Η Daimler παρουσιάζει το Mercedes-Benz eCitaro G με κυψέλη υδρογόνου

Ασφαλές, άνετο και φιλικό προς το περιβάλλον

banner-google-news

Στην έκθεση της Ένωσης Γερμανικών Εταιρειών Μέσων Μεταφοράς (VDV), που θα πραγματοποιηθεί  από τις 5 έως τις 7 Μαρτίου στο Βερολίνο, ο κατασκευαστής λεωφορείων Daimler Buses θα παρουσιάσει ολοκληρωμένες λύσεις για την ηλεκτροκίνηση. Η εκδήλωση θεωρείται μια σημαντική συνάντηση του κλάδου, όπου επαγγελματίες μεταφορείς συγκεντρώνονται ετησίως για να ενημερωθούν και να ανταλλάξουν ιδέες σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις και τις λύσεις ηλεκτροκίνησης.

Φέτος η Daimler Buses θα παρουσιάσει, για πρώτη φορά, το Mercedes-Benz eCitaro G, ένα ηλεκτρικό αρθρωτό λεωφορείο με κυψέλη υδρογόνου.

Daimler Buses präsentiert eCitaro G fuel cell und eMobilitäts-Services auf der mobility move 2024 in Berlin Daimler Buses presents eCitaro G fuel cell and eMobility services at mobility move 2024 in Berlin

Το τρίθυρο ηλεκτρικό αρθρωτό λεωφορείο που θα παρουσιαστεί  στο Βερολίνο είναι εξοπλισμένο με τέσσερα πακέτα μπαταριών που διαθέτουν τις μπαταρίες ιόντων λιθίου τελευταίας γενιάς (NMC3) με συνολική χωρητικότητα μπαταρίας 392 kWh. Διατίθεται επίσης μια έκδοση με τρεις μπαταρίες. Η φόρτιση πραγματοποιείται χρησιμοποιώντας υποδοχές φόρτισης που βρίσκονται δεξιά και αριστερά πάνω από τον μπροστινό τροχό. Προαιρετικά, είναι επίσης δυνατή μια υποδοχή φόρτισης μπροστά ή πίσω. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης είναι 150 kW.

Το υδρογόνο για την κυψέλη καυσίμου 60 kW παρέχεται από έξι κυλίνδρους H2 (προαιρετικά επτά), ο καθένας χωρητικότητας πέντε κιλών, οι οποίοι είναι εγκατεστημένοι στην οροφή του μπροστινού τμήματος του οχήματος. Οι δεξαμενές υδρογόνου ανεφοδιάζονται στη δεξιά πλευρά πάνω από τον δεύτερο άξονα προς την κατεύθυνση της διαδρομής. Χάρη στον συνδυασμό μπαταριών υψηλής απόδοσης και κυψελών καυσίμου, το eCitaro G επιτυγχάνει αυτονομία περίπου 400 χιλιομέτρων χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση.

Οι ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν 141 kW ανά τροχό και επιτυγχάνουν ροπή 494 Nm. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια εξαιρετική ροπή 11.000 Nm ανά τροχό χάρη σε μια σταθερή σχέση μετάδοσης. Έτσι εξασφαλίζεται υψηλή πρόσφυση και εξαιρετική απόδοση ακόμη και σε δύσκολες ανηφόρες.

daimler2

Ασφαλές, άνετο και φιλικό προς το περιβάλλον

Ελκυστική σχεδίαση τόσο μέσα όσο και έξω, σύστημα χαμήλωσης και ανύψωσης αμαξώματος, μεγάλες οθόνες προορισμού, παρακολούθηση πίεσης ελαστικών (TPM), αισθητήρας βροχής, καθώς και τεχνολογία LED για μεσαία και μεγάλη σκάλα, φώτα στροφών, εμπρός προβολείς ομίχλης και λειτουργία ημέρας.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει επίσης μια ποικιλία από υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης. Εκτός από το στάνταρ Ηλεκτροπνευματικό Σύστημα Πέδησης (EBS) και Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης (ASR), το Sideguard Assist και το Preventive Brake Assist (PBA) συμβάλλουν στη βελτιωμένη ασφάλεια. Το Sideguard Assist υποστηρίζει τον οδηγό όταν στρίβει και αλλάζει λωρίδα, εντοπίζοντας πεζούς ή ποδηλάτες στο τυφλό σημείο δίπλα στο λεωφορείο και προειδοποιώντας τον οδηγό. Το Preventive Brake Assist είναι το πρώτο ενεργό βοήθημα πέδησης στον κόσμο για αστικά λεωφορεία. Το εκθεσιακό λεωφορείο είναι επίσης εξοπλισμένο με σύστημα ακουστικής ειδοποίησης οχημάτων (AVAS), το οποίο ειδοποιεί τους πεζούς για την κατά τα άλλα σχεδόν αθόρυβη λειτουργία του eCitaro G. Το σύστημα κάμερας 270° συμβάλλει επίσης στην ασφάλεια, επιτρέποντας στον οδηγό να βλέπει την περιοχή ακριβώς πίσω και δίπλα από το όχημα κατά τη διάρκεια των ελιγμών και σε στενούς χώρους.

Τρεις ηλεκτρικές πόρτες που περιστρέφονται προς τα μέσα παρέχουν πρόσβαση στον χώρο επιβατών. Κλιματίζεται πλήρως αυτόματα από το εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα EvoThermatic°basic με αντλία θερμότητας και ενεργό φίλτρο με αντιιική λειτουργία, καθώς και πρόσθετα φίλτρα για τους θερμαντήρες ανεμιστήρα, όλα πλήρως αυτοματοποιημένα. Οι επιβάτες μπορούν να χαλαρώσουν σε 47 οικολογικά καθίσματα City Star που κατασκευάζονται στο εσωτερικό. Οι επιβάτες ενημερώνονται σε οθόνες TFT 29 ιντσών. Μπορούν να συνδέσουν και να χρησιμοποιήσουν τις δικές τους φορητές συσκευές σε συνολικά 15 διπλές θύρες USB.

daimler 7

Άνετος χώρος εργασίας οδηγού

Στο Cockpit City, ο οδηγός κάθεται πίσω από μια πόρτα καμπίνας από γυαλί. Υπάρχει ένα κλιματιζόμενο κάθισμα οδηγού με λειτουργία μνήμης και οσφυϊκή υποστήριξη. Το πιλοτήριο προσφέρει τη γνωστή διάταξη που συναντάμε σε κάθε Citaro και eCitaro. Στον πίνακα οργάνων, αντί για το συνηθισμένο στροφόμετρο, ένας μετρητής ισχύος εμφανίζει τη ροή ενέργειας του eCitaro G και μια άλλη ένδειξη δείχνει το επίπεδο πλήρωσης των δεξαμενών υδρογόνου ως ποσοστό.

Επιπλέον, η Daimler Buses είναι ένας από τους πρώτους κατασκευαστές οχημάτων στην Ευρώπη που προσφέρει στους πελάτες της μια διεπαφή δεδομένων για απομακρυσμένη παρακολούθηση λεωφορείων, πιστοποιημένη σύμφωνα με το παγκόσμιο διεθνές πρότυπο ITxPT: την εικονική διεπαφή δεδομένων TiGR (Telediagnostic for intelligent Garage in Real-time). Χάρη στην εναρμονισμένη διεπαφή με ένα παγκόσμιο πρωτόκολλο μετάδοσης, οι μεταφορείς μπορούν τώρα να απλοποιήσουν την ανάλυση των οχημάτων και να αποκτήσουν μια ομοιογενή βάση δεδομένων για ολόκληρο τον στόλο.