπόσχονται ότι το όχημα και τα εξαρτήματά του θα πληρούν τις ίδιες απαιτήσεις αντοχής με ένα αντίστοιχο συμβατικό βαρύ Actros μεγάλων αποστάσεων.

Αυτό σημαίνει 1,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα στο δρόμο σε μια περίοδο δέκα ετών.
Το eActros LongHaul θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής της Mercedes-Benz Trucks που θα κατασκευαστεί από την αρχή μέχρι το τέλος στην υπάρχουσα γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο φορτηγών του Wörth.

daimler_iaa (2)

Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στο eActros LongHaul χρησιμοποιούν τεχνολογία κυψελών φωσφορικού λιθίου-σιδήρου (LFP). Αυτά χαρακτηρίζονται, πάνω απ ‘όλα, από μεγάλη διάρκεια ζωής και πιο χρήσιμη ενέργεια. Οι μπαταρίες της παραγωγής eActros LongHaul μπορούν να φορτιστούν από το 20% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά σε σταθμό φόρτισης με ισχύ περίπου ενός μεγαβάτ. Ο πυρήνας της ιδέας της Mercedes-Benz Trucks για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με ηλεκτρική μπαταρία είναι να προσφέρει στους πελάτες μια ολιστική λύση που αποτελείται από τεχνολογία οχημάτων, συμβουλευτικές υπηρεσίες, υποδομές φόρτισης και υπηρεσίες. Το eActros LongHaul σχεδιάζεται να είναι η σωστή επιλογή για τους πελάτες όσον αφορά την κερδοφορία, τη βιωσιμότητα και την αξιοπιστία. Τα πρώτα πρωτότυπα υποβάλλονται ήδη σε εντατικές δοκιμές και το eActros LongHaul θα δοκιμαστεί σε δημόσιους δρόμους φέτος. Το επόμενο έτος, τα πρωτότυπα κοντά στην παραγωγή θα διατεθούν στους πελάτες για δοκιμές πραγματικής χρήσης.

ΝΕΟΣ ΤΡΑΚΤΟΡΑΣ eActros 300

Η παραλλαγή μοντέλου του eActros 300 ως ελκυστήρα μπορεί να τραβήξει όλα τα τυποποιημένα ευρωπαϊκά ημιρυμουλκούμενα, λαμβάνοντας υπόψη το μέγιστο επιτρεπόμενο συνολικό μήκος. Το e-truck βασίζεται στην ίδια τεχνολογία με το eActros 300/400. Τρεις μπαταρίες, η καθεμία με εγκατεστημένη χωρητικότητα 112 kWh, επιτρέπουν αυτονομία έως και 220 km με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Η έναρξη της σειράς παραγωγής έχει προγραμματιστεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

Mercedes-Benz eActros 300 Sattelzugmaschine Mercedes-Benz eActros 300 tractor

ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ FUSO eCANTER

Πέντε χρόνια εμπειρίας με το eCanter και σχόλια από πελάτες σε όλο τον κόσμο με βάση περισσότερα από 6 εκατομμύρια ηλεκτρικά χιλιόμετρα ενσωματώθηκαν στην ανάπτυξη του eCanter επόμενης γενιάς. Το αποτέλεσμα είναι ένα ηλεκτρικό ελαφρύ φορτηγό που προσφέρει στους πελάτες μεγαλύτερη ευελιξία για διάφορες εφαρμογές μεταξύ 4,25 και 8,55 τόνων επιτρεπόμενου μικτού βάρους οχήματος (GVW). Με τις δύο εκδόσεις καμπίνας Standard (πλάτος 1.695 mm) και Comfort (πλάτος 1.995 mm) και συνολικά έξι διαφορετικά μεταξόνια από 2.500 mm έως 4.750 mm, το eCanter επόμενης γενιάς μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ελαφριές κατασκευές και κηπουρική, καθώς και σε μεταφορές διανομής στο κέντρο της πόλης και για δημοτικές εργασίες.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, περισσότερες από 100 παραλλαγές θα γίνουν διαθέσιμες. Το eCanter επόμενης γενιάς τροφοδοτείται είτε από έναν ηλεκτροκινητήρα 110 kW (παραλλαγές με GVW 4,25 και 6 τόνων) είτε από 129 kW (παραλλαγές με GVW 7,49 και 8,55 τόνων) με βελτιστοποιημένη γραμμή μετάδοσης κίνησης και ροπή 430 Nm. Προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ποικίλες απαιτήσεις των πελατών, ένας νέος τύπος αρθρωτής μπαταρίας προσφέρει στους πελάτες τρεις επιλογές με αυτονομία έως 70 km, 140 km ή 200 km με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Οι μπαταρίες LFP (φωσφορικός σίδηρος λιθίου) έχουν ονομαστική χωρητικότητα 41,3 kWh ανά μεμονωμένη μονάδα μπαταρίας. Η μονάδα φόρτισης είναι συμβατή με όλες τις τάσεις που χρησιμοποιούνται στις βασικές αγορές και υποστηρίζει φόρτιση τόσο με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) όσο και με συνεχές ρεύμα (DC). Το συνδυασμένο σύστημα φόρτισης (CCS) είναι το πρότυπο φόρτισης και η φόρτιση είναι δυνατή με έως και 104 kW.

daimler_iaa (4)

Το eCanter επόμενης γενιάς διατίθεται με τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό ασφαλείας, όπως το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και πέδησης Active Brake Assist 5 (ABA5), καθώς και το Ενεργό Σύστημα Υποβοήθησης Αλλαγής Κατεύθυνσης, θέτοντας έτσι νέα σημεία αναφοράς στην κατηγορία του. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι η διαθεσιμότητα ενός PTO (Power Take Off), που εξυπηρετεί μια ποικιλία οχημάτων ειδικού σκοπού. Με το οικοσύστημα ηλεκτροκίνησης, η FUSO προσφέρει στους πελάτες της συμβουλές και υποστήριξη σε όλες τις πτυχές που αφορούν τις υποδομές φόρτισης, τη χρηματοδότηση και τη λειτουργία. Η έναρξη των πωλήσεων προγραμματίζεται για το 4ο τρίμηνο του 2022, η σειρά παραγωγής του FUSO Επόμενης Γενιάς eCanter θα ακολουθήσει το 2023.