City Door : Η Scania λανσάρει πόρτες απο τζάμι για βελτίωση της ορατότητας

banner-google-news

Ο σχεδιασμός της νέας καμπίνας L με την City Door ήταν μια απαιτητική πρόκληση για τους μηχανικούς της Scania. Πώς διασφαλίζεται η ασφάλεια όταν πρόκειται να αντικατασταθεί ένα κρίσιμο μέρος της δομής του αμαξώματος που έχει ήδη επαληθευτεί μέσω προσομοίωσης και δοκιμών σύγκρουσης;

«Δεδομένου ότι προσθέσαμε την City Door σε μια υπάρχουσα καμπίνα, χρειάστηκε να προσαρμόσουμε τη βασική δομή αμαξώματος της καμπίνας», λέει ο υπεύθυνος Pelle Ingemansson, Scania Special Vehicles. «Γνωρίζαμε ότι η αλλαγή στο αμάξωμα θα μπορούσε να επηρεάσει την αντοχή, τη φέρουσα ικανότητα και την ασφάλεια, κάτι που θα απαιτούσε επαναπιστοποίηση».

Σε συνεργασία με την αρχή πιστοποίησης RDW, οι μηχανικοί της Scania τροποποίησαν τα σχέδια έως ότου αποκτήθηκαν ικανοποιητικά αποτελέσματα, φτάνοντας και υπερβαίνοντας τα υψηλά κριτήρια της ΕΕ και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και υπερβαίνοντας τα αυστηρά εσωτερικά πρότυπα της Scania.

City Door Η Scania λανσάρει πόρτες απο τζάμι για βελτίωση της ορατότητας 2

Πρόκληση για τους μηχανικούς της Scania

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το διπλό τζάμι στην πόρτα θα σπάσει σε περίπτωση σύγκρουσης, αλλά παρά το γεγονός αυτό, το αμάξωμα της καμπίνας θα πρέπει να απορροφήσει την πρόσκρουση.»

Επομένως, όλοι οι υπολογισμοί βασίστηκαν σε ένα πλαίσιο πόρτας χωρίς γυαλί. Αυτό αύξησε το επίπεδο των δυνάμεων που διασχίζουν το αμάξωμα της καμπίνας και πέτυχε έναν υψηλότερο παράγοντα ασφάλειας για τους μηχανικούς της Scania . «

Όλα αυτά απαιτούσαν πολλές σχεδιαστικές αλλαγές. Για παράδειγμα, ενισχύοντας το πλαίσιο της πόρτας και το πάτωμα της καμπίνας, θα παρέμεναν ανεμπόδιστα για να μεταφέρουν δυνάμεις σύγκρουσης μέσω της καμπίνας στον πίσω τοίχο. Μια άλλη αλλαγή είναι ότι το κάθισμα του συνοδηγού έχει μετακινηθεί ελαφρώς προς τα πίσω για μεγαλύτερη προστασία και αύξηση της επιφάνειας του δαπέδου κατά την είσοδο και την έξοδο.

Τελικά, αυτό το φορτηγό είναι πλέον πιστοποιημένο και τόσο ασφαλές όσο όλα τα άλλα φορτηγά. «Γνωρίζουμε τώρα ότι μπορούμε να διασφαλίσουμε την ασφάλεια για τον οδηγό και τον επιβάτη σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, κάτι που είναι σημαντικό καθώς το φορτηγό δεν θα κινείται μόνο σε χαμηλές ταχύτητες στις πόλεις», λέει ο Ingemansson.