Busworld 2023 – ηλεκτρικά λεωφορεία και πούλμαν μέχρι το 2030

banner-google-news

Το Busworld είναι ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα στον κλάδο των δημόσιων συγκοινωνιών, όπου παρουσιάζονται καινοτομίες στον τομέα των λεωφορείων και πούλμαν, οι τελευταίες τάσεις και οι προηγμένες τεχνολογίες για καθαρές μεταφορές. Η φετινή 26η διοργάνωση πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 12 Οκτωβρίου 2023 στις Βρυξέλλες.

Η εμπορική έκθεση και το αντίστοιχο συνέδριο υπογράμμισαν τη συνεχιζόμενη πρόοδο, αλλά και τα εμπόδια που υπάρχουν στην μετάβαση σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα.

Στη συνέντευξη Τύπου, η Daimler Buses υποστήριξε ότι, στο καλύτερο σενάριο, η βιομηχανία θα είναι σε θέση να μειώσει στο μισό τις εκπομπές CO2 από τα λεωφορεία και τα πούλμαν μέχρι το 2030. Αυτό θα περιλάμβανε μείωση 100% από τα αστικά λεωφορεία, τα οποία θα μπορούσε να μετατραπούν σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Εν τω μεταξύ, ο κατασκευαστής έθεσε στόχο μείωσης 20% για τα πούλμαν.

Για τα αστικά λεωφορεία, το όραμα της Daimler ευθυγραμμίζεται με τη νέα πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με την οποία όλα τα νέα λεωφορεία πρέπει να είναι ουδέτερα σε εκπομπές CO2 έως το 2030. Επίσης, η Επιτροπή σχεδιάζει μείωση 45% του CO2 στον τομέα των πούλμαν, το οποίο ο κατασκευαστής πιστεύει ότι δεν είναι ρεαλιστικό.

Στο Busworld, ο Till Oberwörder, διευθύνων σύμβουλος της Daimler Buses, υποστήριξε ότι η αδυναμία επίτευξης αυτού του στόχου δεν θα οφείλεται στην έλλειψη οχημάτων μηδενικών εκπομπών, καθώς στην αγορά εμφανίζονται κατάλληλα οχήματα. Αντίθετα, ο στόχος θα παρεμποδιζόταν από ανεπαρκή υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων, καθώς και από έλλειψη χρηματοδότησης, καθώς η βιομηχανία πούλμαν συνεχίζει να ανακάμπτει οικονομικά από την πανδημία.

Mercedes-Benz eCitaro G mit vollelektrischem Antrieb, Dreitürer, Duisburger Verkehrsgesellschaft AG, Exterieur, rot-weiß, 2 x elektrischer Radnabenmotor, 2 x 125 kW, 2 x 485 Nm, 10 HV-Batterie Baugruppen, 330 kWh Gesamtkapazität, Preventive Brake Assist, Sideguard Assist, Länge/Breite/Höhe: 18.125 /2.550/3.400 mm, Beförderungskapazität: max. 1/130 Mercedes-Benz eCitaro with all-electric drive, three-door, Duisburger Verkehrsgesellschaft AG, exterior, red-white, 2 x electric hub motor, 2 x 125 kW, 2 x 485 Nm, 10 HV battery modules, total capacity of 330 kWh, Preventive Brake Assist, Sideguard Assist, length/width/height: 18125/2550/3400 mm, passenger capacity: max. 1/130.

Ο Till Oberwörder, CEO της Daimler Buses είπε:

«Η βιομηχανία λεωφορείων μπορεί να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές CO2 στην Ευρώπη από το 2030. Για να το πετύχει αυτό, το πλαίσιο πολιτικής πρέπει να προσαρμοστεί σε κάθε τμήμα. Για τα αστικά λεωφορεία, η μέγιστη ηλεκτροκίνηση είναι απολύτως δυνατή. Κατά την άποψή μας, είναι ζωτικής σημασίας ολόκληρη η βιομηχανία να μπορεί να επικεντρωθεί πλήρως σε λύσεις ουδέτερες από εκπομπές CO2. Για τον τομέα των λεωφορείων, χρειαζόμαστε ολοκληρωμένη υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού H2. Και χρειαζόμαστε επιτεύξιμους στόχους από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Πρέπει να είμαστε σε θέση να χρησιμοποιήσουμε πλήρως τους οικονομικούς μας πόρους για την ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών».

articulated electric bus

Οχήματα μηδενικών εκπομπών

Η γκάμα λεωφορείων και πούλμαν που εκτέθηκαν στο Busworld ήταν τεράστια. Στην εκδήλωση έκαναν πρεμιέρα νέα ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα μοντέλα κατασκευαστών όπως SOLARIS, MAN, IVECO, BYD κ.ά.

Ως ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές, η Daimler Buses πουλά επί του παρόντος περίπου το ένα τέταρτο όλων των λεωφορείων στην Ευρώπη. Σε σύγκριση με άλλους μεγάλους παίκτες, έχει επίσης έναν από τους πιο φιλόδοξους στόχους, να πουλήσει λεωφορεία με μηδενικές εκπομπές από το 2030. Εν τω μεταξύ, η MAN στοχεύει το 90% των πωλήσεών της να είναι ηλεκτρικά έως το 2030. Η Iveco και η Volvo έχουν θέσει στόχους μείωσης 40–50% για τα ντίζελ λεωφορεία μέχρι αυτή την ημερομηνία. Και η Scania στοχεύει το 50% των πωλήσεών της να είναι μηδενικών εκπομπών έως το 2030, αυξάνοντας στο 100% έως το 2040.