COVID-19 ο απόλυτος ρυθμιστής των εξελίξεων στις μεταφορές παγκοσμίως!

Οι αεροπορικές μεταφορές έχουν παραμείνει σχεδόν στάσιμες το τελευταίο εξάμηνο, με τις θαλάσσιες μεταφορές να διεκδικούν σχεδόν ολοκληρωτικά το μερίδιο της ανάπτυξης.

SHELL RIMULA PETROPOULOS 728×90

Σημαντική αύξηση των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται στις διεθνείς αγορές το τελευταίο διάστημα, με όλα τα στοιχεία να δείχνουν πως οι μεταφορές έφτασαν σε επίπεδα προ-πανδημίας.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Ocean Network Express, η οποία εξυπηρετεί πάνω από 100 χώρες και διακινεί σχεδόν το 90% των αγαθών παγκοσμίως, η κρίση είχε σχήμα “V” που σημαίνει ότι επανακάμπτει ραγδαία, ύστερα από ένα εξάμηνο που η ίδια αγορά είχε ονομάσει “τρενάκι του τρόμου”. Η κρίση στις μεταφορές ξεκίνησε σχεδόν άμεσα μετά την κρίση του κορωνοϊού και μάλιστα από το ίδιο μέρος, την Κίνα η οποία είναι “υπεύθυνη” για το μεγαλύτερο μέρος των παγκόσμιων μεταφορών αγαθών.

“Τον Σεπτέμβριο έχουμε σχεδόν επανακάμψει στα προ κορωνοϊού επίπεδα σε σχέση με τον όγκο εμπορευματοκιβωτίων” δήλωσε σε ξένα μέσα ο Jeremy Nixon, διευθύνων σύμβουλος της Ocean Network Express (ONE) που εδρεύει στη Σιγκαπούρη.

Τι οδήγησε στην “ανάσταση”
Με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία για την ανάκαμψη των μεταφορών, αυτή εντοπίζεται σε τρεις βασικούς τομείς. Tην μεγάλη αύξηση της ζήτησης σε προϊόντα ατομικής προστασίας, (μάσκες, γάντια κτλ) καθώς και ιατρικά είδη σε μεγάλες ποσότητες.
η τεράστια συσσώρευση αποθεμάτων στις παγκόσμιες αποθήκες, τα οποία μετά την απελευθέρωση των μεταφορών και το άνοιγμα των συνόρων διοχετεύονται ξανά στην αγορά, και τέλοςστην ίδια την πανδημία, η οποία “εκτόξευσε” τις ηλεκτρονικές αγορές και δημιούργησε τεράστια ζήτηση αγαθών από παραγωγές χώρες.

Με τους ανθρώπους να περνάνε όλο και περισσότερο χρόνο στο σπίτι και να εξοικειώνονται με τις ηλεκτρονικές αγορές, αυξήθηκε κατακόρυφα η ανάγκη για μεταφορές των ειδών αυτών κάτι που ωφέλησε την βιομηχανία.

Εδώ όμως δημιουργείται ένα παράδοξο, καθώς οι αεροπορικές μεταφορές έχουν παραμείνει σχεδόν στάσιμες το τελευταίο εξάμηνο, με τις θαλάσσιες μεταφορές να διεκδικούν σχεδόν ολοκληρωτικά το μερίδιο της ανάπτυξης.

“Αυτό που έχουμε δει τους τελευταίους δύο ή τρεις μήνες, είναι μια τεράστια ζήτηση για αντικείμενα γύρω από το σπίτι – είτε πρόκειται για βελτιώσεις στο σπίτι είτε για βελτιώσεις στα οικιακά γραφεία, τα ηλεκτρονικά είδη ή ακόμα και τα ποδήλατα – βλέπουμε ότι ο τομέας έχει πραγματικά αυξηθεί και μεγάλο μέρος αυτής της παραγωγής κινείται στην πραγματικότητα σε εμπορευματοκιβώτια σε αντίθεση με τις αεροπορικές μεταφορές”, εξήγησε ο Νίξον.

Μπορεί τα νούμερα να επιτρέπουν την αισιοδοξία, όμως αυτή θα πρέπει να μείνει συγκρατημένη, όπως εξηγεί ο Jeremy Nixon, ο οποίος βλέπει θύλακες ανησυχίας μέσα στην γενική ευδαιμονία. “Μεγάλο μέρος της παραγωγής και κατά συνέπειας πώλησης και μεταφοράς αυτοκινήτων παραμένει σε ασθενικά επίπεδα, καθώς Ασία, Ευρώπη και Αμερική έχουν μειώσει κατά πολύ την παραγωγή. Αυτό σημαίνει λιγότερα αυτοκίνητα, άρα και λιγότερα εμπορευματοκιβώτια”.

Επίσης, η μη ύπαρξη συμφωνίας ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα και η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου, μπορεί ναι δημιουργήσει ισχυρές ταλαντώσεις στις μεταφορές, οι οποίες βρίσκονται σε τεντωμένο σκοινί.

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ