Daimler Truck: νέα πρότυπα για τον ανεφοδιασμό με υγρό υδρογόνο

"Με το sLH2, ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο γίνεται τόσο βολικός όσο ο ανεφοδιασμός με ντίζελ"

banner-google-news

Η Daimler Truck και η Linde Engineering ανέπτυξαν από κοινού το sLH2, μια νέα διαδικασία για το χειρισμό του υπόψυκτου υγρού υδρογόνου. Σε σύγκριση με το αέριο υδρογόνο, αυτή η καινοτόμος προσέγγιση επιτρέπει μεγαλύτερη πυκνότητα αποθήκευσης, μεγαλύτερη εμβέλεια, ταχύτερο ανεφοδιασμό, χαμηλότερο κόστος και ανώτερη ενεργειακή απόδοση, υποστηρίζουν οι εταιρείες. Ο ανεφοδιασμός διαρκεί περίπου δέκα με δεκαπέντε λεπτά για ένα φορτηγό βαρέως τύπου 40 τόνων, που μεταφέρει 80 κιλά υγρού υδρογόνου για αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων. Ταυτόχρονα, η νέα τεχνολογία sLH2, σύμφωνα με ανακοίνωση των εταιρειών, μειώνει την απαιτούμενη επένδυση για έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου κατά δύο έως τρεις φορές και το λειτουργικό κόστος είναι πέντε έως έξι φορές χαμηλότερο.

daimler 3

Ο Andreas Gorbach, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler Truck AG, υπεύθυνος για την Truck Technology, δήλωσε σχετικά: «Η μεταφορά με μηδενικές εκπομπές χρειάζεται τρεις παράγοντες: κατάλληλα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και υδρογόνο, δίκτυο υποδομής και ισοτιμία κόστους για τα ZEVs σε σύγκριση με τα φορτηγά ντίζελ. Όσον αφορά τα οχήματα, η μεταμόρφωση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Όσον αφορά την υποδομή υδρογόνου, φτάνουμε σε ένα σημαντικό ορόσημο σήμερα: Με το sLH2, ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο γίνεται τόσο βολικός όσο ο σημερινός ανεφοδιασμός με ντίζελ. Χρειάζονται περίπου 10 έως 15 λεπτά για να τροφοδοτήσετε το φορτηγό Mercedes-Benz GenH2 για αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων».

Ο Juergen Nowicki, διευθύνων σύμβουλος της Linde Engineering, είπε: «Το υπόψυκτο υγρό υδρογόνο αυξάνει σημαντικά την απόδοση των συστημάτων ανεφοδιασμού με υδρογόνο. Η απαιτούμενη επένδυση μειώνεται κατά δύο έως τρεις φορές και το λειτουργικό κόστος είναι πέντε έως έξι φορές χαμηλότερο. Αυτό και άλλα πλεονεκτήματα καθιστούν το sLH2 μια πρακτική ουδέτερη σε εκπομπές CO2 εναλλακτική λύση του ντίζελ στον τομέα των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Η τεχνολογία που αναπτύξαμε με την Daimler Truck θα βοηθήσει να ανοίξει ο δρόμος για την ανάπτυξη ενός ισχυρού δικτύου ανεφοδιασμού, το οποίο είναι απαραίτητο για να διατηρούνται τα οχήματα σε κίνηση και οι αλυσίδες εφοδιασμού επίσης».

daimler truck2

ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Ο ΣΤΑΘΜΟΣ LINDE ENGINEERING SLH2

Ο νέος δημόσιος σταθμός ανεφοδιασμού sLH2 στο Wörth am Rhein της Γερμανίας είναι ένα σημείο αναφοράς όσον αφορά την ενεργειακή απόδοση και τις επιδόσεις. Με κατανάλωση ενέργειας μόνο 0,05 KWh/kg, απαιτεί περίπου 30 φορές λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με τον συμβατικό ανεφοδιασμό με αέριο υδρογόνο. Ο σταθμός ανεφοδιασμού έχει μικρό εμβαδόν, μόλις 50 τετραγωνικών μέτρων (χωρίς τον διανομέα), και επιτρέπει διαμορφώσεις όπου είναι δυνατοί αρκετοί διανομείς για παράλληλο ανεφοδιασμό φορτηγών, καθώς και ανεφοδιασμό με καύσιμα. Η δεξαμενή αποθήκευσης υγρού υδρογόνου έχει χωρητικότητα τεσσάρων τόνων, επαρκής για περίπου δέκα ώρες συνεχούς ανεφοδιασμού. Εν τω μεταξύ, η χωρητικότητα του πρατηρίου καυσίμων sLH2 μπορεί να αυξηθεί σε περισσότερους από οκτώ τόνους την ημέρα με αναπλήρωση.