Ασαφής ο νέος Κανονισμός για καταγραφή διέλευσης συνόρων από τους οδηγούς φορτηγών

banner-google-news

Προβληματισμό και ανησυχία προκαλεί η υποχρέωση των οδηγών φορτηγών να καταγράφουν στον ταχογράφο κάθε διέλευση συνόρων, καθώς αυτό αναμένεται να προκαλέσει χάος στα σύνορα. Ο κανονισμός της ΕΕ για καταγραφή του κωδικού της χώρας την οποία ο οδηγός διασχίζει τέθηκε σε ισχύ στις 2 Φεβρουαρίου, με σκοπό να γνωρίζουν οι αρχές πόσο χρόνο βρίσκεται ένας οδηγός στο εξωτερικό και πού, σύμφωνα με το νέο καθεστώς ενδομεταφορών και απόσπασης.

Καθώς οι οδηγοί πρέπει να εισάγουν τον κωδικό αμέσως μόλις εισέρχονται σε μια χώρα ή όσο το δυνατόν πιο κοντά στα σύνορα, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε χάος στα σύνορα και άσκοπη αύξηση των εκπομπών CO2, προειδοποιεί ο ολλανδικός οργανισμός μεταφορών TLN.
Με βάση τα στοιχεία της Rijkswaterstaat, της Ολλανδικής Γενικής Διεύθυνσης Δημοσίων Έργων και Διαχείρισης Υδάτων, η TLN εκτιμά ότι περίπου 96.000 βαρέα οχήματα διασχίζουν τα ολλανδικά σύνορα κάθε μέρα. Μόνο στον A67 κοντά στο Venlo, ο αριθμός των φορτηγών που περνούν τα σύνορα είναι περίπου 14.000 φορτηγά την ημέρα. Αν όλα αυτά τα οχήματα πρέπει να σταματήσουν στα σύνορα ή στον ίδιο χώρο στάθμευσης αμέσως μετά τα σύνορα, ο μικρός αριθμός θέσεων στάθμευσης θα γεμίσει σε ελάχιστο χρόνο. Επιπλέον, το TLN αναμένει ότι πολλοί οδηγοί θα χρησιμοποιήσουν αυτή τη στάση για να κάνουν και το υποχρεωτικό τους διάλειμμα. Σε αυτή την περίπτωση, οι λίγοι χώροι στάθμευσης φορτηγών θα γεμίζουν ακόμα πιο γρήγορα.

Οργανισμοί μεταφορών έχουν ήδη επικρίνει τον κανονισμό, ότι είναι ασαφής, μη ασφαλής και επιβλαβής για το περιβάλλον. Δεν διατυπώνεται με σαφήνεια αν οι οδηγοί πρέπει να σταματούν αμέσως μετά τη διέλευση των συνόρων. Για να μην τους επιβληθεί πρόστιμο, ορισμένοι οδηγοί φορτηγών φέρεται να σταματούν τα οχήματά τους ξαφνικά στην άκρη του αυτοκινητόδρομου, για να προσαρμόσουν τον ταχογράφο τους. Αυτό είναι επικίνδυνο.
Η Δανική Αρχή Μεταφορών ανακοίνωσε στις αρχές Φεβρουαρίου ότι για 3 μήνες δεν θα εκδώσει πρόστιμα για παραβιάσεις του νέου πακέτου κινητικότητας, καθώς οι νέοι κανόνες στερούνται σαφήνειας, κάτι που πρέπει να αλλάξει το συντομότερο δυνατό. Από την πλευρά της, η ολλανδική επιθεώρηση οδικών μεταφορών (ILT) δήλωσε ότι θα υιοθετήσει μια «ρεαλιστική» προσέγγιση όσον αφορά τους νέους κανόνες για τον ταχογράφο».