Το αστέρι των φορτηγών μεταφοράς εμπορευμάτων γιορτάζει την επέτειό του

25η επέτειος του Mercedes-Benz Atego

banner-google-news

Το 1998 η Daimler-Benz AG, όπως ήταν τότε γνωστή, παρουσίασε το Mercedes-Benz Atego στη Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων RAI στο Άμστερνταμ. Μετά από συνολικά 14 χρόνια, το Atego αντικατέστησε τη σειρά μοντέλων LK («Leichte Klasse», ελαφριά κατηγορία).

Οι προγραμματιστές του είχαν κατά νου έναν βασικό στόχο για τη νέα γενιά: Οι επιλογές διαμόρφωσης του νέου οχήματος μεταφοράς εμπορευμάτων έπρεπε να αντικατοπτρίζουν την ποικιλία των εφαρμογών στην κατηγορία των ελαφρών έως μεσαίων φορτηγών.

Το Atego κυκλοφόρησε με 25 βασικά μοντέλα, έξι κατηγορίες εξόδου ισχύος και τέσσερις παραλλαγές καμπίνας.

Το Atego κάλυψε αρχικά το τμήμα με επιτρεπόμενη μεικτή μάζα μεταξύ 6,5 και 15 τόνων. Η γκάμα οχημάτων περιλαμβάνει 25 βασικούς τύπους, έξι κατηγορίες απόδοσης ισχύος και τέσσερις παραλλαγές καμπίνας, για να καλύψει τις διαφορετικές απαιτήσεις της κατηγορίας ελαφρών έως μεσαίων φορτηγών. Οι πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν μεταξύ των τετρακύλινδρων εν σειρά κινητήρων ντίζελ της σειράς OM 904 LA και των εξακύλινδρων εν σειρά κινητήρων ντίζελ της σειράς OM 906 LA. Παρήγαγαν 90 έως 205 kW (122 έως 279 ίππους) και ροπή 470 έως 1.300 Nm από 4,25 και 6,37 λίτρα κυβισμού αντίστοιχα, το μέγιστο των οποίων επιτεύχθηκε μεταξύ 1.200 και 1.600 σ.α.λ.

atego 4

Προκειμένου να προσφερθεί στους χειριστές του στόλου η μέγιστη διαθεσιμότητα και το ελκυστικό λειτουργικό κόστος, η χιλιομετρική απόσταση αυξήθηκε στα 600.000 km και τα διαστήματα συντήρησης επεκτάθηκαν σημαντικά.

Οι απαιτήσεις για άνεση και ευκολία στο χώρο εργασίας είχαν επίσης αυξηθεί. Έρευνα είχε δείξει ότι οι οδηγοί μπαίνουν και βγαίνουν από το όχημα κατά μέσο όρο 30 φορές την ημέρα κατά τη διανομή αγαθών. Ο σχεδιασμός του Atego το λαμβάνει αυτό υπόψη. Η πρωτοποριακή ιδέα πλαισίου του Atego δημιούργησε υποδειγματικές συνθήκες πρόσβασης, για να διευκολύνει τους επαγγελματίες οδηγούς στις αστικές και περιφερειακές μεταφορές αγαθών. Τέσσερις εκδόσεις καμπίνας έλαβαν υπόψη τις διαφορετικές απαιτήσεις στην κατηγορία των ελαφρών και μεσαίων φορτηγών. Εκτός από τις συμπαγείς εκδόσεις για μεταφορά εμπορευμάτων, περιλάμβαναν επίσης μια έκδοση για ελαφρές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

Το 1998 η Mercedes παρουσίασε το «Heavy-Duty Atego» στο IAA Commercial Vehicles.

Το Mercedes-Benz Atego στέφθηκε «Διεθνές Φορτηγό της Χρονιάς 1999».

Το 2010, το μοντέλο BlueTEC Hybrid 1222L ήταν το πρώτο φορτηγό σειράς παραγωγής με παράλληλη υβριδική κίνηση ντίζελ και ηλεκτρική με έγκριση από την ΕΕ.

atego2

Το 2013, κυκλοφόρησε η δεύτερη γενιά με  το τρίκτινο αστέρι – αυτή τη φορά με κινητήρες συμβατούς με το Euro VI από τις σειρές μοντέλων OM 934 LA και OM 936 LA.

Το 2019, η Mercedes-Benz έκανε ένα ακόμη σημαντικό βήμα προόδου στις προσπάθειές της να μειώσει το λειτουργικό κόστος και να αυξήσει τη διαθεσιμότητα. Το Mercedes-Benz Uptime έκτοτε είναι επίσης διαθέσιμο για το Atego. Η υπηρεσία παρέχει στον χειριστή του οχήματος και στην Υπηρεσία Mercedes-Benz πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του οχήματος σε πραγματικό χρόνο. Μπορούν επίσης να ερμηνεύουν ανεξάρτητα τα μηνύματα κατάστασης που λαμβάνονται από το φορτηγό και να αντλούν οδηγίες από αυτά. Αυτό αποτρέπει  τους απρογραμμάτιστους χρόνους διακοπής λειτουργίας και επιτρέπει επίσης τον προγραμματισμό των απαιτήσεων συντήρησης και σέρβις, ώστε να μην διαταράσσονται οι διαδικασίες εφοδιαστικής.

Ακόμη και μετά από 25 χρόνια και στη δεύτερη γενιά, η Mercedes-Benz Atego τηρεί την υπόσχεση που δόθηκε με την παρουσίαση του Atego το 1998, ότι το νέο αστέρι στις μεταφορές εμπορευμάτων θα πετύχαινε τα καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά την άνεση και την ασφάλεια. Μετά από όλο αυτό το διάστημα, παρέμεινε ένα προϊόν αιχμής που ανταποκρίνεται στις διαφορετικές απαιτήσεις των μεταφορέων.

atego3

Τελευταία συστήματα υποστήριξης ασφαλείας στο Atego από το 2024

Από τον Απρίλιο του 2024, το Atego θα είναι εξοπλισμένο με τα πιο πρόσφατα συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας. Αυτά περιλαμβάνουν το βοηθό πέδησης έκτακτης ανάγκης Active Brake Assist 6 (ABA6) και το βοηθητικό στρίψιμο Active Sideguard Assist 2 (ASGA 2). Η βάση για αυτό είναι μια νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα και η σχετική σύντηξη αισθητήρων, η συγχώνευση δεδομένων ραντάρ. Η Daimler Truck υπερβαίνει κατά πολύ τις νομικές απαιτήσεις με τα συστήματα υποστήριξης ασφαλείας σε πολλούς τομείς. Για παράδειγμα, το ABA 6 μπορεί να επέμβει ενεργά στη διαδικασία πέδησης και, σε ταχύτητες έως και 60 km/h, να φρενάρει αυτόματα όχι μόνο για ακινητοποιημένα οχήματα, αλλά και για χρήστες του δρόμου που διασχίζουν ή αλλάζουν λωρίδα.