Η Daimler επενδύει στα αυτόνομα φορτηγά

Η Daimler Trucks ανακοίνωσε πρόσφατα πως θα επενδύσει περίπου 500 εκ. ευρώ μέσα στα επόμενα έτη και θα δημιουργήσει περισσότερες από 200 νέες θέσεις εργασίας στο πλαίσιο του –παγκόσμιου- προγράμματος της για την εξέλιξη των φορτηγών οχημάτων της ως το «Επίπεδο 4» (Level 4) αναφορικά με τη δυνατότητα αυτόνομης κίνησης τους.

Στην παρούσα φάση η αυτοκίνηση καθώς και ο κλάδος των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, εισέρχεται στο «Level 2 – Partial Automation» και ο Γερμανός κατασκευαστής ευελπιστεί μέσα στην επόμενη 10ετία να λανσάρει τις πρώτες λύσεις που θα καλύπτουν τις προδιαγραφές του «Level 4 – High Automation», ουσιαστικά… προσπερνώντας το «Level 3 – Conditional Automation». Σε αυτό το επίπεδο 3, το όχημα μπορεί πλέον να αντιλαμβάνεται αρκετά από τα στοιχεία του περιβάλλοντος στο οποίο κινείται και υπό προϋποθέσεις ενεργεί μόνο του όπως π.χ. η δυνατότητα επιβράδυνσης ή και ακινητοποίησης του σε ενδεχόμενο πρόσκρουσης. Ενώ στο Level 4, το όχημα θα μπορεί να ενημερώσει τον οδηγό πως οι συνθήκες είναι… ιδανικές για να την «αποδέσμευση» του από την ανάγκη ελέγχου διαδικασιών όπως ο έλεγχος της πορείας, η πέδηση, η επιτάχυνση ή ακόμη και ο έλεγχος των τεκταινόμενων γύρω από το όχημα. Αυτό το διάστημα, το Cascadia της Freightliner, θυγατρικής της Daimler Trucks, πραγματοποιεί παγκόσμιο ντεμπούτο και καθιστά την εταιρεία ως την πρώτη που προσφέρει μια έκδοση παραγωγής ενός φορτηγού «Level 2» στην αγορά της Βορείου Αμερικής.

Χάρη σε τεχνολογίες όπως το Active Drive Assist που ενσωματώνεται σταδιακά στα φορτηγά της, η Daimler Trucks φέρνει τα πρώτα στάδια της αυτόνομης κίνησης φορτηγών στους δρόμους. Χάρη σε ειδικούς αισθητήρες εγγύτητας, τα εν λόγω συστήματα συμβάλλουν και στην βελτίωση των διαδικασιών αυτόνομης κίνησης των φορτηγών οχημάτων σε συρμούς (platooning), μια πρακτική που έχει αποδειχθεί πως μπορεί να προσφέρει σημαντικά στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου ενός φορτηγού, κατά τη διάρκεια του δρομολογίου του.

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ